Page 39 - KobiEfor Ağustos 2021
P. 39
da boyahane ve üretici firma işletimi yaptıktan sonra GTC, dünyada ilklere imza atıyor
2013 yılında esas mesleğine; fiziğe yönelen Çiğdem GTC Güneş Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin, 2013’te
Besen, ilk işinde kazandıklarını, yeni bir alana ya- ilk kurulduğu günden bu yana Ar-Ge odaklı, tek-
tırarak, boyahaneyi kurup işlettiği Adıyaman’da nolojisini kendisi üreten, geliştiren bir üst teknoloji
güneş panel fabrikası kurarak enerji sektörüne gi- şirketi olmayı hedeflediğini anlatan Besen, 8 yılda
riş yapar. Ticaretin yanına ciddi anlamda Ar-Ge ve dünyadaki ilk çift ince camlı çift yüzlü kristal hüc-
bilimi ekler. Besen, her sektör ve konunun farklı reli güneş modülünü ve bu alandaki ilk seri üretim
uzmanlıklar gerektirdiğini ve ister istemez algıları hatlarından birini hayata geçirdiklerini açıklıyor:
zenginleştirdiğini söylüyor: “30 yıllık çalışma so- “Piyasanın bilincinin bu alanda çok önünde olduğu-
nunda kendi istediğim mesleğe dönebilmiş şanslı muz için epey zorluklar da çektik ama artık kendini
insanlardan biriyim. Bunların hepsi benim için içiçe. ispatlamış, başarılı, pek çok kurulu santral verile-
Yaşamda öncelikler değil, dengelerin daha önemli rimizle rüştümüzü ispatladık. Güneş hücresi fabri-
olduğunu düşünüyorum.” kamızı da tamamladık. Yüzde
‘Çok zor bir yönetici’: 85 yerli katmadeğerli güneş
Kendisini ‘çok zor bir yöne- panellerimiz, metrekarede
tici’ olarak niteleyen Besen, üretilen elektrikte dünyanın
özeleştirisini yapıyor: “Beni en yüksek verilerinden birini
anlamak zor. Stoic (acılara veriyor. Fiyatlarımız pande-
katlanan) bir yapım var ve mi sonrası artan maliyetlere
herkesten kendim kadar ça- rağmen son derece uygun.
lışmasını bekliyorum, özveri 2022’de hem panel hem hücre
olmadan karşılıkların alına- fabrikamızda tam kapasite-
mayacağını, alınsa dahi kalıcı yi, 2023’te de en az yüzde 50
olmadığını düşündüğümden ihracatı hedefliyoruz. 2028’de
ekibimden üstün başarı ve dünyada tanınmış Türkiye
özveri bekliyorum. Bu da ça- kaynaklı bir teknoloji markası
lışan arkadaşlarımı üzebili- olma hedefindeyiz.”
yor ama sanırım iyi niyetimi Pandemi sürecinde sağlık
onlar da farkediyorlar.” konusunu öne çıkardıklarını
Çiğdem Besen’in yaşam vurgulayan Besen, çalışanla-
mottosu babasının bir sö- rını sağlıkları açısından daha
züne dayanıyor: “Yaşadığın da bilinçlendirmeye gayret
her anın kıymetini bil, keyfini ettiklerini, şirketi zarara sok-
çıkar çünkü bir daha yaşa- madan ve çalışanların sağlı-
yamayacaksın.” Uygulamak ğını tehlikeye atmadan bu dö-
güç olsa da Besen, yaşamdan nemi geçirmeye çalıştıklarını,
mümkün olduğu kadar tat al- verimliliği arttırarak maliyet-
maya, bilincini her konuda üst leri düşürmeye odaklandıkla-
düzeyde kullanmaya çalışıyor. rını kaydediyor.
Artı değer üreten başarıyı tercih ediyor: Kendi 40 yıldır aralıksız haftada 20-30 km koşuyor:
liderliğinin hep uzun vadeye yönelik olduğunu vurgu- Üniversite yıllarından beri sürekli fizik ve ekonomi
layan Besen, kısa vadedeki kolay karlar yerine hep makaleleri, kitapları okuyan Çiğdem Besen, kendi-
uzun vadedeki kalıcı, ciddi yapısal gelişim gerekti- sini iyi bir müzik dinleyicisi olarak tanımlıyor; ope-
ren zor hedeflere kilitlendiğini dile getiriyor: “Günü- ra, klasik Batı müziği, caz, rock, klasik Türk müziği,
müzde formül basit: ‘Karlılığı düşünme, ciroyu arttır, şimdilerde rap bile dinlemeyi seviyor. 40 yıldır ara-
halka açıl, zengin ol.’ Bu maalesef seçemediğim bir lıksız haftada 20-30 km koşuyor. Doğa tutkunu, uçan
yol. Yaşamımda da hep böyleydi. Herkes en kısa ve ve yürüyen hiç bir hayvanı yemiyor, tüm canlıların
düz yollarla başarı kazanırken; ben dağlarda, patika- yaşam hakkına saygı göstermeye çalışıyor. Çiğdem
lardan tırmanmaya çalışıyordum. Artı değer üreten, Besen, Adıyaman’da yerleşik bir Ar-Ge merkezi
ürettiği bu değerden çalışanlarına pay veren, yapısal olarak GTC Güneş Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin aynı
ve bilimsel gücü gelişmiş, şirket kültürünü benim- zamanda bir sosyal sorumluluk projesi olduğunu
semiş, ürününün kalitesini ve verimini sürekli geliş- söylüyor. Tüm renkler, kültürlerin ve yaşamların gö-
tiren bir model benimkisi. Bu başarı mı olur, başarı- rülmeye değer olduğunu düşünüyor, seyahatte özel
sızlık mı, yaşayıp göreceğiz. Ancak bugünkü dünyada bir tercihi yok. 14 yaşından beri TV izlemiyor, Radi-
moda olan model değil, ondan eminim.” kal kapandıktan sonra düzenli gazete de okumuyor.
$ðXVWRV KobiEfor 39