Page 25 - KobiEfor Temmuz 2021
P. 25
HABER
TİM’den Sürdürülebilirlik Eylem Planı:
“Dünyayı Tüketmeden Dünya İçin Üretiyoruz”
TİM, Sürdürülebilirlik Eylem Planı’nı “Yeni görevimiz, sürdürülebilir dış
açıkladı. TİM Başkanı İsmail Gülle, ticaret fazlası vermek” dedi.
ürkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Türkiye’yi ge-
leceğe güvenle taşıyacak projelere devam edi-
Tyor. TİM’in son projesi; “Dünyayı tüketmeden,
dünya için üretiyoruz” sloganıyla TİM Kadın Konseyi
öncülüğünde hazırlanan 12 ana hedefin yer aldığı
TİM Sürdürülebilirlik Eylem Planı.
TİM Kadın Konseyi Üyeleri ve
Sektörler Konseyi Üyeleri’nin
de katıldığı basın lansmanında,
TİM Başkanı İsmail Gülle, Eylem TİM Sürdürülebilirlik Eylem Planı 12 ana hedefi
Planı’nın ana hedefleri ve yol hari- 1) TİM Sanayide Sürdürülebilirlik Bilim Kurulu
tasını kamuoyuyla paylaştı: “Orta- 2) İhracatta Sıfır Atık Seferberliği
ya koyduğumuz 12 ana hedef, sür- 3) Dijital Mentorluk ve Eğitim Programları
İsmail dürülebilirlik noktasında ülkemizi 4) Kurumsal Karbon Ayak İzi Çalışmaları
Gülle markalaştırarak bizleri ‘Her Alan- 5) Sanayide Döngüsellik ve İleri Kazanım
da Sürdürülebilir Türkiye’ hedefine ulaştıracak. Çalış- 6) İleri Arıtma Teknolojileri
malarımızın sonucunda dünyayı tüketmeden, dünya için 7) Sürdürülebilir Tedarik Zinciri Yönetimi
üreten ülkemiz, hem sürdürülebilir kalkınma modeliyle 8) Standardizasyon Uygulamaları
ihracatla yükselecek; hem de çevreye değer veren her- 9) Sertifikasyon Uygulamaları
kesin bir numaralı tercihi haline gelecek.” Gülle, sürdü- 10) Yenilenebilir Enerji Kaynakları
rülebilir ihracatı başardıklarını, şimdi de sürdürülebilir 11) Sürdürülebilir Ekonomik Büyüme ve İstihdam
dış ticaret fazlası vermeyi hedeflediklerini kaydetti. 12) Dijital Ürün Pasaportu ve İzlenebilirlik.
TİM’den markalı ihracatı artıracak adım: TİM Marka Konseyi
TİM, pandemide küresel fır-
satları değerlendirmek, markalı
ihracatı ve ihracattaki katma-
değeri artırmak amacıyla TİM
Marka Konseyi’ni kurdu. Kon-
seyin yol haritasını ve ana he-
deflerini, Türkiye’nin önde gelen
marka kurucularının da katıldığı toplantıda paylaşan daha yukarılara taşıması için çalışmalar yürüteceğiz.”
TİM Başkanı İsmail Gülle, “Türkiye Cumhuriyeti, başlı Gülle, 5 ana hedefini aktardı: “1) Markalı Türk ürünle-
başına güçlü bir markadır. Bizler, bu güçlü markayı rinin uluslararası alanda imajının iyileştirilmesi. 2) Fir-
hep birlikte daha da yükseltmek ve tüm dünya ile re- malarımızın bilinen ya da gelişme potansiyeli bulunan
kabet ederken markalı ihracatımızı artırmak için TİM yabancı şirket ve markaları satın alarak global pazar-
Marka Konseyi’ni hayata geçiriyoruz. Konsey çatısı lara doğrudan erişim sağlamaları. 3) Firmaların kendi
altında, markalarımızı uluslararası arenada güçlendi- markalarıyla yaptıkları ihracatın izlenmesine yönelik
receğiz. Bunun sonucu olarak da ihracat birim değe- bilgi altyapısı oluşturulması. 4) Markalı Türk ürünleri-
rimizi 2030 yılına kadar inşallah 2 doların üzerine çı- nin dijital platformlarda daha etkin tanıtılması. 5) Tür-
karacağız. Konsey sayesinde dünya ile yarışan marka kiye Tanıtım Grubumuz bünyesindeki Türkiye markası
sayımız artacak” dedi. ve ihraç sektörlerine yönelik tanıtım faaliyetlerini TİM
Gülle, bu yıl ihracatta 200 milyar dolar hedefine ulaş- Marka Konseyimizin çalışmalarıyla güçlendirmektir.”
manın yolunun markalaşmaktan geçtiğini kaydetti: Gülle, rekabetçi milli markalar yaratmayı, uluslarara-
“Küresel İnovasyon Endeksi Türkiye Görev Gücü’nün li- sı markalaşma faaliyetlerini ve eğitimlerini KOBİ’lerde
derliğini üstelenerek Türkiye’nin marka sıralamasında yaygınlaştırmayı amaçladıklarını da paylaştı.
Temmuz 2021 KobiEfor 25