Page 25 - KobiEfor Temmuz 2021
P. 25

HABER



                            TİM’den Sürdürülebilirlik Eylem Planı:

           “Dünyayı Tüketmeden Dünya İçin Üretiyoruz”


         TİM, Sürdürülebilirlik Eylem Planı’nı            “Yeni görevimiz, sürdürülebilir dış
         açıkladı. TİM Başkanı İsmail Gülle,              ticaret fazlası vermek” dedi.


              ürkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Türkiye’yi ge-
              leceğe güvenle taşıyacak projelere devam edi-
         Tyor. TİM’in son projesi; “Dünyayı tüketmeden,
          dünya için üretiyoruz” sloganıyla TİM Kadın Konseyi
          öncülüğünde hazırlanan 12 ana hedefin yer aldığı
          TİM Sürdürülebilirlik Eylem Planı.
                              TİM Kadın Konseyi Üyeleri ve
                           Sektörler  Konseyi  Üyeleri’nin
                           de katıldığı basın lansmanında,
                           TİM Başkanı İsmail Gülle, Eylem   TİM Sürdürülebilirlik Eylem Planı 12 ana hedefi
                           Planı’nın ana hedefleri ve yol hari-  1) TİM Sanayide Sürdürülebilirlik Bilim Kurulu
                           tasını kamuoyuyla paylaştı: “Orta-       2) İhracatta Sıfır Atık Seferberliği
                           ya koyduğumuz 12 ana hedef, sür-  3) Dijital Mentorluk ve Eğitim Programları
                     İsmail  dürülebilirlik noktasında ülkemizi   4) Kurumsal Karbon Ayak İzi Çalışmaları
                      Gülle  markalaştırarak bizleri ‘Her Alan-  5) Sanayide Döngüsellik ve İleri Kazanım
          da Sürdürülebilir Türkiye’ hedefine ulaştıracak. Çalış-  6) İleri Arıtma Teknolojileri
          malarımızın sonucunda dünyayı tüketmeden, dünya için   7) Sürdürülebilir Tedarik Zinciri Yönetimi
          üreten ülkemiz, hem sürdürülebilir kalkınma modeliyle   8) Standardizasyon Uygulamaları
          ihracatla yükselecek; hem de çevreye değer veren her-  9) Sertifikasyon Uygulamaları
          kesin bir numaralı tercihi haline gelecek.” Gülle, sürdü-  10) Yenilenebilir Enerji Kaynakları
          rülebilir ihracatı başardıklarını, şimdi de  sürdürülebilir   11) Sürdürülebilir Ekonomik Büyüme ve İstihdam
          dış ticaret fazlası vermeyi hedeflediklerini kaydetti.   12) Dijital Ürün Pasaportu ve İzlenebilirlik.


           TİM’den markalı ihracatı artıracak adım: TİM Marka Konseyi

             TİM, pandemide küresel fır-
           satları değerlendirmek, markalı
           ihracatı ve ihracattaki katma-
           değeri artırmak amacıyla TİM
           Marka Konseyi’ni kurdu. Kon-
           seyin yol haritasını ve ana he-
           deflerini, Türkiye’nin önde gelen
           marka kurucularının da katıldığı toplantıda paylaşan   daha yukarılara taşıması için çalışmalar yürüteceğiz.”
           TİM Başkanı İsmail Gülle, “Türkiye Cumhuriyeti, başlı   Gülle, 5 ana hedefini aktardı: “1) Markalı Türk ürünle-
           başına güçlü bir markadır. Bizler, bu güçlü markayı   rinin uluslararası alanda imajının iyileştirilmesi. 2) Fir-
           hep birlikte daha da yükseltmek ve tüm dünya ile re-  malarımızın bilinen ya da gelişme potansiyeli bulunan
           kabet ederken markalı ihracatımızı artırmak için TİM   yabancı şirket ve markaları satın alarak global pazar-
           Marka Konseyi’ni hayata geçiriyoruz. Konsey çatısı   lara doğrudan erişim sağlamaları. 3) Firmaların kendi
           altında, markalarımızı uluslararası arenada güçlendi-  markalarıyla yaptıkları ihracatın izlenmesine yönelik
           receğiz. Bunun sonucu olarak da ihracat birim değe-  bilgi altyapısı oluşturulması. 4) Markalı Türk ürünleri-
           rimizi 2030 yılına kadar inşallah 2 doların üzerine çı-  nin dijital platformlarda daha etkin tanıtılması. 5) Tür-
           karacağız. Konsey sayesinde dünya ile yarışan marka   kiye Tanıtım Grubumuz bünyesindeki Türkiye markası
           sayımız artacak” dedi.                        ve ihraç sektörlerine yönelik tanıtım faaliyetlerini TİM
             Gülle, bu yıl ihracatta 200 milyar dolar hedefine ulaş-  Marka Konseyimizin çalışmalarıyla güçlendirmektir.”
           manın yolunun markalaşmaktan geçtiğini kaydetti:   Gülle, rekabetçi milli markalar yaratmayı, uluslarara-
           “Küresel İnovasyon Endeksi Türkiye Görev Gücü’nün li-  sı markalaşma faaliyetlerini ve eğitimlerini KOBİ’lerde
           derliğini üstelenerek Türkiye’nin marka sıralamasında   yaygınlaştırmayı amaçladıklarını da paylaştı.
                                                                                    Temmuz 2021 KobiEfor 25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30