Page 81 - KobiEfor Aralık 2021
P. 81

canias4.0 IAO lansmanı düzenlendi
               IAS, canias4.0 IAO etkinliğinde                               canias4.0 IAO lansmanında
             yeni ürünü Industrial Application                             IAS’nin yeni yazılım geliştirme
             Objects (IAO) ve canias4.0 tekno-                             yaklaşımını ise IAS Genel Mü-
             lojilerindeki son gelişmeleri du-                             dürü Bahtiyar Tan anlattı: “ca-
             yurdu. IAS, canias4.0 IAO lansma-                             nias4.0 hem native (bilgisayar
             nında müşterileri ve potansiyel                               üzerinde doğrudan çalışan) hem
             müşterileriyle bir araya geldi.                               de web browser üzerinden eri-
               IAS Genel Müdürü Metehan Al-                                şilebilen bir sistem. Bu gelişti-
             tındil, “Industrial Application Ob-                           rilen tüm uygulamaların ekstra
             jects (IAO) teknolojinin gelişmesi ile ortaya çıkan kar-  efor sarf etmeden hem web browser üzerinden
             maşayı minimize etmek için ürettiğimiz bir çözüm ve   veya makina üzerinde kurulu bir uygulama tara-
             aynı zamanda geleceğe yönelik bir yatırım” dedi.   fından çalıştırılabileceği anlamına geliyor.”
               caniasERP içerisinde bulunan 77 modülün de birer   IAS IoT Projeler Koordinatörü İbrahim Tataroğ-
             obje haline getirildiğini anlatan Altındil, Satış Yöneti-  lu, “canias4.0 IoT çözümümüz ile müşterilerimizin
             mi (SAL) modülü üzerinden örnekleme yaparak yeni   sürece ayak uydurmasını ve kendi sektörlerinde
             çalışmaları IAO’nun detaylarını aktardı: “IAO ile ku-  dijital dönüşüme liderlik eden firmalar olmaları-
             rumsal kaynak planlama çözümümüz caniasERP’de-  nı sağlıyoruz. Müşterilerimizin üretim süreçlerini
             ki tüm modülleri tek başına yaşayabilen birer nesne   kendi geliştirdiğimiz canias4.0 endüstriyel olgun-
             haline getirdik. (Modules as Service) İçerisindeki bü-  luk değerlendirme aracı ile analiz ediyor, proje-
             tün bileşenler, bağımsız bir şekilde kendi ortamında   lendirme ve implementasyon süreci boyunca sü-
             yaşamını sürdürebilen birer obje haline geldi.”   rekli olarak güncelliyoruz” açıklamasını yaptı.



             MÜSİAD, yeni dönem yol haritasını açıkladı

               MÜSİAD’ın 26’ncı Olağan Genel Kurulu’nun ardın-  ataşelerin Anadolu’daki iş insanları ile bir araya getiril-
             dan Genel Başkanlığa seçilen Mahmut Asmalı, “MÜ-  mesi. MÜSİAD Ticaret Ofisi’nin (MTO) kurulması.”
                              SİAD, Türkiye’nin ekonomik ve   E-ticaret ve mikro ihracat desteklenecek: Asmalı,
                              sosyal gelişmesinin yanı sıra   Kasım’da MÜSİAD üyesi ihracatçılar ile gerçekleştirdik-
                              küresel bir oyuncu olmasın-  leri özel araştırma kapsamında, Türkiye ihracatının 300
                              da da çok önemli bir misyona   milyar dolar seviyesine çıkabilmesi için 3 temel strate-
                              sahip.  Yurt içi ve yurt dışı şube   jiyle yol alacaklarını açıkladı: “Birincisi; katmadeğerli,
                              başkanlarımız ve yönetim kurulu   yüksek teknolojili ürünlerin ihracatına ağırlık vermek.
                              üyelerimizle istişareler gerçek-  İkincisi; yurt dışı lojistik merkezlerine odaklanarak bu
             Mahmut
             Asmalı           leştirerek, yeni dönem strate-  kapsamda her türlü altyapı sürecini güçlendirmek.
                              jik eylem planımızı hazırladık”   Üçüncüsü ise e-ticaret ve mikro ihracatı desteklemek.”
                              dedi. Asmalı, MÜSİAD olarak,    MÜSİAD’ın 22 Aralık’ta İstanbul Haliç Kongre
             Türkiye’nin üretici kimliğini, katmadeğerli gücünü ve   Merkezi’nde 4’. Vizyoner’21 etkinliğini düzenleye-
             inovatif büyüme hamlesini tüm dünyaya duyurmak için   ceğini aktaran Asmalı, Genç MÜSİAD ve MÜSİAD
             çalıştıklarına ve büyük bir heyecanla çalışmaya da de-  Kadın’ın projelerini desteklemeye devam edecek-
             vam edeceklerine dikkat çekti.                lerini vurguladı. “Öncelikli olarak iki hedefimiz
               7 stratejik hedef: Asmalı, bu vizyon doğrultusunda   bulunuyor: Genç MÜSİAD’ın yurt dışı teşkilat çalış-
             yeni dönemde odaklanacakları yedi stratejik hedefi ise   malarına yoğunlaşmak ve MÜSAD Kadın’ın Türkiye
             şu şekilde sıraladı: “G-20 ülkelerinin tamamında MÜSİ-  genelindeki üye sayısını artırmak.”
             AD ofislerinin güçlendirilmesi ve ticari diplomasi-
             nin artırılması. Körfez İşadamları İrtibat Ofisi’nin
             kurulması. Yurt dışında özellikle Avrupa’da MÜ-
             SİAD Expo Fuarı’nın düzenlenmesi. Uluslararası
             Tahkim Merkezi’nin kurulması. Mikro ihracatın
             desteklenmesi, bu doğrultuda her üyemizin lojis-
             tik, nakliye, insan kaynakları, ödeme sistemleri
             gibi altyapı süreçlerinin güçlendirilmesi. Eko-
             nomi diplomasi faaliyetleriyle büyükelçi ve ticari
                                                                                       $UDOÜN      KobiEfor 77
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86