Page 56 - KobiEfor Aralık 2021
P. 56

AJANS



              $G0DWLF  JOREDO R\XQFX ROPD\× KHGHIOL\RU



           Çok sayıda reklamverenle 3 binden fazla         Group Yönetici Ortağı ve Reklam
           dijital yayıncıyı buluşturan, yerli olarak      Grup Başkanı Metin Güleç, sektörün
           geliştirdiği, Türkiye’de ilk olan               global oyuncuları arasına girmeyi
           SSP programatik teknolojisiyle öncü             hedeflediklerini açıklıyor.
           şirket AdMatic, hedef büyüttü. AdMatic            5|SRUWDM  'HQL] <DQÖNWDû

                                                                          Masaüstü (desktop) ve mobil plat-
                                                                       formlarda Interstitial, ScrollAd, disp-
                                                                       lay reklam modelleri, bannerlar,
                                                                       in-stream ve out-stream video rek-
                                                                       lamlar, native reklamlar, vb. format-
                                                                       larla hizmet veren AdMatic, kreatif
                                                                       ekibiyle birlikte özel reklam model-
                                                                       leri, tasarım ve kurgular da sunuyor.
                                                                       Güleç, “Reklamverenler bizimle bir-
                                                                       likte; geniş yayıncı ağımızda çok sa-
                                                                       yıda internet sitesinde, veri temelli
                                                                       çeşitli hedefleme olanaklarımızla bir-
                                                                       likte kampanya beklentilerine uygun
                                                                       satın alma modelleriyle hedef kitlele-
                                                                       rine ulaşmış oluyor” diye konuşuyor.

                                                                          SSP programatik reklam
                                                                          teknolojisi Türkiye’de ilk
                                                                          AdMatic’in 3 binden fazla dijital
                                                                       yayıncıyı çok sayıda reklam veren ile
                                                                       buluşturduğunu söyleyen Güleç, şu
                                                                       bilgileri veriyor: “Yerli olarak geliştir-
                                                                       diğimiz ve bu yönüyle de Türkiye’de ilk
                                                                       olan SSP (Suply Side Platform) prog-
                                                         Metin
                                                         Güleç         ramatik reklam teknolojisiyle öncü bir
                                                                       şirketiz. Bundan sonrası için de dijital
                                                                       reklamcılık ve reklam teknolojileri
                 dMatic Group Yönetici Ortağı ve Reklam Grup   alanında ürün ve hizmetlerimizin çeşitliliğini arttır-
                 Başkanı Metin Güleç, “AdMatic 2015’te kurul-  maya yönelik çalışmalar yapıyoruz. Sahip olduğu-
           Adu ve spesifik bazı reklam formatlarını rek-    muz teknolojileri reklamveren ve medya ajanslarına
           lam verenler için daha verimli hale getirmek ve aynı   daha fazla fayda sağlayacak, iş akışlarını kolaylaştı-
           zamanda dijital yayıncıların bu alanlardaki gelirle-  racak doğrultuda geliştirmeye devam ediyoruz.”
           rini arttırmaya odaklandı. Bugün geldiğimiz nokta-  Metin Güleç, şunları ifade ediyor: “Son bir yıldır
           da hemen hemen tüm dijital reklam modellerinde,   büyüme kaydettiğimiz ve önümüzdeki yıl daha da
           kendi geliştirdiği teknolojileri de kullanarak her   büyümesini öngördüğümüz bir iş modelimiz de Mo-
           sektörden ve yüzlerce reklam verene hizmet veren   bile App Affiliate oldu. Özellikle markaların mobil
           bir platform haline geldik” diyor.              uygulamalarına yönelik; uygulama indirme, üyelik,
             AdMatic’in endüstrinin sürdürülebilir ve sağlık-  satış, başvuru gibi kriterlerde reklam yönetimi ya-
           lı biçimde gelişmesine destek veren sektör derneği   pıyoruz. Ajans ve markalarla birlikte belirlediğimiz
           IAB’ın (Interactive Advertising Bureau) Üyesi olduğu-  kullanıcı aksiyonu doğrultusunda maliyet hedef-
           nu belirten Güleç, son 12 yılı dijital medyada olmak   lerini oluşturup reklam bütçelerini bu doğrultuda
           üzere 1998’den beri reklam, satış alanında medyada   yönetiyoruz. Reklamverenler bu sayede belirlenen
           farklı mecralarda, daha öncesinde; Medyanet Rek-  performans bazında ödeme yapmış oluyor.”
           lam Grup Başkanı olarak çalıştığını, 2020 Mart ayın-  Finans, hizmet, e-ticaret, turizm, tekstil, pera-
           da ise AdMatic Group’a katıldığını anlatıyor.   kende, gıda-içecek, oyun, online bahis gibi çeşitli

           52 KobiEfor $UDOÜN
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61