Page 56 - KobiEfor Aralık 2021
P. 56
AJANS
$G0DWLF JOREDO R\XQFX ROPD\× KHGHIOL\RU
Çok sayıda reklamverenle 3 binden fazla Group Yönetici Ortağı ve Reklam
dijital yayıncıyı buluşturan, yerli olarak Grup Başkanı Metin Güleç, sektörün
geliştirdiği, Türkiye’de ilk olan global oyuncuları arasına girmeyi
SSP programatik teknolojisiyle öncü hedeflediklerini açıklıyor.
şirket AdMatic, hedef büyüttü. AdMatic 5|SRUWDM 'HQL] <DQÖNWDû
Masaüstü (desktop) ve mobil plat-
formlarda Interstitial, ScrollAd, disp-
lay reklam modelleri, bannerlar,
in-stream ve out-stream video rek-
lamlar, native reklamlar, vb. format-
larla hizmet veren AdMatic, kreatif
ekibiyle birlikte özel reklam model-
leri, tasarım ve kurgular da sunuyor.
Güleç, “Reklamverenler bizimle bir-
likte; geniş yayıncı ağımızda çok sa-
yıda internet sitesinde, veri temelli
çeşitli hedefleme olanaklarımızla bir-
likte kampanya beklentilerine uygun
satın alma modelleriyle hedef kitlele-
rine ulaşmış oluyor” diye konuşuyor.
SSP programatik reklam
teknolojisi Türkiye’de ilk
AdMatic’in 3 binden fazla dijital
yayıncıyı çok sayıda reklam veren ile
buluşturduğunu söyleyen Güleç, şu
bilgileri veriyor: “Yerli olarak geliştir-
diğimiz ve bu yönüyle de Türkiye’de ilk
olan SSP (Suply Side Platform) prog-
Metin
Güleç ramatik reklam teknolojisiyle öncü bir
şirketiz. Bundan sonrası için de dijital
reklamcılık ve reklam teknolojileri
dMatic Group Yönetici Ortağı ve Reklam Grup alanında ürün ve hizmetlerimizin çeşitliliğini arttır-
Başkanı Metin Güleç, “AdMatic 2015’te kurul- maya yönelik çalışmalar yapıyoruz. Sahip olduğu-
Adu ve spesifik bazı reklam formatlarını rek- muz teknolojileri reklamveren ve medya ajanslarına
lam verenler için daha verimli hale getirmek ve aynı daha fazla fayda sağlayacak, iş akışlarını kolaylaştı-
zamanda dijital yayıncıların bu alanlardaki gelirle- racak doğrultuda geliştirmeye devam ediyoruz.”
rini arttırmaya odaklandı. Bugün geldiğimiz nokta- Metin Güleç, şunları ifade ediyor: “Son bir yıldır
da hemen hemen tüm dijital reklam modellerinde, büyüme kaydettiğimiz ve önümüzdeki yıl daha da
kendi geliştirdiği teknolojileri de kullanarak her büyümesini öngördüğümüz bir iş modelimiz de Mo-
sektörden ve yüzlerce reklam verene hizmet veren bile App Affiliate oldu. Özellikle markaların mobil
bir platform haline geldik” diyor. uygulamalarına yönelik; uygulama indirme, üyelik,
AdMatic’in endüstrinin sürdürülebilir ve sağlık- satış, başvuru gibi kriterlerde reklam yönetimi ya-
lı biçimde gelişmesine destek veren sektör derneği pıyoruz. Ajans ve markalarla birlikte belirlediğimiz
IAB’ın (Interactive Advertising Bureau) Üyesi olduğu- kullanıcı aksiyonu doğrultusunda maliyet hedef-
nu belirten Güleç, son 12 yılı dijital medyada olmak lerini oluşturup reklam bütçelerini bu doğrultuda
üzere 1998’den beri reklam, satış alanında medyada yönetiyoruz. Reklamverenler bu sayede belirlenen
farklı mecralarda, daha öncesinde; Medyanet Rek- performans bazında ödeme yapmış oluyor.”
lam Grup Başkanı olarak çalıştığını, 2020 Mart ayın- Finans, hizmet, e-ticaret, turizm, tekstil, pera-
da ise AdMatic Group’a katıldığını anlatıyor. kende, gıda-içecek, oyun, online bahis gibi çeşitli
52 KobiEfor $UDOÜN