Page 113 - KobiEfor-Ocak-2021
P. 113
Makine ihracatı 11 ayda 15.3 milyar dolar
Kasım ayında ihracatını geçtiğimiz yılın aynı ayı-
na göre 66 milyon dolar daha artırarak 1.6 milyar
dolara taşıyan makine sektörü, Almanya, ABD ve
İngiltere gibi ana pazarlarında geçen yılın ihracat
rakamlarına çok yaklaştı.
Karantinada kapanan birçok ülkede ihracat
düşüşünü tek haneye indiren sektör, yükselişi
devam eden Rusya pazarında ise ihracatını yüzde
21.6 artırdı. Kutlu
Türkiye’de sanayi üretiminde güçlü bir topar- Karavelioğlu
lanma olduğuna ve genel imalat sanayisinin eski
seviyelerine doğru yükselmeye başladığına dikkat ğız. Yurt içindeki toparlanma ihracat verilerimize
çeken Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) Başkanı de olumlu şekilde yansıyor. Dünya makine ihraca-
Kutlu Karavelioğlu şunları söyledi: “Makine teç- tının 2020 sonunda 300 milyar dolara yakın kayıpla
hizat yatırımlarının Almanya ve İngiltere’de yüzde yüzde 12 kadar daralacağı tahmin ediliyor. Biz kay-
16, ABD’de ise yüzde 11 düştüğü bu yılı biz, makine bımızı yüzde 5’e doğru çekerek, 1 milyar doların
teçhizat yatırımlarında yüzde 9 artışla kapataca- altında tutmayı başaracağız.”
İş Leasing & ECO Eczacıbaşı’ndan
Trade and Development “Partner Connect”
Bank’tan fon sağladı Eczacıbaşı Topluluğu bünyesinde faaliyet gös-
teren Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri, iş ortakları
İş Leasing, ECO Trade and Development ile olan satış, tedarik zinciri ve finans süreçlerini
Bank’dan 20 milyon euro tutarında fon sağladı.
daha etkin yönetmek üzere sektöründe öncü ve
Temin edilen kaynak, İş Leasing tarafından yenilikçi bir dijital platform olan Partner Connect’i
KOBİ’lerin makina ve teçhizat yatırımlarını fi-
hayata geçirdi.
nanse etmek için kullanılacak.
Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri bu platform sa-
İş Leasing Genel Müdürü Mehmet Karakılıç, yesinde Türkiye’nin önde gelen zincir marketleri,
anlaşmaya ilişkin şunları
söyledi: “Müşteri memnu- perakendecileri ve distribütörlerinden oluşan iş
ortaklarıyla sipariş, talep yönetimi ve finans sü-
niyeti odaklı hizmet anla-
yışımız ve uyguladığımız reçlerini tamamen dijitalden yönetecek.
Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Chief Sales Offi-
sürdürülebilir büyüme
stratejimiz ile 2020 yılının cer (Satış Direktörü) Ahmet Seğmen, sundukla-
rı ürünlerle tüketicilerin
ilk dokuz aylık dönemini
Mehmet 335 milyon dolar yeni iş- artan hijyen ihtiyacını
Karakılıç lem hacmi ile tamamladık. karşıladıklarını anlattı:
Şirketimiz aynı dönemde “Platformumuz tüketici-
büyük çoğunluğu KOBİ olan müşterilerimiz ile lerin ihtiyacı olan ürünle-
382 milyon dolar tutarında leasing sözleşmesi rimizin Türkiye’nin önde
imzalayarak sektördeki yeni işlemlerden yüz- gelen zincir marketleri Ahmet
Seğmen
de 14.4’lük pay aldı. Hisseleri Borsa İstanbul’da ve perakendecileri ile
işlem gören halka açık en büyük leasing Şirketi beraber distribütörler ta-
olarak konsolide aktif büyüklüğümüz 12 milyar rafından kolaylıkla sipa-
TL’ye ulaşırken, leasing portföyümüz ise 2019 riş verilmesine imkan sunacak. Bu sayede ürün
yıl sonuna göre yüzde 31 oranında artarak 6.7 dağıtım hızı maksimize edilirken aynı zamanda iş
milyar TL oldu. Tüm bu gelişimi aktif kalitemizi ortaklarımıza da talep yönetimi ve finansal konu-
koruyarak gerçekleştirdik. ECO Trade and Deve- lar gibi süreçlerinde yüzde 20’ye varan hız ve ve-
lopment Bank’dan sağlanan fonu, muhtelif sek- rimlilik artışı sağlanacak. Partner Connect plat-
törlerde faaliyet gösteren KOBİ’lerimizin orta va- formu ile sektörümüze öncü bir dijital uygulamayı
deli yatırımlarını finanse etmekte kullanacağız.” sunmaktan büyük mutluluk duyuyoruz.”
Ocak 2021 KobiEfor 113