Page 12 - GÜNSİAD KobiEfor Temmuz 2022
P. 12
Azim Group, Ür-Ge’ye ağırlık verdi
\×OG×U 7UNL\H·QLQ äON äKUDFDWo×V× OLVWHVLQGH
Mardin ve Adana’da toplam 3 üretim
tesisiyle un üretimi gerçekleştiren
Azim Group, TİM Türkiye’nin İlk 1000
İhracatçısı listesinde yer alıyor. Azim
Grup Yönetim Kurulu Başkanı Orhan
İlhan, “Geçtiğimiz 14 yılın tamamında
Türkiye’nin İlk 1000 İhracatçısı, İSO
Türkiye’nin 500 Büyük ve İkinci 500 Büyük
listelerinde yer almamızın en temel
sebebi de yerli üretim yaparak yurtdışı
pazarına etki etmeye çalışmanın getirmiş Orhan
olduğu motivasyondan geçiyor” dedi. İlhan
zim Group, 2000 yılında Or- 1000 İhracatçısı, İSO Türkiye’nin 500 artırmaktır. Azim Un olarak ürü-
han İlhan ve ekibi tarafından Büyük ve İkinci 500 Büyük listelerin- nümüzün 7 bölge ve 81 il de kulla-
Aun üretimi yapmak amacıyla de yer almamızın en temel sebebi de nılmasının verdiği sorumluluk ile
kuruldu. 2000-2004 yılları arasında yerli üretim yaparak yurtdışı pazarı- güçlü Ür-Ge ekibimiz eşliğinde 20
gerek yurt içi gerek yurt dışı paza- na etki etmeye çalışmanın getirmiş çeşit un formülü geliştirdik ve ile-
rında toplumun ihtiyaçlarına karşılık olduğu motivasyondan geçiyor. Be- riye yönelik farklı konseptler içinde
verebilmek adına gerekli çalışma- lirlemiş olduğumuz bir stratejimiz durmaksızın çalışıyoruz.”
ları yaparak markalaşma çalışma- var ve o da gelişen dünyanın hızına Sektörde sürekli kendini yenile-
larına başlayan firma, bugün 600’ü ihracat ile ayak uydurmak.” menin önemli olduğunu, Pandemi
aşkın istihdamı ile hem yurtiçi hem döneminde de buna ağırlık verdikle-
de yurtdışı pazarlarda faaliyet gös- rini paylaşan İlhan, şunları ifade etti:
teriyor. Azim Group’un Adana ve “Bundan dolayı pandemi sürecinde
Mardin’de bulunan 3 üretim tesisin- de üretimimize şartlara uyum sağ-
de endüstriyel üretim yapıyor. layarak devam etmeye gayret ettik.
Azim Group Yönetim Kurulu Kendi özelimizde şunu belirtmekte
Başkanı Orhan İlhan, “Bizler üre- fayda görüyorum; üretim, Ar-Ge ve
tim yaparken aynı zamanda kat- istihdam çalışmalarımız sayesinde
madeğer geliştirmeye çalışan ve ve devletimizin vermiş olduğu des-
markalaşmanın kıymetini bilen bir Azim Un kalitesiyle tekler ile cesaret bularak Pandemi
firmayız. Mevcutta günlük 1.250 rekabette farklılaşıyor sürecinde yolumuza devam ettik.
tona ulaşan üretim kapasitemizle Azim Un’u sektörde farklı kılan Mevcutta küresel Pandemi’nin ulus-
birlikte bu üretim kapasitesinin, ve öne çıkaran en büyük nokta, lararası piyasalara olumsuz yansı-
pazarlama politikamıza göre yüzde hasat anından başlayan ve son tü- masını göz önünde bulunduracak
30-50 aralığındaki kısmını ihracat keticiye ulaşıncaya kadar devam olursak, az önce de belirttiğim üzere
hacmi olarak değerlendirmekte- eden kalite anlayışı. Kalitede sür- devletimizin hem bundan önceki sü-
yiz” diye konuştu. dürülebilirliği sağlamak adına Ür- reçte hem de bundan sonraki süreç-
Azim Group’un İSO İkinci 500 Bü- Ge çalışmalarına odaklandıklarını lerde üretici ve tüketici memnuniyet
yük listesinde 1 firmayla yer aldığını, söyleyen Orhan İlhan, şu açıklama- odaklı izlemiş olduğu politikaların
diğer grup şirketlerinin de değer- yı yaptı: “Azim Un ailesi olarak un olumlu yansımasını ülke olarak hep
lendirmeye alınması halinde İSO üretimi yaparken dikkat ettiğimiz birlikte inşallah göreceğiz. Bundan
Türkiye’nin 500 Büyük listesine gire- en temel unsur kaliteli hammad- dolayı rahatlıkla ifade etmek iste-
bileceklerini aktaran İlhan, şu bilgi- de temin etmek ve temin edilen bu rim ki mevcutta oluşan küresel arz
leri verdi: “İhracatta bölgenin değil, hammaddelerin üretim bandına probleminden kaçmanın temel un-
Türkiye’nin önde gelen üreticilerin- girmeden önce hassas laboratuvar suru bahane içeren hamleler yap-
den biriyiz. Bu nedenle geçtiğimiz 14 testlerine tabi tutularak ortaya çı- madan üretmeye ve ihraç etmeye
yılın tamamında TİM Türkiye’nin İlk kacak ürünün kalite ve randımanını devam etmekten geçiyor.”
12 .REL(IRU *¶16ñ$' Temmuz 2022