Page 10 - TOBB Türkiye Yazılım Meclisi KobiEfor-Ağustos 2021
P. 10
Logo Yazılım Türkiye Genel Müdürü Akın Sertcan:
Logo’nun büyüme stratejisi
DODQD RGDNODQ×\RU
ogo Yazılım Türkiye Ge- nabilmek olduğuna dikkat çekti:
nel Müdürü Akın Sertcan, “Yazılım sektörü sürekli, kesinti-
L 2020’de yazılım sektöründe siz ve kaliteli hizmetler gerektiren
önemli bir değişim olmamasına bütünleyici bir değer anlayışına
rağmen sektöre yönelik algının doğru hızla eviriliyor. Bunu hem
değiştiğini, içinden geçtiğimiz yazılım ürünlerinin teknolojik alt-
süreçte dönüşümün giderek iv- yapısı ve sağladığı olanaklar açı-
melendiğini söyledi. Sertcan, sından, hem de kullanıcılarımıza
“Bu ivmeyi 2 açıdan açıklayabi- uçtan uca bir iş modeli ile yüksek
liriz. Birincisi 2020’de COVID-19 katmadeğerli çözümler sunmak
ile uzaktan çalışma süreçlerine olarak yorumlayabiliriz. Kullan-
ihtiyacın artması oldu. Salgın- dıkça öde, lisans kiralama, SaaS,
da insanların mesai yapamadı- Akın bakım anlaşmaları, üyelik gelir-
ğı ortamlarda üretim yapılması Sertcan leri ve kontör karşılığı sunulan
Endüstri 4.0 sayesinde mümkün e-hizmetler olarak örneklendire-
oldu. Uzaktan çalışmaya uygun “Yatırımlar ve izlediğimiz yol ile bileceğimiz tekrarlayan gelirleri-
yazılımlar, e-devlet çözümleri, Türkiye’nin dijitalleşme refleksini mizin toplam gelirlerimizin içe-
web üzerinden çalışan alt yapılar güçlendirmek için özellikle bulut risindeki payını bundan sonraki
ve SaaS çözümleri önem kazandı. tabanlı çözümlerin üzerinde çalı- dönemlerde de istikrarlı şekilde
İkincisi ise insan ve makine ara- şıyoruz. İşlerin dijitalleşmesinin artırmayı hedefliyoruz. Bir diğer
sındaki tek yönlü iletişimin artık gerekliliğine dair farkındalığın hedefimizse dikey çözüm alanla-
makine öğrenmesiyle çift yönlü artmasıyla bu dönemde insan rına odaklanmak. Yani belirli niş
hale gelmesi. Derin öğrenmey- kaynakları, müşteri ilişkileri yö- alanlarda, seçtiğimiz sektörlere
le kendini geliştiren makinelerin netimi, depo yönetim servisi, iş ve/veya iş fonksiyonlarına yönelik
hayatımıza girmesi iş kültürünün analitiği ve raporlama, iş akış yö- uzmanlaşmış çözümler üretmek.
de değişmesine sebep oluyor. Biz netimi ve saha satış yönetimi çö- Ana faaliyet alanımızı oluşturan iş
de bu değişim ve dönüşümlerde zümlerinin yer aldığı fonksiyonel yazılımlarımızın etrafını bu türden
süreçleri yöneten ve sağlıklı bilgi çözümler de işletmeleri bu açı- dikey çözümlerle kuşatarak, kulla-
akışını sağlayan kılcal damarlar dan uçtan uca destekledi. Web ya nıcılarımıza sunduğumuz toplam
görevi görüyoruz” diye konuştu. da mobil üzerinden kullanılabilen faydayı artırmak. Burada stratejik
çözüm alternatifleriyle zaman ve işbirliklerine de açık olan bir büyü-
“İşletmelere özel uçtan mekan bağımsız çalışma dene- me modelini benimsiyoruz.”
uca çözümler üretiyoruz” yiminin geliştirilmesi sağlandı. Logo’nun büyüme stratejisi-
Logo; kurumsal kaynak plan- Logo Yazılım olarak geliştirdi- nin üçüncü boyutu ise uluslara-
lamadan Endüstri 4.0’a, insan ğimiz kurumsal kaynak yöne- rasılaşmak. Sertcan, “İçerisinde
kaynakları yönetiminden iş akış tim çözümlerinin yanı sıra insan bulunduğumuz coğrafyada önce
ve müşteri ilişkileri yönetimine, kaynakları çözümlerine, CRM bölgesel ölçekte rekabet eden bir
iş analitiği-raporlamadan depo çözümlerine daha fazla odaklan- yazılım firması olarak Romanya
ve saha satış yönetimine, pera- maya devam edeceğiz. Hedefimiz ve Hindistan’daki şirketlerimizle
kendeden e-çözümlere, işletme- firmaların ihtiyacı olan tüm çö- yurt dışı pazarlara yönelik yeni
lere özel geliştirdiği çözümlere zümlere tek noktadan ulaşması.” ürün geliştirme, tutundurma ve
ek sunduğu dijital dönüşüm da- pazarlama faaliyetleri gerçek-
nışmanlığıyla ister yerinde ister Logo’nun büyümesi leştiriyoruz. Bu alanlardaki ba-
servis olarak işletmelere özel uç- 3 stratejiye dayanıyor şarılarımızın ardından ölçeğimizi
tan uca çözümler üretiyor. Akın Sertcan, Logo olarak önü- daha da genişletip, bizim için fır-
Sertcan, Türkiye’de yerli di- müzdeki dönemde büyümede üç satlar sunabileceğini öngördü-
namiklerle büyümüş ve en fazla stratejiye odaklanacaklarını ve ğümüz yeni pazarlara girmeyi ve
KOBİ’ye ulaşan şirket oldukla- önceliklerinin yazılım ve teknoloji gelir kanallarımızı çeşitlendir- Advertorial
rını belirterek, şu bilgileri verdi: çözümlerini bir hizmet olarak su- meyi hedefliyoruz” dedi.