Page 10 - TOBB Türkiye Yazılım Meclisi KobiEfor-Ağustos 2021
P. 10

Logo Yazılım Türkiye Genel Müdürü Akın Sertcan:



                           Logo’nun büyüme stratejisi
                                     DODQD RGDNODQ×\RU



              ogo Yazılım Türkiye Ge-                                     nabilmek olduğuna dikkat çekti:
              nel Müdürü Akın Sertcan,                                    “Yazılım sektörü sürekli, kesinti-
         L 2020’de yazılım sektöründe                                     siz ve kaliteli hizmetler gerektiren
         önemli bir değişim olmamasına                                    bütünleyici bir değer anlayışına
         rağmen sektöre yönelik algının                                   doğru hızla eviriliyor. Bunu hem
         değiştiğini, içinden geçtiğimiz                                  yazılım ürünlerinin teknolojik alt-
         süreçte dönüşümün giderek iv-                                    yapısı ve sağladığı olanaklar açı-
         melendiğini söyledi.   Sertcan,                                  sından, hem de kullanıcılarımıza
         “Bu ivmeyi 2 açıdan açıklayabi-                                  uçtan uca bir iş modeli ile yüksek
         liriz. Birincisi 2020’de COVID-19                                katmadeğerli çözümler sunmak
         ile uzaktan çalışma süreçlerine                                  olarak yorumlayabiliriz. Kullan-
         ihtiyacın artması oldu. Salgın-                                  dıkça öde, lisans kiralama, SaaS,
         da insanların mesai yapamadı-                             Akın   bakım anlaşmaları, üyelik gelir-
         ğı ortamlarda üretim yapılması                         Sertcan   leri ve kontör karşılığı sunulan
         Endüstri 4.0 sayesinde mümkün                                    e-hizmetler olarak örneklendire-
         oldu. Uzaktan çalışmaya uygun    “Yatırımlar ve izlediğimiz yol ile   bileceğimiz tekrarlayan gelirleri-
         yazılımlar, e-devlet çözümleri,   Türkiye’nin dijitalleşme refleksini   mizin toplam gelirlerimizin içe-
         web üzerinden çalışan alt yapılar   güçlendirmek için özellikle bulut   risindeki payını bundan sonraki
         ve SaaS çözümleri önem kazandı.   tabanlı çözümlerin üzerinde çalı-  dönemlerde de istikrarlı şekilde
         İkincisi ise insan ve makine ara-  şıyoruz. İşlerin dijitalleşmesinin   artırmayı hedefliyoruz. Bir diğer
         sındaki tek yönlü iletişimin artık   gerekliliğine dair farkındalığın   hedefimizse dikey çözüm alanla-
         makine öğrenmesiyle çift yönlü   artmasıyla bu dönemde insan     rına odaklanmak.  Yani belirli niş
         hale gelmesi. Derin öğrenmey-    kaynakları, müşteri ilişkileri yö-  alanlarda, seçtiğimiz sektörlere
         le kendini geliştiren makinelerin   netimi, depo yönetim servisi, iş   ve/veya iş fonksiyonlarına yönelik
         hayatımıza girmesi iş kültürünün   analitiği ve raporlama, iş akış yö-  uzmanlaşmış çözümler üretmek.
         de değişmesine sebep oluyor. Biz   netimi ve saha satış yönetimi çö-  Ana faaliyet alanımızı oluşturan iş
         de bu değişim ve dönüşümlerde    zümlerinin yer aldığı fonksiyonel   yazılımlarımızın etrafını bu türden
         süreçleri yöneten ve sağlıklı bilgi   çözümler de işletmeleri bu açı-  dikey çözümlerle kuşatarak, kulla-
         akışını sağlayan kılcal damarlar   dan uçtan uca destekledi. Web ya   nıcılarımıza sunduğumuz toplam
         görevi görüyoruz” diye konuştu.    da mobil üzerinden kullanılabilen   faydayı artırmak. Burada stratejik
                                          çözüm alternatifleriyle zaman ve   işbirliklerine de açık olan bir büyü-
            “İşletmelere özel uçtan       mekan bağımsız çalışma dene-    me modelini benimsiyoruz.”
            uca çözümler üretiyoruz”      yiminin geliştirilmesi sağlandı.   Logo’nun büyüme stratejisi-
            Logo; kurumsal kaynak plan-   Logo Yazılım olarak geliştirdi-  nin üçüncü boyutu ise uluslara-
         lamadan Endüstri 4.0’a, insan    ğimiz kurumsal kaynak yöne-     rasılaşmak. Sertcan, “İçerisinde
         kaynakları yönetiminden iş akış   tim çözümlerinin yanı sıra insan   bulunduğumuz coğrafyada önce
         ve müşteri ilişkileri yönetimine,   kaynakları çözümlerine, CRM   bölgesel ölçekte rekabet eden bir
         iş analitiği-raporlamadan depo   çözümlerine daha fazla odaklan-  yazılım firması olarak Romanya
         ve saha satış yönetimine, pera-  maya devam edeceğiz.  Hedefimiz   ve Hindistan’daki şirketlerimizle
         kendeden e-çözümlere, işletme-   firmaların ihtiyacı olan tüm çö-  yurt dışı pazarlara yönelik yeni
         lere özel geliştirdiği çözümlere   zümlere tek noktadan ulaşması.”    ürün geliştirme, tutundurma ve
         ek sunduğu dijital dönüşüm da-                                   pazarlama faaliyetleri gerçek-
         nışmanlığıyla ister yerinde ister   Logo’nun büyümesi            leştiriyoruz. Bu alanlardaki ba-
         servis olarak işletmelere özel uç-  3 stratejiye dayanıyor       şarılarımızın ardından ölçeğimizi
         tan uca çözümler üretiyor.         Akın Sertcan, Logo olarak önü-  daha da genişletip, bizim için fır-
            Sertcan, Türkiye’de yerli di-  müzdeki dönemde büyümede üç    satlar sunabileceğini öngördü-
         namiklerle büyümüş ve en fazla   stratejiye odaklanacaklarını ve   ğümüz yeni pazarlara girmeyi ve
         KOBİ’ye ulaşan şirket oldukla-   önceliklerinin yazılım ve teknoloji   gelir kanallarımızı çeşitlendir-  Advertorial
         rını belirterek, şu bilgileri verdi:   çözümlerini bir hizmet olarak su-  meyi hedefliyoruz” dedi.
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15