Page 20 - Dijital KobiEfor Mayıs 2023
P. 20

02%à/ 9( 7(0$66,= g'(0( 6à67(0/(5à




             Küçük işletmelerde online harcamalar 3 yılda %59 büyüdü

             Küresel çapta yüksek seyreden                               tığı günlerden sonra online ödeme
           enflasyon ve salgın, dünyanın her                              almaya başlayan küçük ve orta
           yerinde tüketicilerin harcama alış-                           işletmelerin payı, geçtiğimiz her
           kanlıklarını değiştirdi. Yeni Öde-                            ayda Pandemi öncesi seviyelerden
           meler Endeksi’ne göre 5 kişiden                               en az %28 yüksek kalmayı başardı.
           üçü online ödeme yapmaya istekli,                             Zirve ise %256 ile yaşandı. Çelik,
           başka bir raporda online ödeme                                hayat normale dönse dahi tüketi-
           alan KOBİ sayısının her ay salgın                             cilerin giyim, market, elektronik,
           öncesi seviyelerin üzerinde kaldığı   Parolapara CEO’su Fatih Çelik,  seyahat gibi harcamalarında onli-
           görüldü.                       e-ticaretin hızlı büyümesinin tüketi- ne alışverişi tercih ettiğini belirtti.
             Mastercard tarafından yayımla- cilerin alıştıkları ödeme deneyimle-  Taksitli kredi kartı işlem hacim-
           nan Yeni Ödemeler Endeksi’ne göre  rini hizmet veya ürün satın aldıkları  leri büyüyor: Araştırmada, uzun
           katılımcıların %64’ü kart bilgilerini  tüm işletmelerde görme ihtiyacını  yıllardır kredi kartına kıyasla daha
           girerek online ödeme yapma olası- beraberinde getirdiğini, Sanal POS  hızlı büyüyen banka kartı seçenek-
           lıklarının yüksek olduğunu dile getir- gibi ödeme çözümlerinin, her öl- lerinin, 2022’de yerini kredi kartı-
           di. Değişen Cüzdanlar: Yeni Tüketici  çekten işletme için olmazsa olmaza  na bıraktığı da kaydedildi. Rapor,
           Harcama Alışkanlıkları Raporu’nda  dönüştüğünü söyledi.       taksit ve nakit avans gibi sonradan
           hizmet odaklı küçük ve orta ölçekli   Online ödeme alan KOBİ sayısı  ödeme fırsatı sunan çözümlerin
           işletmelerde online harcamalar 3  %256 ile zirve yaptı: Mastercard  kredi kartı hacminin büyümesini
           yılda %59 büyüdü.              raporuna göre salgının ortaya çık- desteklediğine işaret etti.


          (Uygulama Programlama Arayü-                                   maya sahip olmaları, temassız öde-
          zü), Forex (Foreign Exchange),                                 melerin nakit işlemlerden daha gü-
          Fintech (Yeni nesil inovatif finan-                             venli olmasını sağlar. Aynı işlemin iki
          sal teknolojiler), Açık Bankacılık,                            kez gerçekleşmesine izin vermeyen
          SSL (Secure Sockets Layer), To-                                yerleşik koruma sistemleri bulunur.
          ken, Session Token’lar, Mobil ve                               Temassız ödeme araçları üçüncü
          Online Cüzdanlar; Dijital Cüzdan                               kişilerin eline geçerse, ödeme bilgi-
          (e-Cüzdan), Mobil Temassız, Sa-                                lerinin şifresi çözülemez çünkü iş-
          nal POS, Akıllı POS, Sanal Poslar                              lemler için gerçek kart numaralarına
          aracılığıyla çalışan Kredi ve Banka  gibi biyometrik kimlik doğrulama  karşılık gelmeyen benzersiz şifrele-
          Kartları; Debit Kart (Banka Kartı),  işlemleri).               meler kullanılır.
          Sanal Kart ve Ön Ödemeli Kartlar,                                • Temassız ödemeler tüketici-
          Çipli Kart, Temassız Ödeme, EFT,   Mobil ve Temassız Ödeme  ler için daha uygundur: Gelenek-
          Havale, QR Kod ile Ödeme, Dijital   Sistemleri’nin işletmelere   sel kaydırmalı kredi kartlarıyla
          Fatura, Sınır Ötesi, Anlık Çapraz   faydaları                  ödeme yapmak için POS terminal-
          Kur, B2B Ödemeleri, Online Öde-   • En hızlı ödeme yöntemi. Öde-  lerine PIN kodu girmek gerekir.
          me, Mobil Ödeme Sistemleri, Şim- melerin hızlı, rahat, kolay ve gü-  Temassız özelliği bulunan kartlar-
          di Al Sonra Öde (BNPL-Buy Now  venli yapılmasını sağlıyor, ticareti   da bu parolanın girilmesine gerek
          Pay Later), Uçtan Uca (P2P-Peer  kolaylaştırıyor: Müşteriler taşıdık-  kalmaz. Mobil temassız ödeme-
          to Peer), BKM Express, PayPal,  ları nakit miktarından fazlasıyla   ler ise kullanıcıların cüzdanlarını
          PayU, İPara, 3D Secure Ödeme  alışveriş yapabildiğinden peraken-  evde unutsalar bile ödeme yap-
          Sistemi, NFC (Near Field Com- decilerin ortalama işlem değeri ar- malarına olanak tanır.
          munication-Yakın Alan İletişimi),  tar. Böylece sepet terk oranlarında   • Nakit para ile ödemelere göre
          OTP (One Time Password-Tek  düşüş olması muhtemeldir.          mobil ve temassız ödemeler daha
          Seferlik Parola), Ödeme Geçidi,   • Zaman ve maliyet tasarrufu  hijyeniktir.
          Marketplace (Pazar Yeri), PCI-DSS  sağlıyor.                     •Kart kullanımını artırır: Kartla-
          (Ödeme Kartı Endüstrisi Veri Gü-  • Ödemelerin izlenmesini ko- rını basitçe POS terminaline dokun-
          venliği Standardı), Sanal Klavye,  laylaştırıyor ve dijitalleştiriyor.   durarak ödeme yapan tüketiciler,
          CVV Kodu (Card Validation Vali-   • Süreç güvenliğini artırıyor ve  ödeme sürecinin rahatlığı sayesinde
          ue-Güvenlik Numarası), Biyomet- dolandırıcılık riskini azaltıyor: EMV  kartlarını daha sık kullanma meyili
          ri (Yüz tanıma, parmak izi okuma  çipler ve PIN ödemeleriyle aynı koru- gösterir.

         20 KobiEfor Dijital 0D\ÜV
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25