Page 6 - KobiEfor Dijital Eylül 2022
P. 6
$.,//, )$%5à.$/$5
Üretim makineleşti, sırada dijitalleşme var
*HOHFHæLQ UHWLPL DN×OO× IDEULNDODUGD RODFDN
Mekanik üretim, teknolojinin ettiği akıllı fabrika üretim modelinin,
gelişimiyle dijitalleşiyor. Maliyetleri sunduğu avantajlarla önümüzdeki
düşüren, verimliliği ve karlılığı artıran yıllarda KOBİ’lerin gündemine geleceği
yeni üretim modeli ‘Akıllı Fabrikalar’ öngörülüyor. Birçok teknolojik gelişimi
ile tanımlanıyor. Günümüzde ana içeren akıllı fabrika üretim modelinin
sanayi denilen dev üreticilerin tercih avantajlarını derledik.
ayatın ayrılmaz parçası olan da ülke ekonomilerinin
akıllı teknolojiler, üretimin kalkınma stratejisinde
Hmerkezi olan fabrikaları da önemli rol oynuyor. Geç-
önemli bir dönüşümden geçiriyor. mişten bugüne özellikle
‘Akıllı Fabrika’ veya geleceğin fab- sanayi devrimindeki ro-
rikası adını alan bu dönüşümün lüyle dikkatleri çeken
içinde büyük veri, yapay zeka, nes- Almanya’da, son yılla-
nelerin interneti, dijital ikizler, oto- rın gözde üreticisi Çin
masyon gibi uygulama alanı geniş veya teknolojideki ata-
olan teknolojik gelişmeler önemli ğıyla Güney Kore’nin bu
bir pay alıyor. Fabrikaları dijital- dönüşümün lider ülke-
leştiren tüm bu çözümlerin birbi- leri arasında yer alması tesadüf de- şıyor. Dolayısıyla akıllı fabrika tanımı
riyle entegre olması ise sürecin en ğil. Dijital dönüşümü sağlayan tek- şirketten şirkete farklılık gösteriyor.
önemli parçası. Böylece gelişmiş nolojiler; verimlilik, kapasite artışı, Farklılıklara rağmen ortak payda ise
fonksiyon kazanan akıllı fabrika- hız ve maliyet avantajı sağlayarak ül- aynı: Üretimi mekanize etmek, gider-
larda üretim 24 saat kontrol altına kedeki sanayileşmenin de rekabette leri düşürmek, kar marjını artırmak.
alınıyor. Bu dönüşümün en önem- avantaj sağlamasına imkan tanıyor. Kısacası sorunsuz, kalitesi stabil ve
li kazanımı ise insandan kaynaklı Özel sektör ve kamu desteğiyle haya- öngörülebilir üretimi sağlamak.
hataların önüne geçilirken üreti- ta geçirilen akıllı fabrika örneklerinin Akıllı fabrikaları günümüzde çok
min de sürekliliğinin sağlanması. ise tek bir tanımı veya tek bir modeli sayıda marka ve ağırlıklı olarak büyük
Dördüncü Sanayi Devrimi ile ma- yok. Bu dönüşümü gerçekleştiren ölçekli ana sanayi denilen kurumlar
kineleşmenin gücü ve makineler çok sayıdaki şirket, kendi ihtiyaç ve kullanıma geçirmiş durumda. KO-
arası iletişim ağı kuruldu. Üretim sü- beklentileriyle bu dönüşümü gerçek- Bİ’lerde akıllı fabrika sistemine ge-
recindeki bu dönüşüm, aynı zaman- leştiriyor veya gerçekleştirmeye çalı- çiş henüz istenilen aşamada değil.
6 KobiEfor Dijital (\OÖO