Page 6 - KobiEfor Dijital Haziran 2022
P. 6
MAKALE
KOBİ’lerin Büyüme ve Dönüşüm Yolculuklarını Hızlandırmak
“KOBİ’lere, vakit kaybetmeden süreçlerini yeniden gözden geçirmelerini,
stratejik yol haritaları çıkartmalarını ve dijital dönüşüm projelerini
çeviklikle hayata geçirebilmeleri için proje ekiplerinin gelişimine
odaklanmalarını öneriyorum.”
ürkiye’de sayıları 4 milyo- bu değişimle birlikte odağını
na yaklaşan KOBİ’lerin ana yönetim becerilerinin arttırıl-
Tamaçları şüphesiz ki kâr ması, müşteri ilişkileri yönetimi,
elde etmek, büyümek ve varlık- satış becerileri gibi alanlara yön-
larını sürdürülebilir kılmak. lendirdiğini net bir şekilde söy-
Ben son 12 yıl içerisinde bir- leyebiliyorum. Özetle KOBİ’ler,
çok kez işletmelerin büyüme ve yöneticilerinin yetkinliklerini ve
dönüşüm yolculuğuna rehberlik mevcut çalışanlarının uzmanlık-
etme, KOBİ’lerin kurumsallaşması larını yukarıya taşımak için kapı-
adına danışmanlık ve eğitimler mızı daha da sık çalıyorlar.
vermekle birlikte, yönetim kad-
rolarına da birebir koçluk yapma KOBİ’lerin Büyüme ve
fırsatı buldum. Bu çalışmalarımın Dönüşüm Yolculukları
çıktıları ve saha analizlerim, KO- için Öneriler
Bİ’lerin büyümeleri ve sürdürüle-
Özellikle mikro ve küçük öl-
bilir olmalarının önündeki en bas-
çekli işletmelerde patronun aynı
kın 5 engeli görmemi sağladı:
zamanda genel müdür olması,
1- Mikro yönetim tarzına sa- işi ve insanı aynı anda yönetme-
hip, günlük/ rutin iş akışlarına Selmin Gök si, profesyonel bir koçtan destek
odaklanan yöneticiler
'ŝƌŝƔŝŵĐŝ ǀĞ 7Ɣ zĂƔĂŵŦ <ŽĕƵ almasını gerekli kılıyor.
2- Gelecek vizyonunun belir- Aynı zamanda farklı iş model-
sizliği lerinde çalışan insan kaynağının
3- Nitelikli insan kaynağında- termeleri büyük resmi kaçırma- büyümesine, gelişmesine yatı-
ki yetersizlik, çalışanın gelişimi- larına neden oluyor. rım yapmak da en önemli gün-
• Yapıcı bir yıkım süreci yaşan-
ne bütçe ayırmamak demler arasında olmalı.
dı, organizasyonlar eskiye dönme
4- Öngörüye dayalı stratejik Faaliyet alanlarına doğrul-
isteğini, dirençlerini artık bırak-
aksiyon planı oluşturamamak tusunda uzman kademelerinin
5- Nitelikli işgücünü elde tu- mak zorunda. zihin yapılarını ve beceri setle-
tamamak. • Çalışan devir oranı arttı, ni- rini geliştirmenin yanı sıra etkin
telikli işgücünü çekmek ve elde
müşteri ilişkileri, satışta uzman-
Pandemi Gerçekleri tutmak için çalışma modellerin- laşma programları gibi mesleki
ile Değişen İş Dünyası ve de esnemek, çalışanın gelişimi- donanımlarını arttırmaları ve
KOBİ’ler ne yatırım yapmak, organizas- bununla birlikte organizasyo-
Pandemi’yle birlikte iş dünya- yonun sistemine ve işleyişine dış na yön vermeleri, Z kuşağı ile
gözle bakabilmek şart oldu.
sı yönünü dijitalleşmeye çevirdi, uyumlu çalışmaları adına yöne-
‘İş Dünyası’ bu değişimlerle
uzaktan/hibrit çalışma alterna- tim kadrolarını için de liderlik
mücadele ederken, iyi bir sınav
tifleri geliştirdi. Bazı şirketler gelişimi yatırımı yapmaları ol-
ise maalesef hala mesai saatleri vermek isteyen KOBİ’ler de dö- dukça elzem.
kontrolüne ve çalışanları daha nüşüm için güçlü adımlar attı. Son olarak KOBİ’lere, vakit
fazla nasıl denetleyebileceğine Eğitim&danışmanlık alanlarında kaybetmeden süreçlerini yeni-
zaman ve efor harcamaya devam eski-yeni kıyaslaması yaptığı- den gözden geçirmelerini, stra-
ediyor. mızda KOBİ’lerin geçmişte daha tejik yol haritaları çıkartmalarını
“Gerçekler”den devam edelim: çok; satın alma ve tedarik yöne- ve dijital dönüşüm projelerini
• İş yönetimi modelleri değiş- timi, proje yönetimi, veri analizi, çeviklikle hayata geçirebilmeleri
ti, patronların/yöneticilerin zihin ürün eğitimleri gibi teknik eği- için proje ekiplerinin gelişimine
yapısında değişime direnç gös- timlere yatırım yaptığını ancak odaklanmalarını öneriyorum.
6 KobiEfor Dijital Haziran 2022