Page 6 - Dijital KobiEfor-Ocak 2022
P. 6
Ağaçları kurtarmak Otomasyonu, bir yazılım
elimizde: Yakın gele- robotunun önceden ta-
ceğe yönelik tahminler, nımlanmış bir işi, bu
küresel ısınmanın etki- konuda uzman bir çalı-
leri nedeniyle her geçen şanı taklit ederek yeri-
dönem daha da büyük ne getirmesi anlamına
felaketle karşı karşıya geliyor. Yazılım robot-
kalabileceğimizi göste- ları tekrarlı işlerde
riyor. Bu nedenle hepi- insana göre daha ha-
miz elimizden gelenin de tasız ve hızlı çalışıyor,
fazlasını yapmak duru- yapay zeka ve makine
mundayız. E-dönüşüm öğrenmesi sayesinde
de gereksiz kağıt israfını sürekli öğreniyor, ve-
önleyerek ağaçları kurtarmak adına maya kadar tüm operasyonlarını rileri işleyerek kendini geliştiriyor.
son derece önemli bir adım. Paraşüt e-Ticaret ile uçtan uca yö- Biz de mali müşavirlik ofislerinde
netiyorlar ve dijital hale getiriyorlar. en büyük zamanın fatura girişle-
“E-ticaret ve ihracata Otomatik faturalama sayesinde de rinde harcandığından yola çıkarak,
odaklanıyoruz” zamandan ve işgücünden tasarruf bu işleri yazılım robotlarına yap-
Yeni ürün ve hizmet geliştirirken ediyorlar. tırabileceğimizi düşündük. Artık
KOBİ’lerin ihtiyaçlarını göz önün- Bu hizmetlerimizin yanında ih- Paraşüt Atlas tarafında bir yazılım
de bulundurduklarını, hatta çoğu racat yapan firmaların Paraşüt robotu kullanarak, bütün faturala-
zaman o ihtiyaçlar oluşmadan du- kullanımını kolaylaştırmayı hedef- rın muhasebe yazılımlarına giril-
rumu öngörerek hareket ettikleri- ledik ve bunun ilk adımı olarak da mesini sağlıyoruz. Bu sayede mali
ni söyleyen Sean X Yu, 2021’de bu e-ihracat faturasını geçen yıl itiba- müşavirlerimiz ve çalışanları da
yaklaşımdan hareketle e-ticaret ve rıyla devreye alarak yurt dışına mal mali tabloları çok daha detaylı ana-
e-ihracata odaklandıklarını vurgu- satan firmaların hizmetine sunduk. liz ederek, müşterilerine çok daha
luyor. Yu’nun bu konuya bakışı ise Ayrıca işletmelerin farklı lokasyon- fazla yol gösterebilecek zamanı bu-
şu şekilde: “Pandemi ile birlikte ar- lardaki ürünlerinin stok miktarını labilecek.”
tan yeni pazar arayışı, işletmelerin tek ekrandan takip etmelerine ve
e-ticarete yönelik ilgisini de artırdı. güncellemelerine olanak tanıyan “Mutlu patron
Ancak özellikle e-ticarete yeni baş- Depo Takibi hizmetini de her geçen hikayelerimizi
layan firmaların muhasebe alanın- dönem yeni varyantlar ekleyerek çoğaltacağız”
daki konularda soru işaretleri oluyor devreye aldık.”
2022 yılında hizmet ve özellik-
ve güvenilir bir kaynaktan bilgi edin- lerini daha da zenginleştirerek
me ihtiyacı duyuyorlar. Biz de gerek Mali müşavirler için yeni KOBİ’lerin bir numaralı tercihi
kullanıcılarımıza sağladığımız bilgi- hizmet: Robotik Süreç olmaya devam edeceklerini ifa-
ler gerekse ürün ve hizmetlerimizle Otomasyonu de eden Sean X Yu, önümüzde-
onlara bu süreçte destek oluyoruz. Pandemi döneminde Paraşüt ki döneme dair hedeflerini şöyle
2020 itibarıyla e-ticaret hayatına gi- Atlas tarafında mali müşavirlere açıklıyor: “Önümüzdeki süreç için
riş yapmak isteyen firmalar için özel
‘temassız muhasebe’ hizmetini hedefimiz, ön muhasebenin dijital
paketler oluşturduk. Bu süreçte ilk sunmaya başladıklarını hatırlatan
satın almamızı gerçekleştirdik ve Sean X Yu, “Mali müşavirlerin özel- geleceğini tasarlamak. Bir baş-
büyük e-ticaret altyapısı sağlayıcıları ka deyişle KOBİ’lerin dijitalleş-
likle beyanname döneminde en çok me yolculuklarında yanlarında
ile Türkiye’deki tüm büyük pazaryer-
ihtiyaç duydukları, fatura, makbuz, yer almaya devam ederek, sun-
lerine entegrasyon sunan Shopside’ı banka hesap dökümü gibi belgeleri
bünyemize kattık. 2021’de ise bu duğumuz hizmet ve özelliklerle
fiziksel olarak toplamak yerine tek tüm veri girişlerini otomatikleş-
hizmetlerimizi bir adım daha ileriye
bir tuşa basarak, Paraşüt içerisin- tirmeyi hedefliyoruz. Kısacası ön
taşıyarak operasyonel ve finansal
yönetim hizmetlerini tek bir pakette den dijital olarak kendi kullandıkla- muhasebe kayıtlarından en az
birleştirdik. ‘Paraşüt e-Ticaret’ pa- rı muhasebe programına dakikalar çabayla en fazla değeri elde et-
içerisinde aktarmalarını sağlıyo- melerini amaçlıyoruz. Donanım-
ketinde yer alan Paraşüt-Shopside
entegrasyonu ile kullanıcılarımız ruz” diyor. lı yazılımcılarımız, ilgili müşteri
iki hizmeti tek bir pakette, yüzde Sean X Yu, mali müşavirlerin hizmetlerimiz, alanında uzman
hayatını kolaylaştıracak yeni hiz- teknik ekibimiz ve diğer tüm de-
48 oranında daha az ödeyerek kul-
metleri Robotik Süreç Otomasyo- partmanlarımızla birlikte mutlu
lanabiliyor. Pazaryerlerinden ya da
kendi web sitelerinden satış yapan nu hakkında da şu bilgileri veri- patron hikayelerimizi çoğaltmaya
KOBİ’lerimiz, satıştan faturalandır- yor: “Bilindiği üzere Robotik Süreç devam edeceğiz.”
6 KobiEfor Dijital Ocak 2022