Page 6 - Dijital KobiEfor-Ekim 2021
P. 6

KAPAK



            İletişime Dayalı Ticaret ile   Bir de bunun üzerine teknik mima-  ler için de yönetilebilir olmasını sağ-
            işletmeler için               ri, veri güvenliği gibi konuları da göz   lıyor. ZZG olarak küresel ölçekte farklı
            müşterileriyle etkili         önünde bulundurmaları şart. Özet   sektörlerde pek çok farklı başarı öy-
                                          olarak, işletmeler tüm bu teknik mü-  kümüz var. Bunlardan özellikle yeni-
            iletişim
                                          hendislik işlerini kendileri için halleden   likçi bir örneği paylaşmak istiyorum;
            Facebook, KOBİ’lerin iletişime da-
         yalı ticaret ile müşterileriyle bağlantıyı   kapsamlı bir çözüm istiyorlar. Bu şekil-  Facebook’un bize fikir aşamasında
                                          de zorlu entegrasyon işleri yerine ken-  getirdiği bu proje, etkileşim ve mar-
         sohbet üzerinden sağlayarak daha
         verimli bir şekilde gerçekleştirmeleri   di işlerini büyütmeye odaklanabilirler.  ka bilinirliğini artırmayı hedefliyordu.
                                            Facebook gibi sosyal medya plat-  Euro 2020 katılımcı takımlarına spon-
         ve bu konuşulanları işleme dönüştür-
         melerine yardımcı olmak için de çalış-  formlarının KOBİ’lerin dijitalleşme-  sor olan bir marka için yapılan bu
                                          sindeki ve e-ticaretin büyümesin-  proje, taraftarlara turnuva süresince
         malarını sürdürüyor. ZZGTech Kurucu
         Ortağı ve CEO’su Doruk Uslu, KOBİ’le-  deki rolü nedir?          hem takımlarından doğrudan haber
                                            Sosyal medya ve anlık mesajlaşma   ve gelişmeleri alabilecekleri hem de
         rin Facebook platformları üzerinden
         mesajlaşma ile müşterileriyle nasıl   platformları etrafında büyük bir deği-  Whatsapp kanalına özel içeriklere
                                          şim meydana geldi. Artık bir süredir   ulaşabilecekleri bir kurguya sahipti.
         bağlantı kurabileceklerini ve bunun
         işlerini geliştirmelerine nasıl yardımcı   alışveriş deneyimi ve ticaret, Facebo-  Burada ZZGate platformunu kullana-
                                          ok ve oluşturduğu büyük ekosistemin   rak, marka ve
         olabileceğini anlattı.
                                          diğer platformları olan Messenger,   Facebook ile
                                          Instagram ve hatta WhatsApp’ta ger-  birlikte What-
                                          çekleşiyor. Bir yandan e-ticarette var   sApp kanalı
                                          olan firmalar bu mecralarda yer edin-  üzerinden, abonelik akışları, mesaj
                                          meye çalışırken bir yandan da doğru-  alma rıza onay yönetimi, otomatik
                                          dan gerçek kişiler tüketiciden tüke-  şablon mesaj yollama ve özel gün-
                                          ticiye (Customer to Customer-C2C)   lük mesaj tetikleme gibi birçok işlevi
                                          dediğimiz bir yöntemle ticaret yapma-  turnuva boyunca platformda kolayca
                                          ya başladı. Bugün kendi evinde ürettiği   oluşturduk. Tüm bunların sonucunda
             Doruk                        veya bir şekilde tedarik ettiği ürünleri   günlük iletişim mesajlarına dönüş
             Uslu                         sosyal medya aracılığıyla satarak evini   olarak %85 gibi yüksek bir rakam ya-
                                          geçindiren, hatta orta ölçekte bir iş ku-  kaladık. Kampanyanın yürütüldüğü
            Mesajlaşma söz konusu oldu-   ran insanların hikayelerini dinliyoruz.  bir aylık süre içerisinde 14 binden faz-
         ğunda karşılaşılan tipik zorluklar   Bu  gelişmeler  doğrultusunda  la taraftarın bildirimlere abone olma-
         neler, KOBİ’ler size hangi hizmetler   e-ticarette müşteri etkileşimi alanın-  sı sağlandı ve bu kapsamda 418.000
         için başvuruyor?                 da bir paradigma değişikliği söz ko-  mesaj atıldı.
            İşletmeler müşterilerine, hedef   nusu. Tüketicilerin doğrudan güvenilir   Müşterileriyle mesajlaşma yo-
         kitlelerine yakın olup onları dinlemek   markalarla iletişim kurduğu bir dün-  luyla iletişime geçmek isteyen iş-
         anlamak ister. Günümüzde bunu    yaya doğru gidiyoruz. İletişime dayalı   letmelere nasıl bir yol izlemelerini
         yapmanın en etkili yolu WhatsApp,   ticaret veya sosyal ticaret olarak anı-  tavsiye edersiniz?
         Instagram, Messenger gibi platform-  lan bu yeni alan KOBİ’ler için müşteri-  Mesajlaşma ile iletişime başlar-
         lardan geçiyor. Bu platformlar doğası   marka iletişiminin geleceği.   ken tecrübe ile edindiğimiz bazı nok-
         gereği kişiler arası karşılıklı iletişim   3 milyardan fazla insanın her ay   taları aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:
         için oldukça etkili. Ancak KOBİ’ler için   Facebook, Instagram, WhatsApp  veya   1) Mesajlaşmayı sadece müşteri
         bu kanalların kişi-firma arasındaki   Messenger’ı kullandığını göz önüne   destek hattı olarak düşünmeyin; bu
         iletişim için geliştirilmiş özel işlevler   aldığımızda, tüketiciye dokunan hiçbir   kanallardan müşteri edinimi, yeniden
         içermesi büyük önem taşıyor. Çünkü   işletmenin buna kayıtsız kalamayaca-  hedefleme ve satış gibi süreçler en az
         bu platformları kullanırken işletme-  ğını görüyoruz. KOBİ’ler bu alanı anlık   diğerleri kadar efektif yapılabilir.
         ler birçok mesajlaşma kanalını aynı   mesajlaşma uygulamaları, kullanım   2) Basit başlayın, herhangi bir
         anda yönetmeye; mesajlar, müşteri-  yoğunluğunu dikkate alarak, kesintisiz   entegrasyon yapmadan önce kanalı
         ler, konuşmalar, servisler, siparişler,   müşteri bağlantısı kurulmasını sağla-  öğrenin.
         ürünler, ödeme yöntemleri gibi sosyal   ması açısından bir potansiyel ve yeni bir   3) Diyalog akışlarınızı hibrit ta-
         ticaretin birçok noktasına dokunan   kanal olarak mutlaka değerlendirilmeli.   sarlayın, yani hem bot hem müşteri
         çözümlere ihtiyaç duyuyor.         Müşterilerinizin başarı öykülerini   temsilcisi kullanın.
            Bir işletmenin ihtiyaç duyduğu tüm   ve teknolojinizin bu başarıya nasıl   4) Çok kanallı iletişime ortak tecrü-
         gereksinimlerini karşılamak için ya bu   katkı sağladığını paylaşır mısınız?  be ile geçin. WhatsApp, Instagram ve
         platformların sağladığı API, Webhook   ZZG, Facebook işletme çözüm   Messenger beraber çalışabilir.
         gibi araçları kullanıp ilgili katma de-  partneri olarak işletmelerin iletişime   5) Sonuçları sürekli ölçümleyip,
         ğerli servisler için uygulama geliştir-  dayalı ticarete geçişini mümkün hale   deneyimleri sürekli iyileştirin ve
         meleri ya da bunu sağlayan yardımcı   getirmekle kalmıyor, aynı zamanda   bunu kolayca yapacağınız bir plat-
         platformları kullanmaları gerekiyor.   küçük ve orta büyüklükteki işletme-  form seçin.

         6 KobiEfor Dijital Ekim 2021
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11