Page 6 - Dijital KobiEfor-Ekim 2021
P. 6
KAPAK
İletişime Dayalı Ticaret ile Bir de bunun üzerine teknik mima- ler için de yönetilebilir olmasını sağ-
işletmeler için ri, veri güvenliği gibi konuları da göz lıyor. ZZG olarak küresel ölçekte farklı
müşterileriyle etkili önünde bulundurmaları şart. Özet sektörlerde pek çok farklı başarı öy-
olarak, işletmeler tüm bu teknik mü- kümüz var. Bunlardan özellikle yeni-
iletişim
hendislik işlerini kendileri için halleden likçi bir örneği paylaşmak istiyorum;
Facebook, KOBİ’lerin iletişime da-
yalı ticaret ile müşterileriyle bağlantıyı kapsamlı bir çözüm istiyorlar. Bu şekil- Facebook’un bize fikir aşamasında
de zorlu entegrasyon işleri yerine ken- getirdiği bu proje, etkileşim ve mar-
sohbet üzerinden sağlayarak daha
verimli bir şekilde gerçekleştirmeleri di işlerini büyütmeye odaklanabilirler. ka bilinirliğini artırmayı hedefliyordu.
Facebook gibi sosyal medya plat- Euro 2020 katılımcı takımlarına spon-
ve bu konuşulanları işleme dönüştür-
melerine yardımcı olmak için de çalış- formlarının KOBİ’lerin dijitalleşme- sor olan bir marka için yapılan bu
sindeki ve e-ticaretin büyümesin- proje, taraftarlara turnuva süresince
malarını sürdürüyor. ZZGTech Kurucu
Ortağı ve CEO’su Doruk Uslu, KOBİ’le- deki rolü nedir? hem takımlarından doğrudan haber
Sosyal medya ve anlık mesajlaşma ve gelişmeleri alabilecekleri hem de
rin Facebook platformları üzerinden
mesajlaşma ile müşterileriyle nasıl platformları etrafında büyük bir deği- Whatsapp kanalına özel içeriklere
şim meydana geldi. Artık bir süredir ulaşabilecekleri bir kurguya sahipti.
bağlantı kurabileceklerini ve bunun
işlerini geliştirmelerine nasıl yardımcı alışveriş deneyimi ve ticaret, Facebo- Burada ZZGate platformunu kullana-
ok ve oluşturduğu büyük ekosistemin rak, marka ve
olabileceğini anlattı.
diğer platformları olan Messenger, Facebook ile
Instagram ve hatta WhatsApp’ta ger- birlikte What-
çekleşiyor. Bir yandan e-ticarette var sApp kanalı
olan firmalar bu mecralarda yer edin- üzerinden, abonelik akışları, mesaj
meye çalışırken bir yandan da doğru- alma rıza onay yönetimi, otomatik
dan gerçek kişiler tüketiciden tüke- şablon mesaj yollama ve özel gün-
ticiye (Customer to Customer-C2C) lük mesaj tetikleme gibi birçok işlevi
dediğimiz bir yöntemle ticaret yapma- turnuva boyunca platformda kolayca
ya başladı. Bugün kendi evinde ürettiği oluşturduk. Tüm bunların sonucunda
Doruk veya bir şekilde tedarik ettiği ürünleri günlük iletişim mesajlarına dönüş
Uslu sosyal medya aracılığıyla satarak evini olarak %85 gibi yüksek bir rakam ya-
geçindiren, hatta orta ölçekte bir iş ku- kaladık. Kampanyanın yürütüldüğü
Mesajlaşma söz konusu oldu- ran insanların hikayelerini dinliyoruz. bir aylık süre içerisinde 14 binden faz-
ğunda karşılaşılan tipik zorluklar Bu gelişmeler doğrultusunda la taraftarın bildirimlere abone olma-
neler, KOBİ’ler size hangi hizmetler e-ticarette müşteri etkileşimi alanın- sı sağlandı ve bu kapsamda 418.000
için başvuruyor? da bir paradigma değişikliği söz ko- mesaj atıldı.
İşletmeler müşterilerine, hedef nusu. Tüketicilerin doğrudan güvenilir Müşterileriyle mesajlaşma yo-
kitlelerine yakın olup onları dinlemek markalarla iletişim kurduğu bir dün- luyla iletişime geçmek isteyen iş-
anlamak ister. Günümüzde bunu yaya doğru gidiyoruz. İletişime dayalı letmelere nasıl bir yol izlemelerini
yapmanın en etkili yolu WhatsApp, ticaret veya sosyal ticaret olarak anı- tavsiye edersiniz?
Instagram, Messenger gibi platform- lan bu yeni alan KOBİ’ler için müşteri- Mesajlaşma ile iletişime başlar-
lardan geçiyor. Bu platformlar doğası marka iletişiminin geleceği. ken tecrübe ile edindiğimiz bazı nok-
gereği kişiler arası karşılıklı iletişim 3 milyardan fazla insanın her ay taları aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:
için oldukça etkili. Ancak KOBİ’ler için Facebook, Instagram, WhatsApp veya 1) Mesajlaşmayı sadece müşteri
bu kanalların kişi-firma arasındaki Messenger’ı kullandığını göz önüne destek hattı olarak düşünmeyin; bu
iletişim için geliştirilmiş özel işlevler aldığımızda, tüketiciye dokunan hiçbir kanallardan müşteri edinimi, yeniden
içermesi büyük önem taşıyor. Çünkü işletmenin buna kayıtsız kalamayaca- hedefleme ve satış gibi süreçler en az
bu platformları kullanırken işletme- ğını görüyoruz. KOBİ’ler bu alanı anlık diğerleri kadar efektif yapılabilir.
ler birçok mesajlaşma kanalını aynı mesajlaşma uygulamaları, kullanım 2) Basit başlayın, herhangi bir
anda yönetmeye; mesajlar, müşteri- yoğunluğunu dikkate alarak, kesintisiz entegrasyon yapmadan önce kanalı
ler, konuşmalar, servisler, siparişler, müşteri bağlantısı kurulmasını sağla- öğrenin.
ürünler, ödeme yöntemleri gibi sosyal ması açısından bir potansiyel ve yeni bir 3) Diyalog akışlarınızı hibrit ta-
ticaretin birçok noktasına dokunan kanal olarak mutlaka değerlendirilmeli. sarlayın, yani hem bot hem müşteri
çözümlere ihtiyaç duyuyor. Müşterilerinizin başarı öykülerini temsilcisi kullanın.
Bir işletmenin ihtiyaç duyduğu tüm ve teknolojinizin bu başarıya nasıl 4) Çok kanallı iletişime ortak tecrü-
gereksinimlerini karşılamak için ya bu katkı sağladığını paylaşır mısınız? be ile geçin. WhatsApp, Instagram ve
platformların sağladığı API, Webhook ZZG, Facebook işletme çözüm Messenger beraber çalışabilir.
gibi araçları kullanıp ilgili katma de- partneri olarak işletmelerin iletişime 5) Sonuçları sürekli ölçümleyip,
ğerli servisler için uygulama geliştir- dayalı ticarete geçişini mümkün hale deneyimleri sürekli iyileştirin ve
meleri ya da bunu sağlayan yardımcı getirmekle kalmıyor, aynı zamanda bunu kolayca yapacağınız bir plat-
platformları kullanmaları gerekiyor. küçük ve orta büyüklükteki işletme- form seçin.
6 KobiEfor Dijital Ekim 2021