Page 6 - Dijital KobiEfor-Eylül 2021
P. 6
KAPAK
bir gıda toptancısı veya sipariş alabiliyor. Hem Android
büyük bir inşaat firması hem de İOS’da etkin bir şekilde
düşünün. Tamamına hi- DİA’yı kullanabiliyorlar.”
tap edebilecek esneklikte
yazılım çözümlerini ta- Yıl sonunda 300 bayiye
mamen bulut teknolojisi ulaşılacak
üzerinden hizmet olarak DİA, üyelerine bayileri üzerinden
sunuyoruz. Sunucular, ye- satış yapıyor. Şu anda Türkiye’nin
dekleme sistemleri, virüs hemen hemen her yerinde bayileri
programları gibi sorun- bulunuyor. Firmanın hem ilk satışı
lardan müşterimizi ERP hem de satış sonrası desteğini ba-
noktasında kurtarıyoruz.” yiler üstleniyor. Şu anda yaklaşık
250 bayilerinin bulunduğuna deği-
Ar-Ge’de ve nen Onay, bayileri için yürüttükleri
mobil çalışmaları ise şöyle açıkladı: “Bu
uygulamalarda sayıyı yıl sonuna kadar 300’e çıkar-
iddialı mayı hedefliyoruz. İş ortaklarımızı
Ar-Ge, DİA Yazılım’ın da geliştirmek için sürekli eğitim
en güçlü yanını oluştu- programları düzenliyoruz. Hem
ruyor. Onay, “Bu nedenle DİA ile ilgili eğitimler alarak ilgili
DİA, Türkiye’nin bulut tek- konuda uzmanlaşıyor ve belli sı-
nolojisiyle hizmet veren navlardan geçerek sertifika alma-
en gelişmiş ERP yazılımı ya hak kazanıyorlar hem de işlerini
konumunda” dedi. TÜBİ- geliştirmelerine yardımcı olacak
TAK ve Avrupa Birliği des- farklı konularda da eğitimler alı-
tekli uluslararası Ar-Ge yor. Geçtiğimiz yıl temel finans ve
projelerinde aktif olarak dijital pazarlama eğitimleri verdik.
yer alarak da teknolojik Bu sene de kapsamlı bir satış eği-
know-how’larını sürekli timiyle devam ediyoruz. Aynı şe-
beslediklerinin altını çizen kilde çözüm ortaklığı tarafımızı da
Onay, ayrıca üyelerinden geliştirerek, üyelerimizin çözüm
gelen talepler doğrultu- ortaklarımızın geliştireceği enteg-
sunda sürekli yeni ürün- re ürünlerden de faydalanmalarını
ler geliştirmeye devam istiyoruz.”
ettiklerini, taleplere cevap
Yerleşik yazılımlar kullanan ya da verebilmek için de Ar- Hem ERP hem de
e-fatura entegratörü
her şeyi insan gücüyle yürütmeye Ge ekibini sürekli büyüttüklerini
çalışan şirketler, dijital dönüşümü kaydetti. hizmeti veriyor
daha fazla erteleyemeyeceklerini Mobil uygulamalarda da iddi- DİA; mobil, e-ticaret ve
fark ettiler. Basit bir örnekle, fa- alı olduklarını dile getiren Onay, e-dönüşüm ihtiyaçlarına uygun
tura kesmek için bile ofise gitmek şunları kaydetti: “Masaüstünde olarak sunduğu çözümlerle; her
zorunda olan firmalardan çok sa- yapılabilen tüm işlemler mobil sektörden KOBİ’ye verimlilik,
yıda başvuru aldık.” cihaz ile de yapılabiliyor. Bu üye- maliyet avantajı ve veri güvenliği
Şu anda stok, muhasebe veya lerimize çok büyük bir özgürlük sağlayarak yerden, zamandan,
CRM programı olarak Türkiye’de ve hız sağlıyor. Mobil birçok farklı mekandan ve cihazdan bağımsız
bir çok yazılım var. Onay, sektö- sektörde çok işlevsel bir şekilde olarak kullanıcıları firmalarını
rün en büyük yazılımlarının halen kullanılıyor. Şirket yöneticile- yönetebilmelerine olanak sağlı-
30 yıl öncesinin lokal teknolojileri ri anlık ciro ve satış bilgilerine yor. DİA’nın verdiği hizmetler fir-
ya da basit süreçleri bulut tekno- ulaşıp, e-fatura gönderip, ekibin maların ihtiyaçlarına göre birkaç
lojisiyle yürütmeye çalıştıklarına performansını kontrol altında tu- farklı kategoriye ayırılıyor.
dikkat çekerek, kendi farklılık- tarken, depo sorumluları mobil Suha Onay, “DİA Yazılım olarak,
larına değindi: “DİA, sektörünün cihazlarıyla mal kabul işlemle- Gelirler İdaresi Başkanlığı’ndan
bulut teknolojisi ile çalışan en rini tamamlayabiliyor, saha satış izin almış hem ERP hizmeti hem
gelişmiş ERP’si konumunda. Kü- ekipleri sipariş alabiliyor, resto- de E-Fatura Entegratörlük hiz-
çük bir restoran, orta büyüklükte ranı olan üyelerimiz de masada meti veren çok az firmadan bi-
6 KobiEfor Dijital (\OÖO