Page 16 - Dijital KobiEfor-Ağustos 2021
P. 16
'à-à7$/ 5((/
Google ve TÜROFED Vodafone Türkiye’den,
işbirliği teknoloji ve deneyim ihracı
Google ve Tür- Türkiye’yi bir mükemmeliyet merkezi olarak
kiye Otelciler Fe- konumlamayı hedefleyen Vodafone, Ar-Ge ekibi
derasyonu (TÜ- OKSİJEN bünyesinde geliştirdiği ürün ve servis-
ROFED), pandemi lerle diğer Vodafone pazarlarına örnek oluyor.
koşullarının zo- 2018’den bu yana farklı alanlarda İngiltere ve İtal-
runlu hale getirdiği ya gibi ülkelerde hayata geçirdiği projelerle önemli
dijital dönüşüm sürecinde turizm işletmelerini başarılara imza atan Vodafone Türkiye, son olarak
desteklemek amacıyla güçlerini birleştirdi. tüm Vodafone pazarlarında açık kaynak ve işbirliği
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, temelli yazılım geliştirme stratejisine dayanılarak
“Değişen dünyada yeni döneme doğru atılan bu oluşturulacak Vodafone Yanımda mobil uygulama
güçlü adım ve işbirliği dolayısıyla her iki kurulu- geliştirme projesinde global ekiplere teknoloji ve
şu da tebrik ediyorum” dedi. deneyim danışmanlığı veriyor.
Google Türkiye Ülke Direktörü Mehmet Ke- Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardım-
teloğlu, “Turizm ve seyahat Türkiye’de faaliyete cısı Thibaud Rerolle, şunları
başladığımız ilk günden bu yana bizim için hep söyledi: “Türkiye’de yerli ve
öncelikli bir sektör oldu. Tüm işletmeleri dijital milli ekosistemin gelişme-
platformların sunduğu birbirinden değerli avan- sini destekliyor, bu yönde
tajlardan ve güçlü araçlardan yararlanmaya ça- çalışmaya devam ediyoruz.
ğırıyoruz” açıklamasını yaptı. OKSİJEN ekibimizin üretti-
TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır, “Dijital ği yerli sertifikalı ürünler-
dünyanın sunduğu araçlardan daha iyi faydala- le hem Türkiye’nin yerli ve
narak hem işletmelerimizi hem de çalışanları- Thibaud milli üretim hedefine destek
Rerolle
mızı çağın gerektirdiği dijital becerilerle donata- veriyor, hem de bu ürünleri
bilmeyi hedefliyoruz.” ihraç etme yolunda emin adımlarla ilerliyoruz.
KOBİ’ler dijital kabiliyetlerini ING ‘Cebimdeki Danışman’
nasıl geliştirebilir? hizmet kapsamına sigorta
Generali Sigorta, Türkiye ekonomisinin lokomotif ürünleri eklendi
gücü olan ve yüzde 99.8’ini
oluşturan KOBİ’lere diji- ING Türkiye, ‘Cebimdeki Danışman’ hizmetin-
talleşme kabiliyetlerinin de Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, Kasko, DASK
gelişimi açısından dikkat ve Konut Sigortası gibi sigorta ürünleri hakkında
etmeleri gereken nokta- da sorularına yanıt alabilecek ve işlemlerini ya-
ları sundu. pabilecek.
İşletme bir web sitesine sahip değilse mutlaka en ING Türkiye Bireysel Bankacılık Genel Müdür
kısa sürede gerekli adımlar atılmalıdır. Web sitesi Yardımcısı Ozan Kırmızı, “di-
mevcut ise güncel trendlere uygun olarak geliştiril- jital bankacılık vizyonumuz
melidir. Mümkünse web sitesinde yüksek çözünür- doğrultusunda müşterileri-
lüğe sahip görseller kullanılmalı, site mutlaka mobil mizin şubeden yapabildikleri
uyumlu olmalıdır. KOBİ’lerin başta sosyal mecralar tüm işlemleri dijitalden ya-
olmak üzere, iş, ürün ve hizmetleri ile uyumlu tüm pabilir hale gelmelerini he-
platformlarda yer almaları, hedef kitlelerine ulaş- defliyoruz” dedi.
mak açısından büyük önem taşıyor. Müşteriler hafta içi 9.00-
Ayrıca KOBİ’lerin sosyal medya mecralarında dü- 17.00 saatleri arasında ister Ozan
şük maliyetlerle düzenli reklamlar vererek, ürün ve anında ister randevu alarak Kırmızı
hizmetlerini bu mecralar üzerinden hedef kitleleriyle uzman ekiple görüntülü görüşme yapabiliyor,
buluşturmaları da mümkün. Kişiye özel e-posta gön- yatırım ve sigorta ürünleri hakkında ayrıntılı bil-
derimi, özellikle kritik dönemlerde KOBİ’lerin daha gi edinebiliyor ve ihtiyaç duydukları desteği ala-
fazla geri dönüş almalarına olanak sağlamaktadır. biliyor.
16 KobiEfor Dijital $ðXVWRV