Page 5 - Dijital-KobiEfor-Aralık-2020
P. 5
birlikte kurar, ilham veren liderdir.
• Hiyerarşik liderlik bakış açı-
sıyla hareket etmez, kişilerle in-
sani ilişkiler kurabilir, teknoloji
ile çalışan arasında denge oluş-
turabilir, çalışanlarla empati ya-
pabilir, sahici, samimi, yapıcıdır.
• Kişisel mentorluk yapabilir,
takım yerine bireyleri tek tek yö-
netir. Ters mentorluk özelliğine
sahip, yenilikçi ve girişimcidir.
• Müşteri önceliklidir, dijital iş venlik, veri analitiği, yapay zeka, Her beş iş arkadaşından biri
süreçlerine göre yeni bir müşteri otomasyon ve dönüşüm. Ürün ve robot olacak: Katılımcılara göre
ekosistemi oluşturur. hizmet kalitesini iyileştirecek ya- beş yıl içinde her beş işten birini
• Değişimin temsilcisidir. tırımlar ağırlıkta. Çünkü bunlar robotlar üstlenecek. Beş çalışan-
• Şirketin dijital dönüşüm viz-
doğrudan ciroya yansıyor.” dan biri yazılım olacağı için insan
yonunu yansıtan yeni bir dili vardır. KPMG-Harvey Nash 2019 Kü- kaynaklarının yapısı değişecek.
• Sorumluluğu paylaşır. resel CIO Araştırması’nda öne çı- Şirketlerin insan ve dijital işgü-
kan bazı başlıklar şöyle: cünü birleştiren, işbirliğine dayalı
Şirketlerin teknoloji 2019’da bütçe artışı bildiren ve geleceğin işgücünü şekillen-
yatırımları arttı teknoloji liderlerinin sayısı en yük- dirip entegre edebilen stratejiler
KPMG’nin Harvey Nash ile ger- sek seviyede, bu eğilimin 2020’de geliştirmesi gerekiyor.
çekleştirdiği, Türkiye dahil 108 de etkili olması bekleniyor. Tek- Dijital liderlerin maaşı artı-
ülkeden yüzde 12’si kadın BT (bil- noloji liderlerinin yüzde 52’si 2020 yor: 2019, teknoloji liderleri için
gi teknolojileri) liderlerinden olu- için bütçe artışı bekliyor. iyi bir yıl oldu. İş memnuniyeti
şan 3 bin 645 BT liderinin katıldı- Kuantuma şaşırtan yatırım: arttı, bütçeler büyüdü, maaşlar
ğı, “Değişen Bakış Açısı” başlıklı Her 20 şirketten biri tercihini ku- zamlandı. Şirketler teknolojiyle
2019 Küresel CIO Araştırması’na antum bilişim teknolojisinden yana beraber, teknoloji liderlerine de
göre; teknoloji yatırımlarını artı- kullanıyor. Başlangıç aşamasın- yatırım yaptı. Katılımcıların yüzde
ran şirketlerin oranı son 15 yılın da olan teknolojiyle ilgili kullanım 47’si ‘oldukça iyi’ seviyede maaş
zirvesine çıktı. CIO’ların (Chief In- oranı şaşırtıcı derecede yüksek. artışı aldı. Katılımcılara göre ‘Di-
formation Officer-Bilişim Kurulu Kuantum bilişim teknolojisi yay- jitalde Lider Şirketlerin’ ilk beş
Başkanı), yüzde 54’ü, 2019’da gınlaştıkça, mevcut şifreleme tek- önceliği şöyle: “Yenilikçi yeni
bütçelerinin arttığını bildirdi ve niklerinin gereksiz hale gelmesi ürün ve hizmetler geliştirme, iş-
şirketler maaşları da artırarak dahil olmak üzere bilişimi sonsuza letmeye tutarlı ve istikrarlı bir BT
teknoloji liderlerine yatırım yaptı. dek değiştirebilecek bir teknoloji. performansı sağlama, müşteri
Şirketlerin yüzde 44’ü önümüz- Bulut bilişim giderek yaygınla- deneyimini geliştirme, iş süreç-
deki üç yıl içinde iş modelini kök- şıyor. Şirketlerin en az beşte biri lerinin iyileştirilmesi ve operas-
ten değiştirmeyi bekliyor. küçük çaplı da olsa nesnelerin yonal verimliliğin artırılması.”
interneti, talebe bağlı platformlar, Şirketler teknoloji
robotik süreç otomasyon ve yapay benimseme hızını artırdı
zeka teknolojilerini kullanıyor.
İş modelleri yıkılıp yeniden 2020 Dell Technologies Diji-
kurulacak: Şirketlerin yüzde 44’ü tal Dönüşüm Endeksi verilerine
önümüzdeki üç yılda iş modelle- göre şirketler günümüz iş or-
rinin radikal biçimde değişmesini tamında teknoloji benimseme
bekliyor. Bu dijital bozulma ve tü- hızını artırdı. Birkaç ay içeri-
keticiye yakın olma ihtiyacından sinde şirketlerin yüzde 80’i en
kaynaklanıyor. Araştırmaya göre azından bazı dijital dönüşüm
Alper Karaçar
dönüşümden en çok etkilenen şir- programlarını hızlandırmaya
KPMG Türkiye Teknoloji Lideri ketler, ürünlerini en kolay dijitalleş- başladı. 2020’nin ilk altı ayında
Alper Karaçar, verimlilik ve ta- tiren şirketler. Telekomünikasyon CIO’lar, BT harcamalarını yeni-
sarrufa vurgu yapan şirketlerde sektöründeki teknoloji liderlerinin den değerlendirirken; uzman-
bile teknolojiye yatırımın arttığını yüzde 57’si, yayın-medya sektö- lar şirketlerin ortalama (ABD)
söyledi: “Bu yatırımların arkasın- ründekilerin yüzde 56’sı ‘büyük’ ya bu yıl 3.4 trilyon dolar yatırma-
daki en büyük sebep, siber gü- da ‘radikal’ bir dönüşüm bildiriyor. sını bekliyor.
$UDOÜN KobiEfor Dijital 5