Page 54 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 54

dijital dönüflüm


            Dijitalleşen KOBİ’ler koşar adım öne          rın bir eseri olarak, işlerini geliştirme ve büyütme
            çıkıyor                                       konusundaki çalışmalarına ara vermeden devam
            Ekonomi ve rekabetin çok hızlı değiştiği bir dün-  ediyorlar” diye konuştu. Birçok zorluk yaşansa da
          yada KOBİ’lerin yeni üretim biçimlerine adapte ola-  geleceğe dair planlarını ertelemediklerini kayde-
          rak ayakta kalabilmesi için dijitalleşme sürecini  den Alper, “Kurumsal Girişim Sermayesi fonumuz
          acilen başlatmalarının zorunluluk haline geldiğini  SPK tarafından onaylandı. 200 milyon liralık bu fo-
          vurgulayan CLPA Türkiye Müdürü Tolga Bizel, diji-  nu özellikle teknoloji odaklı girişimler için kullana-
          tal dönüşümün en önemli unsurunun endüstriyel   cağız. Şu an ilk etapta 25 start-up ile görüşmeleri-
                         haberleşme olduğunu söyledi.     mizi sürdürüyoruz” dedi.
                            Geleceğin haberleşme üzerine
                         kurulacağına dikkat çeken Bizel,
                         Sanayi 4.0'ın gereklerini hayata
                         geçirmek için fabrikalarda robot-
                         lar dahil tüm makine ve sistem-
           Tolga         lerin birbiriyle çok hızlı ve kesin-
           Bizel         tisiz bir şekilde haberleşmesinin
                         kritik önem taşıdığını belirtti. KO-
          Bİ’lerin üretim süreçlerinde bu haberleşme sis-
          temlerini kurarak akıllı fabrikalara dönüşmeleri ve
          tüketicilerin hızla değişen kişiselleştirilmiş üretim
          taleplerine cevap verebilecek şekilde stratejilerini
          oluşturmaları gerektiğini belirten Bizel, aksi halde
          günümüzün rekabet koşullarında hayatta kalmala-
          rının mümkün olamayacağını ifade etti. Bizel, dijital
                                                            Wix- Türk Telekom ortaklığından
          ve akıllı fabrikaların haberleşme sistemleri saye-
          sinde küresel salgınlar ya da farklı nedenlerle tesi-  KOBİ’lere destek
          se uzaktan erişim sağlamanın zorunlu olduğu du-   Bünyesinde 48 milyondan fazla aboneye sahip
                                                          olan Türk Telekom, müşterilerine dijitale geçiş ve
          rumlarda da üretimin kesintisiz devamına imkan
          tanıdığının altını çizdi.                       web sitesi sahibi olma kapılarını Wix Premium pa-
                                                          ketleri sunarak açıyor. Ortaklık kapsamında Türk
            Dijitalleşmenin gücü Sabancı’nın              Telekom müşterileri “Dijital İşyerim” ve “İşim
            bilançosuna yansıdı                           Web’de” kampanyaları ile Wix platformunu kulla-
                                                          narak işlerini dijitale, fikirlerini hayata geçirebile-
            Sabancı Holding, 2020 yılının ilk üç aylık dönemi-
                                                          cekler. Türk Telekom hem mevcut hem yeni müş-
          ne ait finansal sonuçlarını açıkladı. Bu sonuçlar
                                                          terilerine domain, hosting ve dijital pazarlama
          doğrultusunda, Sabancı Topluluğu’nun konsolide
          satışları 13.6 milyar TL olarak                 araçları dahil olan Wix web sitesi abonelikleri sun-
          gerçekleşti. Net karını 2019 yılı-              maya başladı. Bu web sitesi paketlerinde, e-ticaret,
          nın aynı dönemine göre yüzde 13                 güvenli ödeme, online rezervasyon/randevu, blog
          artıran Sabancı Topluluğu’nun                   vb. birçok altyapı hazır olarak sunuluyor. Wix’in İş
          konsolide net karı üç aylık dö-                 Geliştirme Başkan Yardımcısı Dror Shaked, “Türki-
          nemde 1 milyar 193 milyon 206                   ye’de milyonlarca kullanıcımız bulunmakta ve ül-
          bin TL olarak kayıtlara geçti.                  kenin ne kadar güçlü bir girişimcilik ve esnaf kültü-
                                         Cenk
            Sabancı Holding CEO’su Cenk  Alper            rü içerdiğinin farkındayız” dedi.
          Alper, “2020 yılının ilk çeyreği, fi-             Türk Telekom’un Strateji, Planlama ve Dijital
          nansal yönetimde başarılı sonuçların elde edildiği  Genel Müdür Yardımcısı Barış Karakullukçu ise
          bir dönem olarak kayıtlara geçti. Borçluluk oranla-  KOBİ ve tüccar abonelerinin bu dönüşümde yer al-
          rındaki düşüş ve faaliyet karındaki artış, ilk çeyrek  masının sürdürülebilir ekonomik bir büyüme elde
          bilanço döneminin güçlü bir mali performansla ta-  etmek için elzem olduğunu belirterek, “KOBİ’leri-
          mamlanmasını sağladı. Rahatlıkla söyleyebiliriz ki,  mizin yerel ve global olarak büyüme vizyonlarını
          dijital iş modellerinin hiç olmadığı kadar önem ka-  destekleyen bu ortak çalışmada yer almaktan mut-
          zandığı bu dönemi Sabancı Topluluğu olarak son  luluk duyuyoruz” dedi. Türk Telekom müşterisi KO-
          derece başarılı bir şekilde yönetiyoruz. Şirketleri-  Bİ’ler, Wix’in web sitesi ve e-ticaret altyapısı sağla-
          miz, uzun zamandır teknolojik altyapı ve dijitalleş-  yan Temel İşletme Premium paket aboneliğini 1 ay
          me alanında yapmakta olduğumuz etkin çalışmala-  için ücretsiz olarak kullanabilecek.

          54 KobiEfor Haziran 2020
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59