Page 40 - KobiEfor_Nisan_2020
P. 40
AYIN KONU⁄U
Sakarya Valisi
Ahmet Hamdi Nayir;
Sakarya,
ülkede inovasyon
ve teknoloji
liderlerinden biri
olmay› hedefliyor
İhracatın ithalatı karşılama oranıyla
1. sırada yer alan, otomotiv sektörünün
lokomotiflerinden Sakarya, 156 ülkeye
yaklaşık 3 milyar dolar ihracat yapıyor.
Sakarya Valisi Ahmet Hamdi Nayir,
“Sakarya’nın inovasyon ve teknoloji
liderliğinde ülke genelinde üst sıralarda
yer alması hedeflenmelidir” diyor.
Ahmet Hamdi Nayir
n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
S akarya Valisi Ahmet Hamdi Nayir, Sakar- yapılması öngörülen hat, batıdan Ankara-İstanbul
ya’daki kurum/kuruluşların birlikte hareket
demiryolu hattına, doğudan ise Zonguldak-Çankırı-
ederek, sanayi alanında önceliklerin belirlen-
mesi ve bu doğrultuda gelen yatırımların değerlen- Kayseri demiryolu hattına bağlanacaktır. Böylece
söz konusu limanlardan ve fabrikalardan çıkan
dirilmesi gerektiğini belirterek, ilin gelecek vizyo- yükler, demiryolu ile Türkiye’nin dört bir yanına ta-
nunu şu sözlerle çiziyor: “OSB’ler, KSS’ler ve En- şınabilecektir. Adapazarı-Bartın Demiryolu Proje-
düstri Bölgeleri ile şehre değer katacak, ileri tek- si’nin hizmete girmesinin ardından Marmara böl-
noloji kullanan yatırımlar Sakarya’ya çekilmelidir. gesindeki limanlardaki yoğunluğun bir kısmının
Sakarya’da sanayi ve üniversite işbirliği en üst nok- Batı Karadeniz limanlarına kaydırılması da plan-
taya taşınmalı, inovasyon ve teknoloji liderliği ko- lanmaktadır.”
nularında ülke genelinde üst sıralarda yer alması 156 ülkeye yaklaşık 3 milyar dolar ihracat: Sa-
hedeflenmelidir. Sakarya ili topraklarının yarıya ya- karya Valisi Ahmet Hamdi Nayir, ekonomisi; tarım
kın bir bölümü tarıma elverişli durumdadır. Tarım- (yüzde 17), sanayi (yüz de 24) ve hizmet (yüzde 59)
da ileri teknoloji kullanan uygulamalara geçmek, sektörüne dayanan, demiryolu, karayolu ve Karasu
verimliliği ve üretimi arttıracaktır. Sakarya’yı mer- Limanı üzerinden ülkenin en önemli şehirlerine ve
kez haline getirecek yeşil hayvancılık OSB’lerinin limanlara oldukça yakın bir mesafede yer alan Sa-
kurulması beklenmektedir. karya’nın iklim ve tabiat şartlarının da elverişli ol-
Karasu Limanı-Ereğli-Bartın Limanı Demiryolu ması sebebiyle hem tarım hem de sanayi yatırım-
Bağlantısı Hattı ve Kuzey Marmara Otoyolu Proje- ları için oldukça elverişli bir konumda yer aldığını
si’nin faaliyete geçmesiyle Sakarya lojistik anlam- söylüyor. Nayir, ilin ekonomi profilini şöyle özetli-
da bölgesel ve ulusal ölçekte önemli avantajlar el- yor: “İller sıralamasında; 2019 yılı ihracatımız
de edecektir. An- 5.267.999.000 dolar ile 7., ithalatımız 2.972.341.000
kara-İstanbul Yük- dolar ile 8. ve dış ticaret hacmi 8.240.340.000 dolar
sek Hızlı Tren Pro- ile 7. sıradadır. 2019 yılında ihracatın ithalatı kar-
jesi ve Karasu Li- şılama oranı yüzde 177’dir. Dış ticaret hacmi yük-
manı faaliyete geç- sek iller arasında ihracatın ithalatı karşılama ora-
miştir. Ağırlıklı ola- nı bakımından 1. sıradadır. Türkiye’nin otomotiv
rak yük taşımacılığı Karasu Limanı sektöründe lokomotif illeri arasında yer alan şeh-
40 KobiEfor Nisan 2020