Page 74 - KobiEfor-Aralık-2020
P. 74
Bölgeye ulaşım bağlantı yolları sorunlarının çözülmesi için destek talebi
Buna bir alternatif olarak Karayolları ile geliş-
tirdiğimiz ve Bursa-İzmir Otoyolu Başköy mevkiin-
den bölgemize 4 kilometrelik yeni bir bağlantı yolu
yapılması konusunda projemiz hazırlandı, yatırım
planına alınıp yapılmasını bekliyoruz. Ancak öde-
nek sıkıntısı nedeniyle orada da yol alamıyoruz.
Bu konularda Ulaştırma ve Altyapı, Sanayi ve Tek-
noloji Bakanlarımız, milletvekillerimiz, yerel yöne-
timlerimiz nezdinde birçok girişimimiz var. Ancak
henüz somut bir adım atılamadı. Kamulaştırmayı
HOSAB olarak bizim yapmamız ve böylece yatırımın
hızlanacağı noktasında bize yapılan açıklamalar var.
Ancak bizim OSB olarak böyle bir kaynağı yaratma ve
bölgemiz dışında yol kamulaştırmasına harcama gibi
bir yasal imkanımız yok. Dolayısıyla HOSAB’a günü-
müz Türkiye’sine yakışır şekilde ulaşım için bağlantı
yollarının ivedilikle yapılması konusunda, gerek yerel
gerekse merkezi yönetim nezdinde bakanlarımız-
Ömer Faruk Korun, HOSAB’ın sorunları ve çö-
dan, milletvekillerimizden, valimizden, büyükşehir
züm önerilerini de dile getiriyor: “Yol ve ulaşım
belediye başkanımızdan destek bekliyoruz.”
alt yapımız HOSAB içinde çağdaş seviyede bizim
yaptığımız yatırımlarla tamamlanmış durumda.
Ancak bölgemize ulaşım konusunda merkezi ve
yerel idarenin bağlantı yollarını tamamlamama-
sından dolayı büyük sıkıntılar çektiğimizi belirt-
mek isterim. Bursa-İzmir karayolundan bölgemize
olan 7 kilometrelik halihazırdaki bozuk yol, gerek
çalışanlarımızın gerekse malların gidiş-gelişin-
de sanayicimizin en büyük derdi. Bu bağlantı yo-
lunun Büyükşehir tarafından 40 metrelik bulvara
dönüştürülmesi konusunda 6 yıl önce başlatılan
kamulaştırmalar henüz tamamlanmış değil, ne
aşamada olduğunu da bilmiyoruz. Dolayısıyla Bü-
yükşehirden böyle bir yatırım bekliyoruz.”
yonun sağlanması amacıyla yapılacak yatırımların guluyor: “Günümüzde global ticaretteki savaşlar ve
ihalelerini 2020 içinde yaptık. Yatırım programı kap- daralma, pandemi etkisinin bunun üzerine gelmesi,
samında ilk etapta, atık su ve yağmur suyu hatları ile içeride kendi yapısal ekonomik sıkıntılarımız nedeniy-
1. kalite su ve 2. kalite su şebekesi imalatları bitirildi. le kapasite kullanım oranlarını arttırmak, yeni yatı-
Ekim’in son haftasında başlayan doğalgaz çalışmaları rımlar planlamak için elverişli bir iklim maalesef yok.
da tüm hızı ile devam ediyor. Bu kapsamda yaklaşık Rekabetçi üretim şartlarının sağlanması, yani uygun
2 km. boru hattının imalatı yapılıyor. Akçalar Gelişim enerji girdileri, verimli işçilik, katmadeğerli üretim
Bölgesi’nde doğalgaz çalışmalarının tamamlanması- gibi olumlu unsurlar altında, talebin var olması, ülke
nın ardından elektrik dağıtım şebekesi çalışmalarına içinde faiz hadleri gibi yatırıma elverişli ekonomik
başlanacak. Ardından cadde aydınlatmaları, bordür şartların varlığı elbette bizim beklentimizdir.
ve asfaltlama yatırımları gerçekleştirilecek.” Bu şartlar olmadığında elbette bir takım teşvikler
yapılacaktır, bu gayet doğaldır. Ülkemizde de özel-
“Ekonominin pozitif olması sanayinin likle OSB’lerdeki sanayiye sağlanan gerek vergisel
birçok sorununu çözecektir” veya istihdama dönük gerekse kredi, arsa tahsi-
OSB’lerin kapasite kullanımının taleple doğru si, üst ve alt yapı destekleri anlamında iyi bir iklim
orantılı olduğunu belirten Ömer Faruk Korun, dünya- olduğunu söyleyebiliriz. Bunları olumlu bulmakla
da ve Türkiye’de talebin var olması, artmasının; yatı- birlikte genel ekonomik görünümün pozitif olması
rımı ve üretimi teşvik edici bir gelişme olduğunu vur- sorunlarımızın birçoğunu çözecektir.”
KobiEfor $UDOÜN