Page 117 - KobiEfor-Aralık-2020
P. 117

UZMAN


                                   Covid Döneminde Uzaktan Eğitim


                                          ovid-19’un yaşamımıza girmesi   bireylerin farklı eğitim gereksinimi
                                  C       ve eğitim şeklinin değişmesi ile   duymaları ve mevcut eğitim sistemi-
                                                                      nin bunu karşılayamadığı durumlarda
                                          birlikte “Uzaktan Eğitim” kav-
                                          ramı tüm aileleri ilgilendirir   yeni olanaklar geliştirerek, bireysel,
                                   oldu. Bu ayki yazımda uzaktan eğitim   bağımsız öğrenme ile kitle eğitiminin
                                   ilgili bilgileri sizlerle paylaşmak istiyo-  sağlanması, geleneksel eğitim uy-
                                   rum.                               gulamalarındaki aksaklıkları giderici
         Kadri Demir               Uzaktan eğitim, öğrenci ve öğretme-  yeni seçenekler yaratılması, mevcut
                                   nin birbirinden ayrı olduğu, yüzyüze   eğitimin dışında kalan bireylere eği-
         kadri.demir@poldy.com.tr
                                   öğrenme ise öğrenci ve öğretmenin   tim olanağı yaratan yeni modeller
                                   birbirini görebildiği ve fiziki olarak   yaratılması, dünyanın değişik ülkele-
                                   okulda bulunduğu geleneksel bir    rinde yaşayan öğrenci ve eğitimciler
         Uzaktan eğitimin
                                   eğitim tarzıdır.                   aralarında etkili iletişim kurma fır-
         avantajları
                                   Uzaktan eğitim; sistemin yapısı gere-  satı sağlaması, öğrencilerin uzaktan
         incelendiğinde,           ği (zaman ve mekân bazında farklılık)   eğitim ile dünyanın değişik ülkele-
         bu avantajların           kullanılan araçlar, değerlendirme yön-  rinde bulunan üniversitelerin eğitim
         eğitimde başarı ile       temleri ve eğitim planlaması gibi bir-  imkânlarından yararlanabilmesi ola-
         sınırlı kalmadığı         çok hususta çeşitlilik göstermektedir.  rak düşünülebilir.
                                   Uzaktan eğitimin farklılıkları bazen   Uzaktan eğitimin başarısı, kullanı-
         görülmektedir.
                                   avantaj, bazen de dezavantaj olarak   lan araçlarda çıkabilecek muhtemel
         Bilim adamları            çıkmaktadır.                       problemler ile yakından ilgilidir. Bu
         bu avantajların;          Uzaktan eğitimin tarihi incelendi-  dezavantajlardan bazıları; kullanılan
         eğitimin                  ğinde teknoloji ile birlikte gelişim   araçlarda çıkabilecek problemlerin
         demokratikleşmesi         gösterdiği görülmektedir. Uzaktan   geniş etkiye sahip olması, öğrencilerin
                                   eğitimin yüzyüze öğrenmeden temel   bir kısmının gerekli olanaklara erişe-
         ve yeni kavramlar
                                   farklılığının, teknoloji kullanımı oldu-  memesi (örneğin; bilgisayar), iletişim
         oluşması gibi             ğunu söyleyebiliriz.               yöntemlerindeki değişikliğin olumsuz
         konulara da               Uzaktan eğitimin belirgin farkları; öğ-  etkileri, altyapı değişikliklerinin eğitim
         uzandığını                renci ile öğretmenin birbirinden fiziki   planlarını doğrudan etkilemesi, öğret-
         belirtmektedirler.        olarak ayrı olması, kullanılan araçla-  menin sorumluluk alanını etkilemesi
         Uzaktan eğitimin          rın farklı olması, daha geniş kitlelere   sebebiyle ek yük getirmesi, öğrenme
                                   hitap etmesi, alt yapı olarak teknoloji   ortamlarında önemli görülen yüz yüze
         başarısı, kullanılan
                                   ve interneti kullanması, değerlen-  etkileşim ortam ve olanakları, öğren-
         araçlarda                 dirme sistemlerinin farklı olması ve   me sürecinde karşılaşılan öğrenme
         çıkabilecek               yer ve / veya zamandan bağımsızlığın   güçlüklerinin anında çözülememesi
         muhtemel                  sağlanması olarak düşünülebilir.   ve bu durumun ardından gelişebile-
         problemler ile            Uzaktan eğitimin avantajları ince-  cek sıkıntılar, anında yardım göreme-
                                   lendiğinde, bu avantajların eğitimde   me ve sorunun giderilmemesinden
         yakından ilgilidir.
                                   başarı ile sınırlı kalmadığı görülmek-  kaynaklanan problemler, kendi kendi-
                                   tedir. Bilim adamları bu avantajların;   ne çalışma alışkanlığı olmayan ve bu
                                   eğitimin demokratikleşmesi ve yeni   yeteneğini geliştirmemiş bireyler için
                                   kavramlar oluşması gibi konulara da   planlama zorluğu, çalışan bireylerin
                                   uzandığını belirtmektedirler. Bu avan-  kendine ayıracakları vakitte ders ça-
                                   tajlardan bazıları; yüzyüze öğrenme   lışma zorunluluğu, laboratuvar, atöl-
                                   imkânı bulunmayan öğrencilere eri-  ye gibi uygulama ağırlıklı konuların
                                   şilmesi, eğitim giderlerinin azalması,   işlenmesindeki sınırlılıklar ve öğrenci
                                   daha merkeziyetçi bir sistem olması   sayısındaki fazlalık nedeni ile iletişim-
                                   sebebiyle eğitimde kalitenin artma-  deki sınırlılıklar olarak düşünülebilir.
                                   sı, teknolojik gelişmelerin daha hızlı   Eğitimin her türlü devam etmesi hem
                                   transferine imkân sağlaması, sağla-  öğrencilerimiz hem de eğitim alan
                                   nan imkânlar nedeniyle uzaktan eğiti-  tüm bireyler için çok önemli olup,
                                   min daha kolay sürdürülebilir olması,   sağlıklı günler diliyorum.
                                                                                    $UDOÜN      KobiEfor 113
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121