Page 39 - KobiEfor_Haziran_2019
P. 39

HABER


                        T‹M ihracat meflalesini bu kez



                “Karadeniz Meclisi” ile Ordu’da yakt›





















               “T‹M Karadeniz Meclisi”, 100’ün üzerinde ihracatç›yla Ordu’da gerçeklefltirdi.
           T    ürkiye ‹hracatç›lar Meclisi (T‹M), ilkini Gazian-  cut ihracatç›lar›m›z›n ihracatlar›n› art›rmalar› için

                tep’te “T‹M Güneydo¤u Anadolu Meclisi”, ikinci-
                                                           gayret edece¤iz.”
                                                              “En büyük f›nd›k üreticisi oldu¤umuzu tüm dün-
                sini Erzurum’da “T‹M Do¤u Anadolu Meclisi”
           ad›yla düzenledi¤i aç›k iletiflim platformu niteli¤inde-  yaya duyural›m”: ‹smail Gülle’nin verdi¤i bilgilere
           ki bölgesel meclislerinin üçüncüsünü “T‹M Karade-  göre; 2018 y›l›nda Türkiye’de ve hatta dünyada f›nd›k
           niz Meclisi” olarak Ordu’da, T‹M Yönetim Kurulu  denildi¤inde ilk akla gelen flehirler olan Ordu 203.7
           Baflkan› ‹smail Gülle’nin ev sahipli¤inde, Ordu Valisi  milyon dolar, Giresun ise 152.1 milyon dolar ihracat
           Seddar Yavuz’un kat›l›m›, Ordu, Giresun ve Sam-  gerçeklefltirdi. F›nd›k ihracat› ise Ordu’dan 69; Gire-
           sun’dan 100’ün üzerinde ihracatç›yla gerçeklefltirildi.  sun’dan ise 44 milyon dolar oldu. Tüm dünyan›n f›n-
           61 ihracatç› birli¤i, 13 genel sekreterli¤i, 27 sektörü  d›k ticaretinin yüzde 6.7’si sadece bu iki ilden. Gülle,
           ve 85 bine yak›n üyesiyle Türkiye’nin küresel ticaret  bu illerin gençleri ve akademisyenlerini destekleye-
           diplomasisinin saha neferleri olan ihracatç›lar›n çat›  ceklerini belirtti: “Üniversite-sanayi iflbirli¤ine daha
           kuruluflu T‹M, ihracat ekosisteminin Türkiye’nin dört  fazla e¤ilelim. Ülkemizin tüm dünyan›n en büyük f›n-
           bir yan›ndaki tüm paydafllar›yla buluflmaya devam  d›k üreticisi oldu¤unu, f›nd›¤›n ne denli faydal› oldu-
           ediyor. T‹M, 360 derecelik yeni bak›fl aç›s›yla “D›fl Ti-  ¤unu, sadece çikolata sektöründe de¤il boyadan ilaç
           caret Fazlas› Veren Türkiye” hedefi do¤rultusunda  endüstrisine kadar kullan›labilirli¤ini tüm dünyaya
           ihracatç›n›n taleplerini dinledi ve bölgesel sorunlar›-  duyural›m. Ayr›ca f›nd›¤›n toplamas›ndan ifllenmesi-
           n› masaya yat›rd›.                              ne ve son kullan›c›ya ulafl›m sürecine kadar tüm
              ‹smail Gülle, “Bölüflürsek tok olaca¤›m›z›, buna  alanlarda teknolojik dönüflümü sa¤layabilecek yat›-
           karfl›n bölünürsek yok olaca¤›m›z› hiç ak›ldan ç›kart-  r›mlarla bir tar›m ürününün ötesinde büyük bir mar-
           madan” bu toplant›lar› gerçeklefltirdiklerini söyledi:  ka oluflturup, bunu sadece geleneksel pazarlar›m›za
           “Bizlerin art›k, her zaman akademik çal›flmalara, bi-  de¤il, tüm dünyaya bu flekilde pazarlayal›m.”
           limsel analizlere ve elbette saha e¤itimlerine yer ve-  Türkiye f›nd›k ihracat›n›n yüzde 19’unu ‹talya’ya,
           rerek, her zaman sa¤lam kökleri ile zorluklara karfl›  yüzde 24’ünü Almanya’ya yap›yor. Pazar çeflitlen-
           dik duran, ihracattan güç alan kalk›nma anlay›fl›m›z›  dirmesine giderek, sektörde talep rekabetinin art›-
           korumam›z ve gelifltirmemiz boynumuzun borcudur.  rabilece¤ini ve bölgesel risklerin en aza düflürebi-
           Ülke baz›nda makro planlar›n yan›nda, iller baz›nda,  lece¤ini kaydeden Gülle, 2018’de Ordu’da 94, Gire-
           birliklerimiz ve illerimizin kanaat önderlerinin de  sun’da ise 58 ihracatç› firmam›z bulundu¤unu ak-
           deste¤i ile daha mikro ölçekte, daha isabetli çal›flma-  tard›: “Her firmam›z› ihracat yapabilece¤i en az 2
           lar, bizleri baflar›ya götürebilme potansiyeli tafl›yor.  pazara daha götürece¤iz. Ticaret heyetleri, al›m
           T‹M Anadolu Meclisleri program› kapsam›nda ülke-  heyetleri organize edece¤iz. Fuar kat›l›mlar›, po-
           mizi bafltan bafla dolaflacak ve bu potansiyelimizi ak-  tansiyel müflteri ziyaretleri düzenleyece¤iz. Bu sa-
           taraca¤›z. Gitti¤imiz her yerde, o ilin, o bölgenin ihra-  yede, firmalar›m›z›n tek bir pazara yo¤unlaflmas›
           cat›n› konuflaca¤›z. Yeni firmalar›m›z›n, giriflimcileri-  yerine, çok çeflitli pazarlara ihracat yaparak riski
           mizin ihracat ailesine kat›lmas› için çal›flacak, mev-  da¤›tmalar›n› sa¤layaca¤›z.”
                                                                                     Haziran 2019 KobiEfor 39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44