Page 39 - KobiEfor_Haziran_2019
P. 39
HABER
T‹M ihracat meflalesini bu kez
“Karadeniz Meclisi” ile Ordu’da yakt›
“T‹M Karadeniz Meclisi”, 100’ün üzerinde ihracatç›yla Ordu’da gerçeklefltirdi.
T ürkiye ‹hracatç›lar Meclisi (T‹M), ilkini Gazian- cut ihracatç›lar›m›z›n ihracatlar›n› art›rmalar› için
tep’te “T‹M Güneydo¤u Anadolu Meclisi”, ikinci-
gayret edece¤iz.”
“En büyük f›nd›k üreticisi oldu¤umuzu tüm dün-
sini Erzurum’da “T‹M Do¤u Anadolu Meclisi”
ad›yla düzenledi¤i aç›k iletiflim platformu niteli¤inde- yaya duyural›m”: ‹smail Gülle’nin verdi¤i bilgilere
ki bölgesel meclislerinin üçüncüsünü “T‹M Karade- göre; 2018 y›l›nda Türkiye’de ve hatta dünyada f›nd›k
niz Meclisi” olarak Ordu’da, T‹M Yönetim Kurulu denildi¤inde ilk akla gelen flehirler olan Ordu 203.7
Baflkan› ‹smail Gülle’nin ev sahipli¤inde, Ordu Valisi milyon dolar, Giresun ise 152.1 milyon dolar ihracat
Seddar Yavuz’un kat›l›m›, Ordu, Giresun ve Sam- gerçeklefltirdi. F›nd›k ihracat› ise Ordu’dan 69; Gire-
sun’dan 100’ün üzerinde ihracatç›yla gerçeklefltirildi. sun’dan ise 44 milyon dolar oldu. Tüm dünyan›n f›n-
61 ihracatç› birli¤i, 13 genel sekreterli¤i, 27 sektörü d›k ticaretinin yüzde 6.7’si sadece bu iki ilden. Gülle,
ve 85 bine yak›n üyesiyle Türkiye’nin küresel ticaret bu illerin gençleri ve akademisyenlerini destekleye-
diplomasisinin saha neferleri olan ihracatç›lar›n çat› ceklerini belirtti: “Üniversite-sanayi iflbirli¤ine daha
kuruluflu T‹M, ihracat ekosisteminin Türkiye’nin dört fazla e¤ilelim. Ülkemizin tüm dünyan›n en büyük f›n-
bir yan›ndaki tüm paydafllar›yla buluflmaya devam d›k üreticisi oldu¤unu, f›nd›¤›n ne denli faydal› oldu-
ediyor. T‹M, 360 derecelik yeni bak›fl aç›s›yla “D›fl Ti- ¤unu, sadece çikolata sektöründe de¤il boyadan ilaç
caret Fazlas› Veren Türkiye” hedefi do¤rultusunda endüstrisine kadar kullan›labilirli¤ini tüm dünyaya
ihracatç›n›n taleplerini dinledi ve bölgesel sorunlar›- duyural›m. Ayr›ca f›nd›¤›n toplamas›ndan ifllenmesi-
n› masaya yat›rd›. ne ve son kullan›c›ya ulafl›m sürecine kadar tüm
‹smail Gülle, “Bölüflürsek tok olaca¤›m›z›, buna alanlarda teknolojik dönüflümü sa¤layabilecek yat›-
karfl›n bölünürsek yok olaca¤›m›z› hiç ak›ldan ç›kart- r›mlarla bir tar›m ürününün ötesinde büyük bir mar-
madan” bu toplant›lar› gerçeklefltirdiklerini söyledi: ka oluflturup, bunu sadece geleneksel pazarlar›m›za
“Bizlerin art›k, her zaman akademik çal›flmalara, bi- de¤il, tüm dünyaya bu flekilde pazarlayal›m.”
limsel analizlere ve elbette saha e¤itimlerine yer ve- Türkiye f›nd›k ihracat›n›n yüzde 19’unu ‹talya’ya,
rerek, her zaman sa¤lam kökleri ile zorluklara karfl› yüzde 24’ünü Almanya’ya yap›yor. Pazar çeflitlen-
dik duran, ihracattan güç alan kalk›nma anlay›fl›m›z› dirmesine giderek, sektörde talep rekabetinin art›-
korumam›z ve gelifltirmemiz boynumuzun borcudur. rabilece¤ini ve bölgesel risklerin en aza düflürebi-
Ülke baz›nda makro planlar›n yan›nda, iller baz›nda, lece¤ini kaydeden Gülle, 2018’de Ordu’da 94, Gire-
birliklerimiz ve illerimizin kanaat önderlerinin de sun’da ise 58 ihracatç› firmam›z bulundu¤unu ak-
deste¤i ile daha mikro ölçekte, daha isabetli çal›flma- tard›: “Her firmam›z› ihracat yapabilece¤i en az 2
lar, bizleri baflar›ya götürebilme potansiyeli tafl›yor. pazara daha götürece¤iz. Ticaret heyetleri, al›m
T‹M Anadolu Meclisleri program› kapsam›nda ülke- heyetleri organize edece¤iz. Fuar kat›l›mlar›, po-
mizi bafltan bafla dolaflacak ve bu potansiyelimizi ak- tansiyel müflteri ziyaretleri düzenleyece¤iz. Bu sa-
taraca¤›z. Gitti¤imiz her yerde, o ilin, o bölgenin ihra- yede, firmalar›m›z›n tek bir pazara yo¤unlaflmas›
cat›n› konuflaca¤›z. Yeni firmalar›m›z›n, giriflimcileri- yerine, çok çeflitli pazarlara ihracat yaparak riski
mizin ihracat ailesine kat›lmas› için çal›flacak, mev- da¤›tmalar›n› sa¤layaca¤›z.”
Haziran 2019 KobiEfor 39