Page 119 - KobiEfor_Haziran_2019
P. 119
UZMAN
5 Ad›mda Kurumlarda Performans Kültürü
Nas›l Oluflturulur?
A rt›k baflar›l› ve yüksek perfor- ve küstah olurlar. Sald›r›l›yor gibi
mansl› bir flirket için perfor-
hissedecekler ve olumsuz tepki ve-
receklerdir.
mans kültürü oluflturman›n
zaman› geldi. Bunun için ay- Dolay›s›yla kuruluflunuzdaki zay›f
r›nt›lara bakman›n tam zaman›. Ku- noktalara odaklanmay›n. Mükemmel
Kadri Demir
ruluflunuzda yüksek performansl› bir oldu¤unuz yere odaklan›n ve çal›-
kadri.demir@poldy.com.tr kültür oluflturmak için atabilece¤iniz flanlar›n›z› en güçlü alanlarda ne ka-
5 anahtar ad›m afla¤›daki gibidir: dar iyi yapt›klar›ndan bahsederek
1-Sürekli (çevrimiçi) geribildirim oluflturmaya çal›fl›n.
Y›ll›k inceleme ve geri bildirim per- 4-Herkes için e¤itim ve koçluk
formans› günleri geride kalm›flt›r. Sadece en iyi yetene¤inize yat›r›m
Çal›flanlara belirli bir projedeki per- yapmak bir hatad›r. Meselenin ger-
formanslar›na veya belli aflamaya çe¤i, en yüksek performansl› çal›-
gelmifl durumlar›na bakarak geri flanlar›n›z›n muhtemelen bu kadar
bildirimde bulunabilirsiniz. Bu ger- koçlu¤a veya e¤itime ihtiyaç duyma-
Kuruluflunuzda
çek zamanl› geri bildirim, çal›flanla- mas›d›r! Elbette herkes daha fazla
yüksek performansl›
r›n flimdi nerede mükemmel olduk- uygulamal› e¤itimden faydalanabilir
bir kültür lar›n› ve hangi alanlarda geliflebile- ancak en iyi çal›flanlar›n›z muhteme-
oluflturmak için ceklerini anlamalar›n› sa¤lar. Hede- len kendi bafllar›na gayet iyi durum-
atabilece¤iniz fe ulaflmak amac›yla çal›flanlara sü- dalar.
5 anahtar ad›m: rekli geri bildirim sa¤lamak için çev- En iyi 5 çal›flan›n›z›n yüzde 10 daha
1-Sürekli (çevrimiçi) rimiçi araçlar, bunu her zamankin- etkili hale gelmesini mi yoksa 50 ça-
den daha kolay hale getirmektedir. l›flan›n›z›n yüzde 10 daha etkili olma-
geribildirim
2-Hedef belirleme (hem kiflisel hem s›n› m› istiyorsunuz?
2-Hedef belirleme
de kurumsal hedefler) Tüm çal›flanlar›n›za ayn› araçlar› ve
(hem kiflisel hem de
Hedef olmadan, hiçbir yere gidilme- e¤itim f›rsatlar›n› sunarak ifl perfor-
kurumsal hedefler) mektedir. Hedefler bir yol haritas› mans›n›z› çarp›c› biçimde art›rabilir-
3-Güçlü yönlere gibidir. Hedef olmadan, nerede oldu- siniz. Bu yüzden sadece en iyi yete-
odaklan›n ¤unuzu bilemezsiniz. Bu nedenle neklere odaklanmay›n. fiirketinizde-
4-Herkes için e¤itim hem kiflisel hem de kurumsal hedef- ki her çal›flan›n kendilerini bir per-
ler önemlidir. Çal›flanlar›n›z›n her sonel olarak ve bir kifli olarak gelifl-
ve koçluk
birinin kiflisel bir hedefi olmal› ve bir tirme f›rsat›na sahip oldu¤undan
5-Bilgi paylafl›m›
kurulufl olarak flirketinizin uzun va- emin olun.
deli bir hedefi olmal›d›r. 5-Bilgi paylafl›m›
Net, makul ve ulafl›labilir hedefler Bir yönetici veya yönetici aday› ola-
koymak, hem yöneticilerin hem de rak, flirketin performans› veya gele-
çal›flanlar›n bir hedefe odaklanmas›- ce¤i ile ilgili bilgi sahibi olmak kolay-
na yard›mc› olur. Ve bu hedeflere d›r. Ancak her zaman iyi haberleri
ulaflt›¤›n›zda, herkes kendini iyi his- paylaflmasan›z bile çal›flanlar›n›zla
sedecek ve performanslar›n›n gelifl- aç›k olmak çok daha iyi bir seçimdir.
ti¤ini bileceklerdir. Bilgilerin çal›flanlar›n›zla serbestçe
3-Güçlü yönlere odaklan›n paylafl›lmas› bir aç›kl›k kültürünü
Bir flirket olarak geliflmeye çal›fl›r- teflvik eder ve flirketiniz mücadele
ken kuruluflunuzun veya bireysel ça- etse bile, çal›flanlar onlarla karfl›
l›flanlar›n zay›f yönlerine odaklan- karfl›ya kald›¤›n›z zorluklar konu-
mak kolayd›r. Çal›flanlar›n›z›n zay›f sunda dürüst oldu¤unuzu takdir
yönlerine odaklan›rsan›z ve nerede edecektir.
baflar›s›z olduklar›n› anlamalar›n› Yani, çal›flanlar›n›z› karanl›kta tut-
sa¤lamaya çal›fl›rsan›z, somurtkan may›n!
Haziran 2019 KobiEfor 119