Page 6 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 6

ED‹TÖR


          20. Y›l›m›zda Buraday›z

          Y     ay›nlamaya 1999 y›l› Ekim  flimcilerin yaflamsal gereksinimleri
                ay›nda bafllay›p büyük bir
                                          yönünde ihtisaslaflma, fark edilir ol-
                emekle 20. y›l›na tafl›d›¤›m›z
                KobiEfor Dergisi, ekonomi  ma ve markalaflma yolunu seçti. Çe-
                                          tin bir süreç olacakt›; kapsaml› ve
          medya tarihimizin örnek profillerin-  anlaml› iflbirliklerini, çözüm ortak-
          den biri olmufl, imalatç› Türk KO-  l›klar›n› zorunlu k›l›yordu.
          B‹’lerinin son yirmi y›ll›k geliflim sü-  Bu amaçla; TOBB, KOSGEB, T‹M ve
          reci ile bütünleflmifltir.        TOSYÖV ile iflbirli¤i yaparak 20 y›l bo-
          Üretimin, istihdam›n, ihracat›n, ül-  yunca, kamu ve ekonomide özel ke-  Yalç›n Sönmez
          kemizin kalk›nma ve büyümesinin  simin KOB‹’lerle en yetkin düzeyde  yalcinsonmez@kobiefor.com.tr
          temel gücü iflletmelerimizin yüzde  bulufltu¤u KOB‹ Zirveleri’nin çözüm
          99.8’ini oluflturan KOB‹’lerdir. Tür-  orta¤› olduk; bir y›ll›k yol haritalar›
                                                                          yicilerimizi buluflturan ülke toplan-
          kiye’nin Avrupa Birli¤i (AB) Gümrük  çizerek KOB‹’lerin önüne koyduk,
                                                                          t›lar›  düzenledik ve ihracatç› KO-
          Birli¤i’ne üyeli¤i ve Dünya Ticaret  uygulama süreçlerini içeriden izle-
                                                                          B‹’lerimize genifl bir ‘Avrasya ufku’
          Örgütü’ne girifli bütün imalatç› KO-  yerek Dergimizin ad›n› geliflim sü-
          B‹’lerimizin kâbusu olmufltu. Çünkü  reçleriyle bütünlefltirdik.   açmay› baflard›k.
          pazarlar› küresel rekabete aç›l›yor,  Sanayi Teknoloji Bakanl›¤›, Ekonomi  Son 20 y›l›n dönüflüm sürecinde KO-
                                                                          B‹’lerin bafl sorunlar›ndan biri de
          güçlü yabanc› rakiplere karfl› reka-  Bakanl›¤›, TOSYÖV,  KOSGEB, TÜB‹-
                                                                          ‘finansmana eriflim’ idi. Bu çok
          betçi olam›yor; yok olma riski alt›na  TAK, KGF, Kalk›nma Ajanslar›, TPE,
                                                                          önemli konuyu KobiEfor olarak et-
          girmifl bulunuyordu.             TSE, TÜRMOB, T‹M, TESK, TOBB, il-
          KobiEfor’un misyon ve vizyonunu,  lerdeki Sanayi ve Ticaret Odalar›, Es-  kin oldu¤umuz tüm platformlarda
          KOB‹’lerimizi ve giriflimcilerimizi  naf ve Sanatkar Odalar›, ‹hracatç›  öne ç›karmakla bir fark›ndal›k infla
                                                                          ettik. KOB‹’lerimizin finansal pasta-
          küresel pazarda rekabetçi k›lacak  Birlikleri, OSB Yönetimleri, Üniver-
                                                                          dan 2000 y›l›nda ald›klar› yüzde 5-6
          ve bu yolda ortaya ç›kacak sorunla-  siteler ve STK’lar ile iflbirli¤i halinde,
                                                                          pay›n 20 y›l sonra bugün yüzde 25-
          r›na çözüm üretecek bir ‘odak’ olufl-  KOB‹’lerin ve giriflimcilerin sorunlar›
          turmak biçiminde belirledik. “Reka-  ve çözüm yollar› temal› buluflmalar›,  30 seviyelerine gelmifl olmas›nda
          betin Ak›l Gücü” fliar›yla geleneksel  illerimizin ço¤unda tekraren gerçek-  KobiEfor Dergisi’nin önemli pay› ol-
                                                                          du¤u teslim edilmelidir.
          KOB‹ yap›lar› ile gelecek aras›na bir  lefltirdik. Kamunun KOB‹’lere ve gi-
                                                                          Sanayi-üniversite iflbirliklerinin ge-
          yenilik köprüsü kurmay› üstlendik.  riflimcilere yönelik hizmet ve destek-
                                                                          liflmesi, inovasyon ekosisteminin
          KOB‹’lerin yüksek katmade¤erli or-  lerine iliflkin detayl› bilgiler, bu top-
          taüst ve ileri teknoloji üretimiyle re-  lant›lar arac›l›¤›yla KOB‹’lere ulaflt›.   merkezi Teknoparklar, Teknoloji
          kabetçi olabileceklerini vurgulad›k.   KOB‹’lerin ve giriflimcilerin AB yolu-  Transfer Ofisleri ve Ar-Ge Merkezle-
                                                                          ri hep gündemimizin en önemli
          Giriflimci ve öncü olabilecek KOB‹’ler  nu ayd›nlatmam›z gerekliydi; bil-
                                                                          konular›ndan biriydi. Endüstriyel dö-
          a¤›rl›kl› olarak Organize Sanayi Böl-  hassa biliflimi, dijital dönüflümü,
                                                                          nüflüm süreciyle ilgili geliflmelerde
          geleri’ndeydi (OSB). OSB’lerdeki ge-  her aflamadaki teknolojik geliflme-
          liflimin ve dönüflümün izlenmesi ve  leri, KOB‹’lere ve giriflimcilere ta-  ayd›nlatan, uyaran ve yol gösteren
          desteklenmesini temel politikalar›-  n›tmak, Türkiye’ye ilk kez aç›lan AB  olduk. Dijital dönüflümde Türki-
                                                                          ye'nin kendi yol haritas›n› çizmesin-
          m›zdan biri yapt›k.             fonlar›ndan azami ölçüde yararlan-
                                                                          de ve etkin olmas›nda gönüllü bir
          Dergimizin misyonunu masada be-  malar›n› sa¤lamak önemliydi. Bu
                                                                          neferiz.
          lirlemedik; somut duruma ve ihtiya-  amaçla AB 6.-7. ÇP (Çerçeve Prog-
          ca dayand›rd›k. Bu da Türkiye’nin AB  ramlar›) ve Microsoft ‘Çözüm 2000’  Ayr›ca belirtilmeli; “Dijital KobiEfor”
          aday üyeli¤i sürecine girmesi, ‘milli’  (Bill Gates, bu projeyi dünyaya ör-  Türkiye’nin ilk dijital medya örne¤i-
                                                                          dir; okunup, en çok kal›nan; bir bilgi,
          KOB‹’lerin küresel piyasalarda sa¤-  nek KOB‹ Projesi gösterdi) toplant›-
                                                                          haber ve bilimsel yorum hazinesidir.
          lam yer edinmifl AB KOB‹’leriyle ya-  lar›n› illerimizde gerçeklefltirdik.
                                                                          KobiEfor, “herkes için vizyoner Giri-
          r›flmak zorunda kalmalar›yd›. AB uf-  KOB‹’lerimizi ve giriflimcilerimizi
          kunun aç›lmas› KOB‹’lerimizi kaç›-  d›fl pazarlarla tan›flt›rma ve somut  flimci KOB‹ okulu” diyebiliriz ve 20.
          n›lmaz olarak teknolojik geliflme,  iliflkiye sokmak bak›m›ndan en et-  y›ldan sonra da buraday›z.
                                                                          Baflta Dergi çal›flanlar›m›z olmak
          inovasyon, Ar-Ge, Ür-Ge, giriflimci-  kin devlet kat›l›mlar›yla Marmara
                                                                          üzere, iflbirli¤i ve güçbirli¤i yapt›¤›-
          lik, yenilikçilik, tasar›m, kalite, ve-  Grubu Vakf›’n›n organize etti¤i 50-
                                                                          m›z kamunun ve özel sektörün say-
          rimlilik, kurumsallaflma, markalafl-  60 ülkeyi kapsayan Avrasya Ekono-
          ma süreçlerine yöneltiyordu. KobiE-  mi Zirveleri’nin aktif çözüm orta¤›  g›n kurum ve kurulufllar›na, destek-
          for bu konuda öncülük etmeliydi.    olduk. Türk KOB‹’leri ile seçilmifl  leyen sponsorlar›m›za ve reklam
                                                                          verenlerimize, motivasyonumuzun
          KOB‹’lere ve giriflimcilere öncülük,  hükümetlerin bulufltu¤u Zirve’ler
                                                                          ve enerjimizin katalizörü olan de-
          ekonomi magazin yay›nc›l›¤› ile yeti-  içerisinde KobiEfor olarak, konuk
                                                                          ¤erli okurlar›m›za ve tüm eme¤i ge-
          nerek yap›lamazd›. Bu nedenle Ko-  ülkelerin cumhurbaflkan›, baflbaka-
          biEfor, kendini klasik medya dünya-  n› ve bakanlar› düzeyinde en üst ka-  çenlere flükranlar›m›z› sunuyoruz.
          s›ndan ayr›flt›rma, KOB‹’lerin ve giri-  t›l›mlar›yla ifladamlar›m›z› ve sana-  ‹yi ki vars›n›z… Sonsuz teflekkürler.
          6 KobiEfor Kas›m 2019
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11