Page 6 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 6
ED‹TÖR
20. Y›l›m›zda Buraday›z
Y ay›nlamaya 1999 y›l› Ekim flimcilerin yaflamsal gereksinimleri
ay›nda bafllay›p büyük bir
yönünde ihtisaslaflma, fark edilir ol-
emekle 20. y›l›na tafl›d›¤›m›z
KobiEfor Dergisi, ekonomi ma ve markalaflma yolunu seçti. Çe-
tin bir süreç olacakt›; kapsaml› ve
medya tarihimizin örnek profillerin- anlaml› iflbirliklerini, çözüm ortak-
den biri olmufl, imalatç› Türk KO- l›klar›n› zorunlu k›l›yordu.
B‹’lerinin son yirmi y›ll›k geliflim sü- Bu amaçla; TOBB, KOSGEB, T‹M ve
reci ile bütünleflmifltir. TOSYÖV ile iflbirli¤i yaparak 20 y›l bo-
Üretimin, istihdam›n, ihracat›n, ül- yunca, kamu ve ekonomide özel ke- Yalç›n Sönmez
kemizin kalk›nma ve büyümesinin simin KOB‹’lerle en yetkin düzeyde yalcinsonmez@kobiefor.com.tr
temel gücü iflletmelerimizin yüzde bulufltu¤u KOB‹ Zirveleri’nin çözüm
99.8’ini oluflturan KOB‹’lerdir. Tür- orta¤› olduk; bir y›ll›k yol haritalar›
yicilerimizi buluflturan ülke toplan-
kiye’nin Avrupa Birli¤i (AB) Gümrük çizerek KOB‹’lerin önüne koyduk,
t›lar› düzenledik ve ihracatç› KO-
Birli¤i’ne üyeli¤i ve Dünya Ticaret uygulama süreçlerini içeriden izle-
B‹’lerimize genifl bir ‘Avrasya ufku’
Örgütü’ne girifli bütün imalatç› KO- yerek Dergimizin ad›n› geliflim sü-
B‹’lerimizin kâbusu olmufltu. Çünkü reçleriyle bütünlefltirdik. açmay› baflard›k.
pazarlar› küresel rekabete aç›l›yor, Sanayi Teknoloji Bakanl›¤›, Ekonomi Son 20 y›l›n dönüflüm sürecinde KO-
B‹’lerin bafl sorunlar›ndan biri de
güçlü yabanc› rakiplere karfl› reka- Bakanl›¤›, TOSYÖV, KOSGEB, TÜB‹-
‘finansmana eriflim’ idi. Bu çok
betçi olam›yor; yok olma riski alt›na TAK, KGF, Kalk›nma Ajanslar›, TPE,
önemli konuyu KobiEfor olarak et-
girmifl bulunuyordu. TSE, TÜRMOB, T‹M, TESK, TOBB, il-
KobiEfor’un misyon ve vizyonunu, lerdeki Sanayi ve Ticaret Odalar›, Es- kin oldu¤umuz tüm platformlarda
KOB‹’lerimizi ve giriflimcilerimizi naf ve Sanatkar Odalar›, ‹hracatç› öne ç›karmakla bir fark›ndal›k infla
ettik. KOB‹’lerimizin finansal pasta-
küresel pazarda rekabetçi k›lacak Birlikleri, OSB Yönetimleri, Üniver-
dan 2000 y›l›nda ald›klar› yüzde 5-6
ve bu yolda ortaya ç›kacak sorunla- siteler ve STK’lar ile iflbirli¤i halinde,
pay›n 20 y›l sonra bugün yüzde 25-
r›na çözüm üretecek bir ‘odak’ olufl- KOB‹’lerin ve giriflimcilerin sorunlar›
turmak biçiminde belirledik. “Reka- ve çözüm yollar› temal› buluflmalar›, 30 seviyelerine gelmifl olmas›nda
betin Ak›l Gücü” fliar›yla geleneksel illerimizin ço¤unda tekraren gerçek- KobiEfor Dergisi’nin önemli pay› ol-
du¤u teslim edilmelidir.
KOB‹ yap›lar› ile gelecek aras›na bir lefltirdik. Kamunun KOB‹’lere ve gi-
Sanayi-üniversite iflbirliklerinin ge-
yenilik köprüsü kurmay› üstlendik. riflimcilere yönelik hizmet ve destek-
liflmesi, inovasyon ekosisteminin
KOB‹’lerin yüksek katmade¤erli or- lerine iliflkin detayl› bilgiler, bu top-
taüst ve ileri teknoloji üretimiyle re- lant›lar arac›l›¤›yla KOB‹’lere ulaflt›. merkezi Teknoparklar, Teknoloji
kabetçi olabileceklerini vurgulad›k. KOB‹’lerin ve giriflimcilerin AB yolu- Transfer Ofisleri ve Ar-Ge Merkezle-
ri hep gündemimizin en önemli
Giriflimci ve öncü olabilecek KOB‹’ler nu ayd›nlatmam›z gerekliydi; bil-
konular›ndan biriydi. Endüstriyel dö-
a¤›rl›kl› olarak Organize Sanayi Böl- hassa biliflimi, dijital dönüflümü,
nüflüm süreciyle ilgili geliflmelerde
geleri’ndeydi (OSB). OSB’lerdeki ge- her aflamadaki teknolojik geliflme-
liflimin ve dönüflümün izlenmesi ve leri, KOB‹’lere ve giriflimcilere ta- ayd›nlatan, uyaran ve yol gösteren
desteklenmesini temel politikalar›- n›tmak, Türkiye’ye ilk kez aç›lan AB olduk. Dijital dönüflümde Türki-
ye'nin kendi yol haritas›n› çizmesin-
m›zdan biri yapt›k. fonlar›ndan azami ölçüde yararlan-
de ve etkin olmas›nda gönüllü bir
Dergimizin misyonunu masada be- malar›n› sa¤lamak önemliydi. Bu
neferiz.
lirlemedik; somut duruma ve ihtiya- amaçla AB 6.-7. ÇP (Çerçeve Prog-
ca dayand›rd›k. Bu da Türkiye’nin AB ramlar›) ve Microsoft ‘Çözüm 2000’ Ayr›ca belirtilmeli; “Dijital KobiEfor”
aday üyeli¤i sürecine girmesi, ‘milli’ (Bill Gates, bu projeyi dünyaya ör- Türkiye’nin ilk dijital medya örne¤i-
dir; okunup, en çok kal›nan; bir bilgi,
KOB‹’lerin küresel piyasalarda sa¤- nek KOB‹ Projesi gösterdi) toplant›-
haber ve bilimsel yorum hazinesidir.
lam yer edinmifl AB KOB‹’leriyle ya- lar›n› illerimizde gerçeklefltirdik.
KobiEfor, “herkes için vizyoner Giri-
r›flmak zorunda kalmalar›yd›. AB uf- KOB‹’lerimizi ve giriflimcilerimizi
kunun aç›lmas› KOB‹’lerimizi kaç›- d›fl pazarlarla tan›flt›rma ve somut flimci KOB‹ okulu” diyebiliriz ve 20.
n›lmaz olarak teknolojik geliflme, iliflkiye sokmak bak›m›ndan en et- y›ldan sonra da buraday›z.
Baflta Dergi çal›flanlar›m›z olmak
inovasyon, Ar-Ge, Ür-Ge, giriflimci- kin devlet kat›l›mlar›yla Marmara
üzere, iflbirli¤i ve güçbirli¤i yapt›¤›-
lik, yenilikçilik, tasar›m, kalite, ve- Grubu Vakf›’n›n organize etti¤i 50-
m›z kamunun ve özel sektörün say-
rimlilik, kurumsallaflma, markalafl- 60 ülkeyi kapsayan Avrasya Ekono-
ma süreçlerine yöneltiyordu. KobiE- mi Zirveleri’nin aktif çözüm orta¤› g›n kurum ve kurulufllar›na, destek-
for bu konuda öncülük etmeliydi. olduk. Türk KOB‹’leri ile seçilmifl leyen sponsorlar›m›za ve reklam
verenlerimize, motivasyonumuzun
KOB‹’lere ve giriflimcilere öncülük, hükümetlerin bulufltu¤u Zirve’ler
ve enerjimizin katalizörü olan de-
ekonomi magazin yay›nc›l›¤› ile yeti- içerisinde KobiEfor olarak, konuk
¤erli okurlar›m›za ve tüm eme¤i ge-
nerek yap›lamazd›. Bu nedenle Ko- ülkelerin cumhurbaflkan›, baflbaka-
biEfor, kendini klasik medya dünya- n› ve bakanlar› düzeyinde en üst ka- çenlere flükranlar›m›z› sunuyoruz.
s›ndan ayr›flt›rma, KOB‹’lerin ve giri- t›l›mlar›yla ifladamlar›m›z› ve sana- ‹yi ki vars›n›z… Sonsuz teflekkürler.
6 KobiEfor Kas›m 2019