Page 32 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 32
20. YIL ÖZEL
ERDAL BAHÇIVAN
‹stanbul Sanayi Odas› (‹SO) Yönetim Kurulu Baflkan›
“KOB‹’lere sundu¤unuz zengin içerik sanayi sektörü
taraf›ndan ilgiyle takip ediliyor”
KobiEfor Dergisi, ekonominin can
damar› olan KOB‹’lerimizi merkezine alan
yay›nc›l›k anlay›fl›yla çok önemli bir
sorumlulu¤u uzun y›llard›r baflar›yla
sürdürüyor.
Yat›r›mlar›yla ifl ve afl üreten, ülkemize
karfl› olan sorumluluklar›n› fedakarca yer-
ine getiren KOB‹’lerimize yönelik pek çok
konuda zengin bir içerikle sunulan haber-
ler, sanayi sektörü taraf›ndan da ilgiyle
takip ediliyor.
KobiEfor Dergisi’nin 20. y›l›n›, eme¤i
geçen tüm çal›flanlar nezdinde kutlar, yay›n
PROF.DR. KEREM ALK‹N
T‹M (Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi) Genel Sekreteri
“KOB‹’leri gelece¤e haz›rl›yorsunuz”
Pek çok rakam aç›s›ndan bak- rütmesi ad›na son derece
t›¤›m›zda KOB‹’ler Türkiye eko- önemli. Türkiye’nin önümüzdeki
nomisinin yan› s›ra dünyan›n pek dönemde çok daha fazla giderek
çok ülkesinde Almanya baflta ol- ihtisaslaflan OSB’lerle, KOB‹’le-
mak üzere ülke ekonomisinin rimizi kümelenme anlay›fl›yla
belkemi¤ini oluflturan kurumlar. birbirleriyle çok daha entegre
Tabii Türkiye olarak uzun za- olduklar›, ölçek ekonomisine
mandan beri KOB‹’lerimizi küre- çok daha vak›f olduklar› bir sü-
sel rekabette daha güçlü k›labil- rece getirmeleri laz›m. Dolay›-
mek ad›na Türkiye olarak birçok s›yla KobiEfor, KOB‹’lerimizin
çal›flma yürütüyoruz. marka becerisini güçlü k›lmak
Son 18 y›lda özellikle farkl› ba- ad›na, hiç flüphesiz, kümelen-
kanl›klar›m›z taraf›ndan KOB‹’le- anlay›fl›ndan malum, ciddi ma- me, birlikte hareket etme kültü-
rin markalaflmas›, kurumlaflma- nada dijitalleflmeye dayal› yeni rü, kurumsallaflma, dijitallefl-
s›, uluslaras›laflmas›, dünyaya bir üretim anlay›fl›na geçiyor. me, bu konular› birçok boyutuy-
aç›lmalar›, ihracatç› olmalar› Türkiye’deki KOB‹’lerimizin la ele almaya, dile getirmeye
ad›na pek çok teflvik ve destek de bütün bu dijitalleflme süreci- devam edecek.
organize edildi. Bu sayede 2000’li ne pek çok yönüyle adapte ol- KobiEfor’un bu yönüyle bak›l-
y›llar›n bafllar›nda 40 binin alt›n- mas› gerekmekte. Dolay›s›yla d›¤›nda ülke ekonomisinin bel-
da olan ihracat yapan firma say›- 20 y›l KobiEfor için belki de bü- kemi¤i olan KOB‹’ler için pek
s› 85 binlere ç›kt›. Bunlar›n çok tün bu süreci çok iyi gözlemle- çok konuyu etrafl›ca ele alan,
ciddi bir bölümünü KOB‹’lerimiz mifl olmas›, çok önemli gündem bunlar› iflleyen bir dergi olarak
oluflturmakta. Bu yönüyle bak›l- maddelerini ifllemifl olmas›, KO- yay›n hayat›nda olmas›n›n çok
d›¤› zaman KOB‹’ler için asl›nda B‹’lerin gelece¤e sürekli haz›r de¤erli oldu¤unu ifade ediyo-
hiç bitmeyen bir gündem var. olmas› için neler yap›labilece¤i rum. Baflar›lar›n›n devam›n› di-
Dünya konvansiyonel bir üretim konusunda ciddi çal›flmalar yü- liyorum.
32 KobiEfor Kas›m 2019