Page 32 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 32

20. YIL ÖZEL




             ERDAL BAHÇIVAN
             ‹stanbul Sanayi Odas› (‹SO) Yönetim Kurulu Baflkan›

             “KOB‹’lere sundu¤unuz zengin içerik sanayi sektörü
           taraf›ndan ilgiyle takip ediliyor”


              KobiEfor Dergisi, ekonominin can
           damar› olan KOB‹’lerimizi merkezine alan
           yay›nc›l›k anlay›fl›yla çok önemli bir
           sorumlulu¤u uzun y›llard›r baflar›yla
           sürdürüyor.
              Yat›r›mlar›yla ifl ve afl üreten, ülkemize
           karfl› olan sorumluluklar›n› fedakarca yer-
           ine getiren KOB‹’lerimize yönelik pek çok
           konuda zengin bir içerikle sunulan haber-
           ler, sanayi sektörü taraf›ndan da ilgiyle
           takip ediliyor.
              KobiEfor Dergisi’nin 20. y›l›n›, eme¤i
           geçen tüm çal›flanlar nezdinde kutlar, yay›n



             PROF.DR. KEREM ALK‹N
             T‹M (Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi) Genel Sekreteri
             “KOB‹’leri gelece¤e haz›rl›yorsunuz”


              Pek çok rakam aç›s›ndan bak-                                rütmesi ad›na son derece
           t›¤›m›zda KOB‹’ler Türkiye eko-                                önemli. Türkiye’nin önümüzdeki
           nomisinin yan› s›ra dünyan›n pek                               dönemde çok daha fazla giderek
           çok ülkesinde Almanya baflta ol-                                ihtisaslaflan OSB’lerle, KOB‹’le-
           mak üzere ülke ekonomisinin                                    rimizi kümelenme anlay›fl›yla
           belkemi¤ini oluflturan kurumlar.                                birbirleriyle çok daha entegre
           Tabii Türkiye olarak uzun za-                                  olduklar›, ölçek ekonomisine
           mandan beri KOB‹’lerimizi küre-                                çok daha vak›f olduklar› bir sü-
           sel rekabette daha güçlü k›labil-                              rece getirmeleri laz›m. Dolay›-
           mek ad›na Türkiye olarak birçok                                s›yla KobiEfor, KOB‹’lerimizin
           çal›flma yürütüyoruz.                                           marka becerisini güçlü k›lmak
              Son 18 y›lda özellikle farkl› ba-                           ad›na, hiç flüphesiz, kümelen-
           kanl›klar›m›z taraf›ndan KOB‹’le-  anlay›fl›ndan malum, ciddi ma-  me, birlikte hareket etme kültü-
           rin markalaflmas›, kurumlaflma-  nada dijitalleflmeye dayal› yeni  rü, kurumsallaflma, dijitallefl-
           s›, uluslaras›laflmas›, dünyaya  bir üretim anlay›fl›na geçiyor.   me, bu konular› birçok boyutuy-
           aç›lmalar›, ihracatç› olmalar›    Türkiye’deki KOB‹’lerimizin  la ele almaya, dile getirmeye
           ad›na pek çok teflvik ve destek  de bütün bu dijitalleflme süreci-  devam edecek.
           organize edildi. Bu sayede 2000’li  ne pek çok yönüyle adapte ol-  KobiEfor’un bu yönüyle bak›l-
           y›llar›n bafllar›nda 40 binin alt›n-  mas› gerekmekte. Dolay›s›yla  d›¤›nda ülke ekonomisinin bel-
           da olan ihracat yapan firma say›-  20 y›l KobiEfor için belki de bü-  kemi¤i olan KOB‹’ler için pek
           s› 85 binlere ç›kt›. Bunlar›n çok  tün bu süreci çok iyi gözlemle-  çok konuyu etrafl›ca ele alan,
           ciddi bir bölümünü KOB‹’lerimiz  mifl olmas›, çok önemli gündem  bunlar› iflleyen bir dergi olarak
           oluflturmakta. Bu yönüyle bak›l-  maddelerini ifllemifl olmas›, KO-  yay›n hayat›nda olmas›n›n çok
           d›¤› zaman KOB‹’ler için asl›nda  B‹’lerin gelece¤e sürekli haz›r  de¤erli oldu¤unu ifade ediyo-
           hiç bitmeyen bir gündem var.   olmas› için neler yap›labilece¤i  rum. Baflar›lar›n›n devam›n› di-
           Dünya konvansiyonel bir üretim  konusunda ciddi çal›flmalar yü-  liyorum.


          32 KobiEfor Kas›m 2019
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37