Page 20 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 20
20. YIL ÖZEL
K obiEfor Dergisi, 1999 y›l› Ekim t›n bütün aktörleri için zorunlu bir
• Küresel rekabet ekonomik haya-
ay›nda yay›n hayat›na bafllad› ve
aral›ks›z ayl›k periyotla 20. y›l›-
bilhassa KOB‹’lerimiz için yaflamsal
na ve 242. say›s›na ulaflt›. Türkiye’de dönüflümü bafllat›yordu; dönüflüm
ekonomi yay›nc›l›¤›nda benzersiz bir bir sorun oluflturuyordu; dönüflüm
hikaye oluflturmay› baflaran KobiE- sürecinde KOB‹’lerin gücüne güç ka-
for’un serüveni ile KOB‹’lerimizin ve tacak, yay›n faaliyetini de aflan bir
giriflimcilerimizin son 20 y›lda yafla- ‘rehberlik’ gerekiyordu; KobiEfor bu-
d›klar› serüven örtüflmüfl bulunmak- nu gerçeklefltirmeye çal›flmal›yd›.
tad›r. Bu serüveni, hat›rlamaya ve ha- • Biliflim sektörü bütün kurumsal
t›rlatmaya de¤er buldu¤umuz alt bafl- ekonomik yap›lar›n kap›s›n› çal›yor-
l›klar›n› –ayn› zamanda bundan son- du, dönüflümün yolu ‘Bilgi ve ‹letiflim
ras›nda KOB‹’lerimize ve giriflimcile- Teknolojileri’ne entegre olmaktan
rimize ›fl›k tutaca¤›n› düflündü¤ümüz geçiyordu; Türkiye’de KOB‹’ler bu
için– “20. Y›l” say›m›zda okurlar›m›zla noktaya çok uzaktayd›; KobiEfor, KO-
paylaflmay› gerekli görüyoruz. B‹’leri ‘Biliflim Teknolojileri’ ile her
düzeyde buluflturacakt›.
KobiEfor Dergisi’ni • O halde dönüflmede, küresellefl-
yay›nlatan koflullar mede, rekabette KOB‹’lere öncülük
edecek bir odak olmak için KobiE-
Türkiye’de 1950-2000 döneminde
for’un kendisini yetkinlefltirmesi, ‘Li-
ithal ikameci ölçek ekonomisi öne
der KOB‹ Otoritesi’ olmas›, kendini
ç›kt›¤› için ‘Küçük ve Orta Boy’ (KOB‹)
‘KOB‹ Medyas›’ olarak markalaflt›r-
iflletmeler gölgede kalm›fl, ihmal edi-
mas› da kaç›n›lmaz bir görevdi. Böy-
lebilirli¤in, verimsizli¤in, kalitesizli-
le de oldu, yay›nda 20 y›l süreklilik
¤in, fasonculu¤un, kars›zl›¤›n belirle-
sa¤lad› ve Türkiye’de ulusal çapta
di¤i ‘yan sanayi’ halkas›na itilmifllerdi.
da¤›t›lan tek sanayi ve ekonomi der-
2000 y›l›na geldi¤imizde kamu-
gisi olma ünvan›n› kazand›.
oyunda KOB‹ sözcü¤ünün kavram›
Türkiye’nin ilk dijital yay›nlanan
bile henüz bilinmiyordu.
dergisi de olan KobiEfor, bugün 2
Bu arada Türkiye 1995 y›l›nda AB
milyon 200 binin üzerinde okur tara-
(Avrupa Birli¤i) Gümrük Birli¤i’ne gir-
f›ndan takip edilmektedir.
mifl, bu geliflmenin KOB‹’ler üzerinde-
ki “felaket” denebilecek düzeydeki Gelenek-yenilik köprüsü
olumsuz etkisi ortaya ç›kmaya baflla-
2000’li y›llar›n bafl›nda Türk KO-
m›flt›; imalatç› KOB‹’ler ürettikleri
B‹’lerinin bafl dönüflüm engeli ‘gele-
ürünleri Pasifik ülkelerinden ucuza it-
neksel’ olufllar›, yenilikten korkmala-
hal edip müflterisine satan ‘acente’ r›d›r. Yenilik onlar için bilinmezliktir,
durumuna düflmüfllerdi. Halbuki macerad›r, profesyonellikleri yoktur,
2000’li y›llar›n bafl›nda Avrupa’da ve kurumsallaflmam›fllard›r. Yeni bir yol-
dünyada endüstriyel üretimde “Küçük culuk için yarat›c› ve yenilikçi potansi-
Güzeldir” felsefesi öne ç›kar›lm›flt›, yellerinin a盤a ç›kar›lmas› gerek-
bunun Türkiye’de de fark edilmesi ge- mektedir. Bu tarihsel çapta bir görev-
rekiyordu. Bu görevi ilk KobiEfor Der- dir ve çok say›da kurumlar›n iflbirli¤ini
gisi üstlendi; Türkiye’de KOB‹ dosyas›- zorunlu k›lmaktad›r.
n› açt› ve 20 y›ll›k benzersiz bir hikaye Türkiye’nin ‘KOB‹ ve Giriflimci’ di-
yazd›. Bugün art›k Türkiye KOB‹’lersiz nami¤ini harekete geçirecek, onlar›n
ekonomi konuflamaz duruma geldi ise verimlilik, Ar-Ge, inovasyon, Ür-Ge,
KobiEfor Dergisi’nin bundaki övünç tasar›m, markalaflma ve kalite sis-
pay› hayli yüksektir. temleri konular›nda bilincini art›ra-
cak ve destekleyecek tüm çal›flmala-
KobiEfor’un misyonu r›n içine kendini konumland›ran Ko-
ve vizyonu biEfor Sanayi Ekonomi Dergisi, bu
KobiEfor yay›na bafllarken kendine yönde çal›flan kamu-sivil kurum ve
flu hedefleri koymufl bulunmaktayd›: kurulufllara çözüm orta¤› olarak
20 KobiEfor Kas›m 2019