Page 20 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 20

20. YIL ÖZEL


                                  K     obiEfor Dergisi, 1999 y›l› Ekim  t›n bütün aktörleri için zorunlu bir
                                                                        • Küresel rekabet ekonomik haya-
                                        ay›nda yay›n hayat›na bafllad› ve
                                        aral›ks›z ayl›k periyotla 20. y›l›-
                                                                      bilhassa KOB‹’lerimiz için yaflamsal
                                   na ve 242. say›s›na ulaflt›. Türkiye’de  dönüflümü bafllat›yordu; dönüflüm
                                   ekonomi yay›nc›l›¤›nda benzersiz bir  bir sorun oluflturuyordu; dönüflüm
                                   hikaye oluflturmay› baflaran KobiE-  sürecinde KOB‹’lerin gücüne güç ka-
                                   for’un serüveni ile KOB‹’lerimizin ve  tacak, yay›n faaliyetini de aflan bir
                                   giriflimcilerimizin son 20 y›lda yafla-  ‘rehberlik’ gerekiyordu; KobiEfor bu-
                                   d›klar› serüven örtüflmüfl bulunmak-  nu gerçeklefltirmeye çal›flmal›yd›.
                                   tad›r. Bu serüveni, hat›rlamaya ve ha-  • Biliflim sektörü bütün kurumsal
                                   t›rlatmaya de¤er buldu¤umuz alt bafl-  ekonomik yap›lar›n kap›s›n› çal›yor-
                                   l›klar›n› –ayn› zamanda bundan son-  du, dönüflümün yolu ‘Bilgi ve ‹letiflim
                                   ras›nda KOB‹’lerimize ve giriflimcile-  Teknolojileri’ne entegre olmaktan
                                   rimize ›fl›k tutaca¤›n› düflündü¤ümüz  geçiyordu; Türkiye’de KOB‹’ler bu
                                   için– “20. Y›l” say›m›zda okurlar›m›zla  noktaya çok uzaktayd›; KobiEfor, KO-
                                   paylaflmay› gerekli görüyoruz.      B‹’leri ‘Biliflim Teknolojileri’ ile her
                                                                      düzeyde buluflturacakt›.
                                     KobiEfor Dergisi’ni                • O halde dönüflmede, küresellefl-
                                     yay›nlatan koflullar              mede, rekabette KOB‹’lere öncülük
                                                                      edecek bir odak olmak için KobiE-
                                     Türkiye’de 1950-2000 döneminde
                                                                      for’un kendisini yetkinlefltirmesi, ‘Li-
                                   ithal ikameci ölçek ekonomisi öne
                                                                      der KOB‹ Otoritesi’ olmas›, kendini
                                   ç›kt›¤› için ‘Küçük ve Orta Boy’ (KOB‹)
                                                                      ‘KOB‹ Medyas›’ olarak markalaflt›r-
                                   iflletmeler gölgede kalm›fl, ihmal edi-
                                                                      mas› da kaç›n›lmaz bir görevdi. Böy-
                                   lebilirli¤in, verimsizli¤in, kalitesizli-
                                                                      le de oldu, yay›nda 20 y›l süreklilik
                                   ¤in, fasonculu¤un, kars›zl›¤›n belirle-
                                                                      sa¤lad› ve Türkiye’de ulusal çapta
                                   di¤i ‘yan sanayi’ halkas›na itilmifllerdi.
                                                                      da¤›t›lan tek sanayi ve ekonomi der-
                                     2000 y›l›na geldi¤imizde kamu-
                                                                      gisi olma ünvan›n› kazand›.
                                   oyunda KOB‹ sözcü¤ünün kavram›
                                                                        Türkiye’nin ilk dijital yay›nlanan
                                   bile henüz bilinmiyordu.
                                                                      dergisi de olan KobiEfor, bugün 2
                                     Bu arada Türkiye 1995 y›l›nda AB
                                                                      milyon 200 binin üzerinde okur tara-
                                   (Avrupa Birli¤i) Gümrük Birli¤i’ne gir-
                                                                      f›ndan takip edilmektedir.
                                   mifl, bu geliflmenin KOB‹’ler üzerinde-
                                   ki “felaket” denebilecek düzeydeki   Gelenek-yenilik köprüsü
                                   olumsuz etkisi ortaya ç›kmaya baflla-
                                                                        2000’li y›llar›n bafl›nda Türk KO-
                                   m›flt›; imalatç› KOB‹’ler ürettikleri
                                                                      B‹’lerinin bafl dönüflüm engeli ‘gele-
                                   ürünleri Pasifik ülkelerinden ucuza it-
                                                                      neksel’ olufllar›, yenilikten korkmala-
                                   hal edip müflterisine satan ‘acente’  r›d›r. Yenilik onlar için bilinmezliktir,
                                   durumuna düflmüfllerdi. Halbuki      macerad›r, profesyonellikleri yoktur,
                                   2000’li y›llar›n bafl›nda Avrupa’da ve  kurumsallaflmam›fllard›r. Yeni bir yol-
                                   dünyada endüstriyel üretimde “Küçük  culuk için yarat›c› ve yenilikçi potansi-
                                   Güzeldir” felsefesi öne ç›kar›lm›flt›,  yellerinin a盤a ç›kar›lmas› gerek-
                                   bunun Türkiye’de de fark edilmesi ge-  mektedir. Bu tarihsel çapta bir görev-
                                   rekiyordu. Bu görevi ilk KobiEfor Der-  dir ve çok say›da kurumlar›n iflbirli¤ini
                                   gisi üstlendi; Türkiye’de KOB‹ dosyas›-  zorunlu k›lmaktad›r.
                                   n› açt› ve 20 y›ll›k benzersiz bir hikaye  Türkiye’nin ‘KOB‹ ve Giriflimci’ di-
                                   yazd›. Bugün art›k Türkiye KOB‹’lersiz  nami¤ini harekete geçirecek, onlar›n
                                   ekonomi konuflamaz duruma geldi ise  verimlilik, Ar-Ge, inovasyon, Ür-Ge,
                                   KobiEfor Dergisi’nin bundaki övünç  tasar›m, markalaflma ve kalite sis-
                                   pay› hayli yüksektir.              temleri konular›nda bilincini art›ra-
                                                                      cak ve destekleyecek tüm çal›flmala-
                                     KobiEfor’un misyonu              r›n içine kendini konumland›ran Ko-
                                     ve vizyonu                       biEfor Sanayi Ekonomi Dergisi, bu
                                     KobiEfor yay›na bafllarken kendine  yönde çal›flan kamu-sivil kurum ve
                                   flu hedefleri koymufl bulunmaktayd›:  kurulufllara çözüm orta¤› olarak

          20 KobiEfor Kas›m 2019
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25