Page 66 - KobiEfor_Agustos_2018
P. 66

ANTALYA OSB




           ESASLIGRUP GIDA, yeni yat›r›mlarla
           üretim kapasitesini art›racak

              fievket Sabanc› ve Aile-
           si’nin kurdu¤u ESAS Holding
           bünyesine 2008 y›l›nda kat›-
           lan ESASLIGRUP G›da, ‘Ev
           D›fl› Tüketim’ (EDT) sektörü
           ve perakende sektöründe et
           ürünleri üretim ve sat›fl faali-
           yetleri yürütüyor. Antalya
                           2
           OSB’de, 10.250 m ’si kapal›                                     INOSUIT Projesi’ni bu sene fabri-
                           2
           toplam 25.450 m alandaki                                        kam›zda bafllatt›k.”
           fabrikas›nda genifl ürün yel-                                      “Yeni ürünümüz;
                                             Nefle Toksöz
           pazesiyle uluslararas› hizmet                                     DANA YAPRAK DÖNER ile ç›tay›
           veren flirket, y›ll›k 12 bin ton                                 çok yükseltece¤iz”: Nefle Toksöz,
           kurulu üretim kapasitesine sahip ve 180 kifliye istih-  ‘Piliç Halka, Dana Bacon, kuzu barsa¤›nda cheddar
           dam sa¤l›yor. ESASLIGRUP ürün yelpazesinde hem  dolgulu sosis ve kuzu barsa¤›nda marquez köfte’
           k›rm›z› et hem de beyaz et ürünleri bulunmas› ile  ürünleriyle farkl›laflt›klar›n› anlat›yor: “Yeni gelifltir-
           sektörde ayr›fl›yor. ‘Döner, Köfte, fiarküteri ve Kapla-  di¤imiz DANA YAPRAK DÖNER ile ç›tay› çok yüksel-
           mal›’ ürün hatlar› tüm y›l boyunca çal›fl›yor. Türkiye  tece¤iz. Dönerimizde sadece yerli dana but eti kulla-
           genelinde yayg›n bayi a¤›yla hizmet veren flirket, yurt  n›yoruz. Belirledi¤imiz kriterleri sa¤layan etleri
           d›fl›nda ise baflta Irak olmak üzere K›br›s ve Azerbay-  özenle yaprak haline getiriyoruz ve geleneksel döner
           can’da aktif olarak yer al›yor.                 lezzetine uygun olarak marine ediyoruz. Marine edil-
              ESASLIGRUP G›da Pazarlama ve Ar-Ge Müdürü    mifl etleri özel flartlarda 48 saat dinlendiriyoruz. fiifle
           Nefle Toksöz, “ESASLIGRUP güçlü sermaye yap›s›   geçirilen etlere döner formu verilerek an›nda flokla-
           nedeniyle her y›l kontrollü bir flekilde yat›r›m yap›yor.  n›yor. Dönerimizde kesinlikle koruyucu, renklendiri-
           Yat›r›m›n kapsam›; altyap› ve makine parkurunun ye-  ci, lezzet artt›r›c› maddeler kullanm›yoruz. Raf ömrü
           nilenmesi, ilave üretim hatt› kurulmas› veya haz›r  süresince güvenli¤i so¤ukta muhafaza flartlar› ile
           üretim tesislerinin sat›n al›nmas› olabiliyor. Fabrika  sa¤l›yoruz. Enfes tad›, benzersiz yap›s› ve özel fiyat›
           binam›z 1999 y›l›nda kuruldu. Makine parkurumuzu  ile bu ürünümüze çok güveniyoruz.”
           ise belirli periyodlarda güncelleyerek teknolojik alt-  Nefle Toksöz, firman›n güçlü durufluyla tüketicinin
           yap›m›z› sürekli iyilefltiriyoruz. Piflirilmifl piliç köfte  güven ihtiyac›n› da karfl›lad›¤›n› vurguluyor: “Sahip
           hatt›m›z için yeni makinam›z› 3. çeyrek sonunda dev-  oldu¤umuz uzmanl›¤›, uluslararas› geçerlili¤i olan
           reye alarak kapasite art›fl› yapmay› planl›yoruz. 2019  BRC, IFS, ISO 22000, ISO 9001 ve Helal Üretim serti-
           y›l›nda dana köfte ve döner hatlar›m›za yat›r›m yapa-  fikalar› ile resmilefltiriyoruz. ESASLIGRUP, sektörde
           rak kapasite art›fl› hedefliyoruz” diyor.        ‘güvenilir’ firma olmay› hedeflemektedir. Tüm çal›fl-
                           Ev d›fl› tüketim kanal›nda (EDT)  malar›m›z›n oda¤›nda ‘GÜVEN’ alg›s› var.” Toksöz,
                          devam edeceklerini belirten Nefle  ESASLIGRUP olarak iyi ve yeterince iyi olmayan›n
                          Toksöz, yürüttükleri Ar-Ge ve ino-  ay›rt edilebilmesi için bilinçli tüketici oluflturma gay-
                           vasyon çal›flmalar›na de¤iniyor:  reti içerisinde olduklar›n› da ifade ediyor: “Bu amaç-
                            “EDT’deki varl›¤›m›z› standart  la bayilerimizi ve bizden ürün alan HoReCa mensup-
                            ekonomik ürünlerle sürdürmek   lar›n› belirli periyotlarda fabrikam›zda ürün e¤itimine
                            yerine inovatif ürünler ile sektö-  davet ediyoruz. Bu e¤itimlerde fabrikam›z› açarak
                              re katk› sa¤lamak istiyoruz.  üretim aflamalar›m›z› fleffafl›kla anlat›yoruz. Kör test
                             Özellikle ürünlerimizi kullanan  ve benchmarking çal›flmalar› yaparak pazardaki
                             noktan›n iflini kolaylaflt›rmak ve  ürünler ile ESASLIGRUP ürünlerini k›yaslama imka-
                            haz›rl›k süreçlerini k›saltmak is-  n› sa¤l›yoruz. ESASLI ve MEZ‹YET markalar›m›z özel-
                            tiyoruz. Ar-Ge ekibimizin çal›fl-  likle okul kantinleri, oteller, orta ve üst seviye resto-
                            malar›n› bu çerçevede flekillen-  ran zincirleri taraf›ndan tercih edilmektedir. Okul
                             diriyoruz. Ar-Ge çal›flmalar›m›z›  kantininde köftemizi yiyen bir ö¤rencinin velisinin be-
                              belirli bir standartta yürütebil-  ni aray›p, ‘O¤lum köftenizi çok be¤eniyor, ürünlerini-
                              mek için T‹M ve Sabanc› Üni-  zi eve de almak istiyorum nereden alabilirim?’ diye
                               versitesi iflbirli¤i ile yürütülen  sormas› gurur verici.”


            66 KobiEfor A€ustos 2018
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71