Page 59 - KobiEfor_Agustos_2018
P. 59
gibi daha birçok farkl› çal›flmalarla bu sene Antal- deniz yüzde 19.7 büyüdü ve ilk kez Antalya ihracatta 1
ya’ya gelen her 3 turistten bir tanesinin Perge’yi ziya- milyar dolar› aflan iller aras›na kat›ld›. Bütün bu ba-
ret etmesini ve Antalya’dan memnun bir flekilde ay- flar›lar›yla gerek turizm, gerek ihracat, gerek ise is-
r›lmas›n› amaçl›yoruz.” tihdamda Antalya, Türkiye’nin öncü flehri, parlayan
“Dünyan›n en gözde spor merkezi; Antalya olabi- y›ld›z›d›r. Sanayileflme yönünden Antalya Organize
lir”: Antalya’n›n tesisleri ve uygun iklim koflullar›yla Sanayi Bölgesi ve Serbest Bölge’de her geçen gün
birçok spor turizmine de ev sahipli¤i yapan önemli bir yeni baflar›lara imza atan çok de¤erli firmalar›m›z
destinasyon oldu¤unu an›msatan Vali Karalo¤lu, var. Bu baflar›lar› artt›rmak, özellikle Sanayi 4.0’da
spor turizminin, Antalya turizmini 12 aya yaymak Türkiye’ye öncü olmak istiyoruz. Bu manada kamu
amac›yla oldukça önemli bir faktör oldu¤una dikkat kurum ve kurulufllar›m›z, belediyelerimiz, sivil top-
çekiyor: “Dünyan›n dört bir taraf›ndan futbol tak›mla- lum ve sektör temsilcilerimizle s›k s›k bir araya geli-
r›n›n yaz ve k›fl kamplar›n› yapt›¤› tesislere sahibiz. yoruz. Toplant›lar yap›yoruz. Eksiklerimizi, sorunlar›-
Sadece futbol da de¤il, tenis, golf, basketbol, voley- m›z›, ihtiyaçlar›m›z› masaya yat›r›p çözümler üretiyo-
bol, bisiklet, gibi birçok spor dal›nda önemli bir po- ruz. Bizim için önemli reklam baflar› bu manada An-
tansiyelimiz var. Biz ilimize hem kamp için gelen ta- talya’y› her alanda baflar›ya tafl›mak için tüm sektör-
k›mlar›n say›s›n› artt›rmak hem de dünya çap›nda lerde kenetlenerek elbirli¤iyle baflar›ya kofluyoruz.
düzenleyece¤imiz büyük organizasyonlarla Antal- Baflka bir deyiflle Antalya’n›n turizm ve tar›mdaki gi-
ya’n›n popülerli¤ini artt›rmay› amaçl›yoruz. Bu kap- bi baflar›s›n› her alana tafl›maya, Antalya’y› Türkiye
samda Turkish Airlines Antalya Open Golf ve Tenis ekonomisine en çok katk› sunan illerin bafl›na getir-
turnuvam›z oldukça önemli. Özellikle Antalya Open meyi amaçl›yoruz.”
Golf Turnuvas› Avrupa’n›n en büyük 3 organizasyo- “Antalya’y› tüm dünyadan ö¤rencilerin geldi¤i
nundan birisi aras›nda. Biz de bu markay› daha da evrensel bir e¤itim merkezi yapmay› hedefliyo-
güçlendirmek ve di¤er spor dallar›nda da büyük ruz”: Vali Karalo¤lu, e¤itimin flüphesiz bir milletin
marka organizasyonlar düzenlemeyi amaçl›yoruz. bekas› için en önemli faktör oldu¤unu dile getiriyor:
Antalya’n›n spor turizmindeki potansiyelini tam ma- “E¤itim olmazsa turizm de olmaz, tar›m da olmaz,
nas›yla kullanabilirsek dünyan›n en gözde spor mer- sanayi de olmaz, hiçbir fley olmaz. Öncelikli olarak
kezi Antalya olabilir.” her alanda nitelikli, kaliteli e¤itim alm›fl, ahlakl› ör-
nek bireyler yetifltirmek zorunday›z. Çocuklar›m›z›n
hangi alanda ilgi ve yetenekleri varsa o alana yön-
lendirmeli ve en güzel flekilde yetene¤ini gelifltirme-
sine vesile olmal›y›z. Bunun için de mesleki okullar
çok önemli. Mesleki okullar›n yan›nda gençlerimizin
spora ve sanata olan ilgi ve yetene¤i de çok önemli.
Kesinlikle tek tip e¤itimi desteklemiyoruz. Ö¤renci-
lerimizin hangi alana yetene¤i varsa o alana yönel-
mesine vesile oluyor, o ö¤rencimizin branfl›nda dün-
yan›n en iyisi olabilmesi için ö¤retmenlerimizin, ida-
ri amirlerimizin de o ö¤renciye her türlü deste¤i ver-
“Antalya ihracatta 1 milyar dolar› aflt›”: Vali Ka- di¤i bir e¤itim sistemini uygulamaya çal›fl›yoruz. Öte
ralo¤lu, Türkiye’nin turizm baflkenti Antalya’n›n sa- yandan Antalya’y› tüm dünyadan ö¤rencilerin geldi¤i
dece turizm ile de¤il, tar›m ve ticaret gelirleriyle de evrensel bir e¤itim merkezi yapmay› hedefliyoruz.
Türkiye’de önemli bir yere sahip oldu¤unu ifade edi- Say›n Bakan›m›z Mevlüt Çavuflo¤lu’nun da destekle-
yor: “Kesme çiçek, ar›c›l›k ve sanayi gibi pek çok bi- riyle Antalya’m›z›n bat›s›nda 3. devlet üniversitemiz
linmeyen fakl› kollarda da yüksek bir gelire sahibiz. olan Tekeli Üniversitemizi açaca¤›z. Dünya stan-
2017 y›l›nda Cumhurbaflkan›m›z say›n Recep Tayyip dartlar›n›n da üstündeki e¤itim anlay›fl›yla her sene
Erdo¤an’›n bafllatt›¤› istihdam seferberli¤inde ‹stan- akademik alanda uluslararas› baflar›lara koflan üni-
bul’un ard›ndan ikinci olduk. ‹hracatta yine 2017 y›l›n- versitelerimizle dünyan›n marka e¤itim flehirlerin-
da Türkiye yüzde 10.2 dolaylar›nda büyürken Bat› Ak- den birisi olmay› hedefliyoruz.”
A€ustos 2018 KobiEfor 59