Page 59 - KobiEfor_Agustos_2018
P. 59

gibi daha birçok farkl› çal›flmalarla bu sene Antal-  deniz yüzde 19.7 büyüdü ve ilk kez Antalya ihracatta 1
           ya’ya gelen her 3 turistten bir tanesinin Perge’yi ziya-  milyar dolar› aflan iller aras›na kat›ld›. Bütün bu ba-
           ret etmesini ve Antalya’dan memnun bir flekilde ay-  flar›lar›yla gerek turizm, gerek ihracat, gerek ise is-
           r›lmas›n› amaçl›yoruz.”                         tihdamda Antalya, Türkiye’nin öncü flehri, parlayan
              “Dünyan›n en gözde spor merkezi; Antalya olabi-  y›ld›z›d›r. Sanayileflme yönünden Antalya Organize
           lir”: Antalya’n›n tesisleri ve uygun iklim koflullar›yla  Sanayi Bölgesi ve Serbest Bölge’de her geçen gün
           birçok spor turizmine de ev sahipli¤i yapan önemli bir  yeni baflar›lara imza atan çok de¤erli firmalar›m›z
           destinasyon oldu¤unu an›msatan Vali Karalo¤lu,  var. Bu baflar›lar› artt›rmak, özellikle Sanayi 4.0’da
           spor turizminin, Antalya turizmini 12 aya yaymak  Türkiye’ye öncü olmak istiyoruz. Bu manada kamu
           amac›yla oldukça önemli bir faktör oldu¤una dikkat  kurum ve kurulufllar›m›z, belediyelerimiz, sivil top-
           çekiyor: “Dünyan›n dört bir taraf›ndan futbol tak›mla-  lum ve sektör temsilcilerimizle s›k s›k bir araya geli-
           r›n›n yaz ve k›fl kamplar›n› yapt›¤› tesislere sahibiz.  yoruz. Toplant›lar yap›yoruz. Eksiklerimizi, sorunlar›-
           Sadece futbol da de¤il, tenis, golf, basketbol, voley-  m›z›, ihtiyaçlar›m›z› masaya yat›r›p çözümler üretiyo-
           bol, bisiklet, gibi birçok spor dal›nda önemli bir po-  ruz. Bizim için önemli reklam baflar› bu manada An-
           tansiyelimiz var. Biz ilimize hem kamp için gelen ta-  talya’y› her alanda baflar›ya tafl›mak için tüm sektör-
           k›mlar›n say›s›n› artt›rmak hem de dünya çap›nda  lerde kenetlenerek elbirli¤iyle baflar›ya kofluyoruz.
           düzenleyece¤imiz büyük organizasyonlarla Antal-  Baflka bir deyiflle Antalya’n›n turizm ve tar›mdaki gi-
           ya’n›n popülerli¤ini artt›rmay› amaçl›yoruz. Bu kap-  bi baflar›s›n› her alana tafl›maya,  Antalya’y› Türkiye
           samda Turkish Airlines Antalya Open Golf ve Tenis  ekonomisine en çok katk› sunan illerin bafl›na getir-
           turnuvam›z oldukça önemli. Özellikle Antalya Open  meyi amaçl›yoruz.”
           Golf Turnuvas› Avrupa’n›n en büyük 3 organizasyo-  “Antalya’y› tüm dünyadan ö¤rencilerin geldi¤i
           nundan birisi aras›nda. Biz de bu markay› daha da  evrensel bir e¤itim merkezi yapmay› hedefliyo-
           güçlendirmek ve di¤er spor dallar›nda da büyük  ruz”: Vali Karalo¤lu, e¤itimin flüphesiz bir milletin
           marka organizasyonlar düzenlemeyi amaçl›yoruz.  bekas› için en önemli faktör oldu¤unu dile getiriyor:
           Antalya’n›n spor turizmindeki potansiyelini tam ma-  “E¤itim olmazsa turizm de olmaz, tar›m da olmaz,
           nas›yla kullanabilirsek dünyan›n en gözde spor mer-  sanayi de olmaz, hiçbir fley olmaz. Öncelikli olarak
           kezi Antalya olabilir.”                         her alanda nitelikli, kaliteli e¤itim alm›fl, ahlakl› ör-
                                                           nek bireyler yetifltirmek zorunday›z.  Çocuklar›m›z›n
                                                           hangi alanda ilgi ve yetenekleri varsa o alana yön-
                                                           lendirmeli ve en güzel flekilde yetene¤ini gelifltirme-
                                                           sine vesile olmal›y›z. Bunun için de mesleki okullar
                                                           çok önemli. Mesleki okullar›n yan›nda gençlerimizin
                                                           spora ve sanata olan ilgi ve yetene¤i de çok önemli.
                                                           Kesinlikle tek tip e¤itimi desteklemiyoruz. Ö¤renci-
                                                           lerimizin hangi alana yetene¤i varsa o alana yönel-
                                                           mesine vesile oluyor, o ö¤rencimizin branfl›nda dün-
                                                           yan›n en iyisi olabilmesi için ö¤retmenlerimizin, ida-
                                                           ri amirlerimizin de o ö¤renciye her türlü deste¤i ver-
              “Antalya ihracatta 1 milyar dolar› aflt›”: Vali Ka-  di¤i bir e¤itim sistemini uygulamaya çal›fl›yoruz. Öte
           ralo¤lu, Türkiye’nin turizm baflkenti Antalya’n›n sa-  yandan Antalya’y› tüm dünyadan ö¤rencilerin geldi¤i
           dece turizm ile de¤il, tar›m ve ticaret gelirleriyle de  evrensel bir e¤itim merkezi yapmay› hedefliyoruz.
           Türkiye’de önemli bir yere sahip oldu¤unu ifade edi-  Say›n Bakan›m›z Mevlüt Çavuflo¤lu’nun da destekle-
           yor: “Kesme çiçek, ar›c›l›k ve sanayi gibi pek çok bi-  riyle Antalya’m›z›n bat›s›nda 3. devlet üniversitemiz
           linmeyen fakl› kollarda da yüksek bir gelire sahibiz.  olan Tekeli Üniversitemizi açaca¤›z. Dünya stan-
           2017 y›l›nda Cumhurbaflkan›m›z say›n Recep Tayyip  dartlar›n›n da üstündeki e¤itim anlay›fl›yla her sene
           Erdo¤an’›n bafllatt›¤› istihdam seferberli¤inde ‹stan-  akademik alanda uluslararas› baflar›lara koflan üni-
           bul’un ard›ndan ikinci olduk. ‹hracatta yine 2017 y›l›n-  versitelerimizle dünyan›n marka e¤itim flehirlerin-
           da Türkiye yüzde 10.2 dolaylar›nda büyürken Bat› Ak-  den birisi olmay› hedefliyoruz.”


                                                                                     A€ustos 2018 KobiEfor 59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64