Page 50 - KobiEfor_Mayis_2018
P. 50

KAPAK



                                                           kemizle benzer taraflar› yok.”
                                                              Bu ülkelerde nüfusun art-
                                                           mad›¤›n›, sanayinin tüm afla-
                                                           malar›n› geçtiklerini ve insan
                                                           kayna¤› noktas›nda s›k›nt›l›
                                                           olmad›klar›n› kaydeden Ku-
                                                           leyin, flu analizi yapt›: “Bu ül-
                                                           kelerin en önemli sorunu
                                                           yafll› insan sorunudur. Yafll›   Nezih Kuleyin
                                 birçok birbirini destekle-  insanlar› nas›l de¤erlendire-
                                 yen eko sistemi ortaya    ceklerini düflünüyorlar. Ayr›ca bu ülkelerde yerli ve
                                 koymaya çal›flt›klar›n› ve  milli bir kavram tart›fl›lm›yor. Örne¤in; Japon ara-
                                 bunu toplumun gelece¤i    bas›na binen Alman göremezsiniz. ‹talyan ayakka-
                                 için hayata geçirdiklerini  b›s› giyip de övünen Frans›z da göremezsiniz. Bü-
                                 söyledi. Çelik flu noktala-  tün bu sorunlar daha önceden afl›lm›fl. Bu sorunlar
                                 ra de¤indi: “Biz bizden   bizim sorunlar›m›z. Bizim sorunumuz önce kültü-
                                 sonra nesilleri düflünüp,  rel. Onlar›n süper ak›ll› toplumu ile bizim süper
                                 iflletmenin gelece¤ini y›l-  ak›ll› toplumumuz  aras›nda ciddi fark var.”
                                 lar sonras›na tafl›yacak      Türkiye’nin tasarruf yapmadan üretemeyen bir
                                 faaliyeti öngörüyorsak o  ülke oldu¤unun alt›n› çizen Kuleyin, konuyu flöyle
                                 bilimi, o akl› flahs›m›zda,  detayland›rd›: “Tasarruf yapamad›¤›m›z halde gün-
                                 iflletmede, çal›flanda gör-  de 5 milyon ekme¤i çöpe at›yoruz. Biz üretti¤imiz
                                 meliyiz.”                 tar›m ürününün  3’te 1’ni kullanamadan çöpe at›yo-
                                                           ruz. Hem tasarruf a盤›m›z var, hem de tasarrufa
              Türkiye kendi ak›ll› toplumunu               uygun olmayan tüketim davran›fl al›flkanl›¤›m›z var.
              yaratmal›                                    Yerlilikten ve ulusal olmaktan söz ediyoruz ama
              Aç›fl konuflmas›nda TOSYÖV Baflkan› Nezih Ku-   kimse yerli araba kullanmak istemiyor. Kimse ald›-
           leyin, KOB‹ Zirveleri’ni bugüne kadar, TOSYÖV,  ¤› ürünün yerli olmas›n› istemiyor. Peki, ak›l nas›l
           TOBB ve KOSGEB iflbirli¤iyle gerçeklefltirdiklerini  olacak. Bu toplumun akl› nas›l olmal›d›r? Üretiyo-
           bundan sonra ise paydafllara Türkiye ‹hracatç›lar  ruz. Teknokentlerde bir sürü ürün ortaya ç›kar›yo-
           Meclisi’nin de kat›ld›¤›n› aç›klad›. TOSYÖV’ün kuru-  ruz ama bunu markalaflt›r›p satma flans›m›z yok.
           luflundan bu yana KOB‹ ve giriflimcilik kavram› üze-  Markay› uluslararas› duruma getiremiyoruz. Ce-
           rine çal›flt›¤›n› ve bu kavramlar› topluma kazand›r-  bindeki telefon markas›yla övünen insan toplulu¤u
           d›¤›n› aktaran Kuleyin, KOSGEB ve Kredi Garanti  yaratt›k. Ak›l bunun neresinde?”
           Fonu’nun (KGF) kuruluflunda TOSYÖV’ün ana unsur     Denizcilikte ufuk körlü¤ü kavram› oldu¤unu,
           olarak yer ald›¤›n› hat›rlatt›. TOSYÖV Baflkanl›¤›’n›  büyük geminin kaptan›n›n ufka konsantre oldu¤u
           da bir bayrak yar›fl›na benzeten Kuleyin, kendisin-  için küçük sandallar› görmedi¤ini aktaran Kule-
           den önceki 8 baflkan›n büyük katk› sa¤lad›¤›n› ifade  yin, Türkiye’de de benzer bir sorun yafland›¤›n›
           ederek teflekkür etti.                           ileri sürerek flunlar› söyledi: “Biz ileri teknolojili
              Kuleyin, DenizBank’›n da süreçte kamu yararl›  üretim yapma noktas›na kilitlendik. Yüksek tekno-
           banka gibi çal›flt›¤›n› KOB‹ Zirveleri gibi toplant›la-  lojiyi savunma sanayiinde, yaz›l›m sanayiinde üre-
           ra destek oldu¤unu söyledi. KOSGEB-TOSYÖV ilifl-  tece¤imizi düflünerek yo¤unlaflma içindeyiz. Ama
           kisinin de toplumsal kalk›nma modeli olarak alg›-  afla¤›da de¤iflik bir fley oluyor. Yerli ve milli oldu-
           lanmas› gerekti¤ini savunan Kuleyin, KOSGEB’in  ¤una inand›¤›m yay›n evinden bir kitap ald›m. Ki-
           son zamanlarda eski yönetim yap›s›na dönerek sa-  tap Çin’de bas›l›yormufl. Ö¤rendim Türkiye’deki
           nayide rekabetçili¤i destekleyerek ülkenin kalk›n-  kitaplar›n büyük bölümü Çin’de bas›l›yormufl. Bi-
           mas›na vesile oldu¤unu savundu.                 zim matbaac›l›k sektörü rekabet edemez hale gel-
              Dünyada Almanya’n›n ortaya att›¤› ‘Endüstri 4.0’  mifl. Yüksek teknolojiye konsantreyiz ama trafik
           ile Japonya’n›n ortaya att›¤› Süper Ak›ll› Toplum’ ol-  lambalar›n›n yüzde 80’i ithal ediliyormufl. Bunlar
           mak üzere iki e¤ilim oldu¤unu belirten Nezih Kuleyin  yerli sorunlar›m›z. Süper Ak›ll› Toplum olmam›z
           flöyle konufltu: “Almanlar sanayileflmeyi s›ral›yor.  bizim kendi sorunlar›m›z› çözmemizle alakal›. Bü-
           Japonlar ise toplumlar› s›ral›yor. Yani avc›, tar›m, sa-  tün sorunlar› ele al›p kendi Süper Ak›ll› Toplumu-
           nayi ve biliflim toplumundan sonra ‘Süper Ak›ll› Top-  muzu yaratmak zorunday›z. Bu konuda hiçbir
           lum’a giriliyor. Bu iki ülkenin sorunlar›n›n  bizim ül-  umutsuzluk tafl›m›yorum.”


           50 KobiEfor May›s 2018
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55