Page 86 - KobiEfor_Nisan_2018
P. 86
SEKTÖR/SANAY‹ 4.0 VE ENDÜSTR‹YEL OTOMASYON
KANCA, dünya otomotiv
devlerinin vazgeçilmezi
haline geldi
1966 y›l›nda ‹stanbul’da
46 metrekarelik bir atölyede
el aletleri üretimi ile ifle
bafllayan, 1980’li y›llarda
otomotiv sanayine yönelen
KANCA El Aletleri Dövme Alper
Çelik A.fi, bugün otomotiv Kanca
devlerinin vazgeçilmezi ha-
Baflkan› Celal Toprak’›n yönetti¤i “21. Yüzy›l›n Dijital line geldi. 2004 y›l›ndan bu yana Kocaeli’nin Geb-
Fabrikalar›” paneline geçildi. Panelde Y›ld›z Teknik ze ilçesindeki TOSB Otomotiv Yan Sanayi ‹htisas
Üniversitesi Rektör Yard›mc›s› Prof.Dr. Galip Canse- Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyetlerini sürdü-
ver, “Sanayide dijitalleflmeye bu kadar ilgi gösteril- ren KANCA’n›n üretiminin yüzde 90’›n› otomotiv,
mesinin 3 temel nedeni var; Çok h›zl›l›k, çok fonksi- yüzde 10’unu ise el aletleri oluflturuyor.
yonluluk, çok küçük hacim… ‹flte bu dijital dünyay› KANCA A.fi. Yönetim Kurulu Baflkan› Alper
anlatan bir betimlemedir. Ülkelerin ekonomik üre- Kanca, tesislerinde 300 de¤iflik otomotiv parças›
tim modelleri için gelifltirilen en son yöntem 4.0 Sa- üretildi¤ini, y›lda 14 milyon adet ve tonaj olarak da
nayi Devrimi olarak tan›mlanmaktad›r” dedi. 30 bin ton üretim yap›ld›¤›n› söyledi. Firma olarak
Toyota K›demli Baflkan Yard›mc›s› Necdet fien- büyüme planlar›na ba¤l› olarak hareket ettiklerini
türk, Endüstri 4.0’›n hatalar› alt seviyeye çekti¤ini söyleyen Alper Kanca, “Geçti¤imiz 4 y›ld›r ortala-
belirtti. Mitsubishi Electric Corporation Fabrika Oto- ma olarak her y›l yüzde 20 büyüme kaydettik. Bu-
masyonu Yurtd›fl› Stratejik Planlama Departman› K›- na ba¤l› olarak geçen y›l fabrika binam›za 3000
demli Müdürü Hajime Sugiyama da Endüstri 4.0’›n metrekare ilave yat›r›m yapt›k. 2022 stratejik he-
insans›z olmad›¤›n› üretimde her zaman insan›n ola- deflerimiz do¤rultusunda büyümeyi sürdürece-
ca¤›n› vurgulad›. ‹S‹FED Onursal Baflkan› Mehmet ¤iz” dedi. fiu an da 570 personel ile yüzde 80 üze-
Sandal, getirilen teknolojinin yan› s›ra bir maliyeti rinde kapasite ile çal›flt›klar›n› belirten Kanca, ge-
oldu¤unu belirterek, Türkiye’nin bu maliyetleri nas›l lecek 3 seneye ait siparifllerinin haz›r oldu¤unu
karfl›layaca¤›n›n tart›fl›lmas› gerekti¤ini kaydetti. kaydetti. Ayr›ca 2011 y›l›nda faaliyete giren Ar-Ge
NRW INVEST Türkiye Müdürü Adem Akkaya da En- merkezinde her y›l sektör ortalamas›n›n üzerinde
düstri 4.0’›n Almanya ç›k›fll› olmas›na de¤inerek Av- Ar-Ge’ye pay ay›rd›klar›n› ifade eden Kanca, gele-
rupa’daki endüstri yat›r›m›n›n yüzde 30’unu Alman- cekte ayakta kalman›n üretilen nitelikli bilgiye
ya’n›n yapt›¤›n› hat›rlatt›. ba¤l› oldu¤una vurgu yapt›.
Mitsubishi Electric, yeni nesil otomasyon çözümlerini tan›tt›
Elektrik, elektronik ve otomasyon sektörünün öncü marka-
lar›ndan Mitsubishi Electric, endüstrinin nabz›n› tutan WIN Eurasia
Fuar›’nda Sanayi 4.0’a uyumlu otomasyon çözümlerini sergiledi.
Fuara “Your e-F@ctory Partner” konseptiyle kat›lan marka, müflte-
rilerinin e-F@ctory partneri olarak fabrikalar›n dijital dönüflümleri
için gerekli çal›flmalara nas›l destek verdi¤ini anlatt›. Dördüncü Sa-
nayi Devrimi’ne yan›t› olan e-F@ctory konseptini dijital fabrika simü-
fievket lasyonu ile tan›tan Mitsubishi Electric, insanlarla iflbirli¤i halinde
Saraço¤lu
çal›flan yeni kollobratif robot serisiyle de ilgi gördü. Otomasyon sis-
temlerini tek çat› alt›nda toplayan Panolu Çözüm Platformu’nu tan›-
tan Mitsubishi Electric, yeni nesil fabrika otomasyon ve mekatronik CNC ürünlerini de ziyaretçilerle bulufl-
turdu. Yeni endüstri evresine uyum sa¤layarak ak›ll› üretime geçifl yapabilen ülkelerin global düzeyde re-
kabet edebilece¤inin alt›n› çizen Mitsubishi Electric Türkiye Baflkan› fievket Saraço¤lu, Türk endüstrisinin
Sanayi 4.0 ça¤›ndaki ihtiyaçlar›na inovatif otomasyon ürünleri ve hizmetleri ile yan›t verdiklerini belirtti.
86 KobiEfor Nisan 2018