Page 86 - KobiEfor_Nisan_2018
P. 86

SEKTÖR/SANAY‹ 4.0 VE ENDÜSTR‹YEL OTOMASYON




                                                           KANCA, dünya otomotiv
                                                           devlerinin vazgeçilmezi
                                                           haline geldi

                                                             1966 y›l›nda ‹stanbul’da
                                                           46 metrekarelik bir atölyede
                                                           el aletleri üretimi ile ifle
                                                           bafllayan, 1980’li y›llarda
                                                           otomotiv sanayine yönelen
                                                           KANCA El Aletleri Dövme    Alper
                                                           Çelik A.fi, bugün otomotiv  Kanca
                                                           devlerinin vazgeçilmezi ha-
          Baflkan› Celal Toprak’›n yönetti¤i “21. Yüzy›l›n Dijital  line geldi. 2004 y›l›ndan bu yana Kocaeli’nin Geb-
          Fabrikalar›” paneline geçildi. Panelde Y›ld›z Teknik  ze ilçesindeki TOSB Otomotiv Yan Sanayi ‹htisas
          Üniversitesi Rektör Yard›mc›s› Prof.Dr. Galip Canse-  Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyetlerini sürdü-
          ver, “Sanayide dijitalleflmeye bu kadar ilgi gösteril-  ren KANCA’n›n üretiminin yüzde 90’›n› otomotiv,
          mesinin 3 temel nedeni var; Çok h›zl›l›k, çok fonksi-  yüzde 10’unu ise el aletleri oluflturuyor.
          yonluluk, çok küçük hacim… ‹flte bu dijital dünyay›  KANCA A.fi. Yönetim Kurulu Baflkan› Alper
          anlatan bir betimlemedir. Ülkelerin ekonomik üre-  Kanca, tesislerinde 300 de¤iflik otomotiv parças›
          tim modelleri için gelifltirilen en son yöntem 4.0 Sa-  üretildi¤ini, y›lda 14 milyon adet ve tonaj olarak da
          nayi Devrimi olarak tan›mlanmaktad›r” dedi.      30 bin ton üretim yap›ld›¤›n› söyledi. Firma olarak
            Toyota K›demli Baflkan Yard›mc›s› Necdet fien-   büyüme planlar›na ba¤l› olarak hareket ettiklerini
          türk, Endüstri 4.0’›n hatalar› alt  seviyeye çekti¤ini  söyleyen Alper Kanca, “Geçti¤imiz 4 y›ld›r ortala-
          belirtti. Mitsubishi Electric Corporation Fabrika Oto-  ma olarak her y›l yüzde 20 büyüme kaydettik. Bu-
          masyonu Yurtd›fl› Stratejik Planlama Departman› K›-  na ba¤l› olarak geçen y›l fabrika binam›za 3000
          demli Müdürü Hajime Sugiyama da Endüstri 4.0’›n  metrekare ilave yat›r›m yapt›k. 2022 stratejik he-
          insans›z olmad›¤›n› üretimde her zaman insan›n ola-  deflerimiz do¤rultusunda büyümeyi sürdürece-
          ca¤›n› vurgulad›. ‹S‹FED Onursal Baflkan› Mehmet  ¤iz” dedi. fiu an da 570 personel ile yüzde 80 üze-
          Sandal, getirilen teknolojinin yan› s›ra bir maliyeti  rinde kapasite ile çal›flt›klar›n› belirten Kanca, ge-
          oldu¤unu belirterek,  Türkiye’nin bu maliyetleri nas›l  lecek 3 seneye ait siparifllerinin haz›r oldu¤unu
          karfl›layaca¤›n›n tart›fl›lmas› gerekti¤ini kaydetti.  kaydetti. Ayr›ca 2011 y›l›nda faaliyete giren Ar-Ge
          NRW INVEST Türkiye Müdürü Adem Akkaya da En-     merkezinde her y›l sektör ortalamas›n›n üzerinde
          düstri 4.0’›n Almanya ç›k›fll› olmas›na de¤inerek Av-  Ar-Ge’ye pay ay›rd›klar›n› ifade eden Kanca, gele-
          rupa’daki endüstri yat›r›m›n›n yüzde 30’unu Alman-  cekte ayakta kalman›n üretilen nitelikli bilgiye
          ya’n›n yapt›¤›n› hat›rlatt›.                     ba¤l› oldu¤una vurgu yapt›.



           Mitsubishi Electric, yeni nesil otomasyon çözümlerini tan›tt›

                                              Elektrik, elektronik ve otomasyon sektörünün öncü marka-
                                            lar›ndan Mitsubishi Electric, endüstrinin nabz›n› tutan WIN Eurasia
                                            Fuar›’nda Sanayi 4.0’a uyumlu otomasyon çözümlerini sergiledi.
                                            Fuara “Your e-F@ctory Partner” konseptiyle kat›lan marka, müflte-
                                            rilerinin e-F@ctory partneri olarak fabrikalar›n dijital dönüflümleri
                                            için gerekli çal›flmalara nas›l destek verdi¤ini anlatt›. Dördüncü Sa-
                                            nayi Devrimi’ne yan›t› olan e-F@ctory konseptini dijital fabrika simü-
                          fievket            lasyonu ile tan›tan Mitsubishi Electric, insanlarla iflbirli¤i halinde
                          Saraço¤lu
                                            çal›flan yeni kollobratif robot serisiyle de ilgi gördü. Otomasyon sis-
                                            temlerini tek çat› alt›nda toplayan Panolu Çözüm Platformu’nu tan›-
           tan Mitsubishi Electric, yeni nesil fabrika otomasyon ve mekatronik CNC ürünlerini de ziyaretçilerle bulufl-
           turdu. Yeni endüstri evresine uyum sa¤layarak ak›ll› üretime geçifl yapabilen ülkelerin global düzeyde re-
           kabet edebilece¤inin alt›n› çizen Mitsubishi Electric Türkiye Baflkan› fievket Saraço¤lu, Türk endüstrisinin
           Sanayi 4.0 ça¤›ndaki ihtiyaçlar›na inovatif otomasyon ürünleri ve hizmetleri ile yan›t verdiklerini belirtti.


          86 KobiEfor Nisan 2018
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91