Page 87 - KobiEfor_Aralik_2018
P. 87
Ali Önder, Komünite Dijital’in hizmet fark›n› flu
sözlerle özetliyor: “Markaya bir müflteri s›fat›yla
bakmaktan ziyade onlar› sahiplenmemiz, her an
ulafl›l›r olmam›z, alan›nda kaliteli ve yetkin bilgi do-
nan›m›na sahip bir ekip olmam›z önemli ayr›cal›k-
lar›m›z. Butik yap›da olmam›z da markalarla bire-
bir ilgilenme konusunda yo¤unlaflmam›z› sa¤l›yor.”
Markan›n bir birimi gibi hizmet sunan butik
ajans: Ali Önder, ajans›n kurulufl öyküsünü de pay-
lafl›yor: “Ben ve orta¤›m sektördeki gözlemlerimiz
ve tecrübelerimiz sonucu birçok markan›n ajans-
lardan bekledi¤i deste¤i alamad›¤›n› ya da ajans içi
bürokrasiler nedeniyle memnuniyetsiz oldu¤unu
gördük. Markalar, kendilerine hizmet sunan bir
ajans olarak de¤il de onlar›n bir birimi gibi hizmet
sunan bir parça ar›yorlar. Bu nedenle butik kal›p,
markalar›n bir parças› olan, dilediklerinde ulaflabi-
lecekleri, bürokrasiye tak›lmadan ifllere çözüm bu-
labilecek; hem de yetkin ajanslar seviyesinde hiz-
met sunacak bir yap› oluflturmaya karar verdik. çok fazla oldu¤unu belirten Önder, özellikle büyük
Sonra da gerekli analizleri tamamlay›p, kuruluflu- markalar›n tek bir ajansla çal›flmaktansa farkl› ifl
muzu gerçeklefltirdik.” kalemlerini ajanslar aras›nda bölüfltür-
meyi tercih ettikleri bilgisini paylafl›-
Sosyal medya bilinci art›yor yor: “Bu çok ola¤an bir yap›. Bir de
Dijital bir dünyada yafland›¤›na Ali Önder, her fleyi yapmaya çal›flan ajans-
dikkat çeken Ali Önder, kullan›c›la- özellikle sosyal lar var. Kokoreç satarken döner
r›n art›k birçok ihtiyaçlar›n› dijital medya hizmetinde de takan büfeci gibi….Benim
yollar arac›l›¤›yla giderdi¤ini ifade fikrim, herkesin uzman oldu¤u
hedef kitlesine ulaflmak
ediyor: “Markalar da varl›klar›n› alana yönelmesi ve her ajan-
sürdürmek, kitleleriyle ba¤lar›n› isteyen her markaya s›n uzman oldu¤u konuda hiz-
güçlendirmek için dijital dünyada kaliteli ve kapsaml› met sunmas›. ‘Her fleyi yapa-
yer almal›, dijital, inovatif çal›flma- hizmet sunduklar›n› r›m’ mant›¤›nda olan ajanslar
larla vizyonlar›n› yans›tmal›lar. Ül- alan›ndaki yetkinli¤ini kaybedi-
vurguluyor.
kemizde de markalar aç›s›nda sosyal yor hem de müflterilerinin mem-
medya bilinci gitgide artmakta. Kimisi nuniyet oran›n› düflürüyor.”
sat›fl için, kimisi prestij ve bilinirlilik için
sosyal medyay› tercih ediyor. Bu önümüzdeki gün- KOB‹’lere öneriler
lerde de daha da artacakt›r.” “Sunulan hizmetleri veya ürünleri, bir vizyon,
strateji ve özgün bir yaklafl›mla harmanlayarak
Sosyal medya ala- benzerlerinden ayr›lan kompleks yap›” sözleriyle
n›nda nitel ve nicel marka kavram›n› tan›mlayan Önder’in markalaflma
iki farkl› baflar› ölçü- yolunda olan flirketlere ve KOB‹’lere ajans seçimi
sü bulundu¤unu be- konusunda önerileri ise flöyle: “Öncelikle ilk tavsi-
lirten Önder, “Birisi yem; çal›flaca¤›n›z ajans› ismine, referanslar›na
ölçülebilir, raporla- göre seçmeden önce onlarla bir toplant› yap›n. He-
nabilir olan eriflim, deflerinize yaklafl›mlar›n› dinleyin. Maalesef birçok
etkileflim, t›klama, ajans maddi koflullar nedeniyle KOB‹’lerle çal›flma-
takipçi say›s› gibi ka- ya yanaflm›yor ya da çal›flsalar da çok k›s›tl› hizmet
zan›mlar di¤eri ise sunuyor. Bu nedenle çal›flt›¤› her marka onun için
marka sadakati, bili- önemli olan butik ajanslar› tercih etmelerini öneri-
nirlik, fark›ndal›k, rim. Büyüme sürecinde size destek olan, yol göste-
duygusal ba¤ gibi kullan›c› ba¤l›l›klar›. Her ikisi de ren, sürekli dirsek temas›nda olaca¤›n›z bir ajans-
oldukça önemli.” la ilerlemeniz de çok önemli, butik ajanslar bu ba-
Her ajans uzman oldu¤u konuda hizmet sunma- k›mdan da di¤er ajanslara oranla daha do¤ru bir
l›: Günümüzde ortak payda için çal›flan ajanslar›n tercih.”
Aral›k 2018 KobiEfor 87