Page 87 - KobiEfor_Aralik_2018
P. 87

Ali Önder, Komünite Dijital’in hizmet fark›n› flu
          sözlerle özetliyor: “Markaya bir müflteri s›fat›yla
          bakmaktan ziyade onlar› sahiplenmemiz, her an
          ulafl›l›r olmam›z, alan›nda kaliteli ve yetkin bilgi do-
          nan›m›na sahip bir ekip olmam›z önemli ayr›cal›k-
          lar›m›z. Butik yap›da olmam›z da markalarla bire-
          bir ilgilenme konusunda yo¤unlaflmam›z› sa¤l›yor.”
            Markan›n bir birimi gibi hizmet sunan butik
          ajans: Ali Önder, ajans›n kurulufl öyküsünü de pay-
          lafl›yor: “Ben ve orta¤›m sektördeki gözlemlerimiz
          ve tecrübelerimiz sonucu birçok markan›n ajans-
          lardan bekledi¤i deste¤i alamad›¤›n› ya da ajans içi
          bürokrasiler nedeniyle memnuniyetsiz oldu¤unu
          gördük. Markalar, kendilerine hizmet sunan bir
          ajans olarak de¤il de onlar›n bir birimi gibi hizmet
          sunan bir parça ar›yorlar. Bu nedenle butik kal›p,
          markalar›n bir parças› olan, dilediklerinde ulaflabi-
          lecekleri, bürokrasiye tak›lmadan ifllere çözüm bu-
          labilecek; hem de yetkin ajanslar seviyesinde hiz-
          met sunacak bir yap› oluflturmaya karar verdik.  çok fazla oldu¤unu belirten Önder, özellikle büyük
          Sonra da gerekli analizleri tamamlay›p, kuruluflu-  markalar›n tek bir ajansla çal›flmaktansa farkl› ifl
          muzu gerçeklefltirdik.”                                  kalemlerini ajanslar aras›nda bölüfltür-
                                                                      meyi tercih ettikleri bilgisini paylafl›-
            Sosyal medya bilinci art›yor                                yor: “Bu çok ola¤an bir yap›. Bir de
            Dijital bir dünyada yafland›¤›na         Ali Önder,            her fleyi yapmaya çal›flan ajans-
          dikkat çeken Ali Önder, kullan›c›la-  özellikle sosyal           lar var. Kokoreç satarken döner
          r›n art›k birçok ihtiyaçlar›n› dijital  medya hizmetinde         de takan büfeci gibi….Benim
          yollar arac›l›¤›yla giderdi¤ini ifade                             fikrim, herkesin uzman oldu¤u
                                           hedef kitlesine ulaflmak
          ediyor: “Markalar da varl›klar›n›                                 alana yönelmesi ve her ajan-
          sürdürmek, kitleleriyle ba¤lar›n›   isteyen her markaya           s›n uzman oldu¤u konuda hiz-
          güçlendirmek için dijital dünyada   kaliteli ve kapsaml›          met sunmas›. ‘Her fleyi yapa-
          yer almal›, dijital, inovatif çal›flma-  hizmet sunduklar›n›      r›m’ mant›¤›nda olan ajanslar
          larla vizyonlar›n› yans›tmal›lar. Ül-                           alan›ndaki yetkinli¤ini kaybedi-
                                                   vurguluyor.
          kemizde de markalar aç›s›nda sosyal                            yor hem de müflterilerinin mem-
          medya bilinci gitgide artmakta. Kimisi                      nuniyet oran›n› düflürüyor.”
          sat›fl için, kimisi prestij ve bilinirlilik için
          sosyal medyay› tercih ediyor. Bu önümüzdeki gün-       KOB‹’lere öneriler
          lerde de daha da artacakt›r.”                     “Sunulan hizmetleri veya ürünleri, bir vizyon,
                                                          strateji ve özgün bir yaklafl›mla harmanlayarak
                                       Sosyal medya ala-  benzerlerinden ayr›lan kompleks yap›” sözleriyle
                                    n›nda nitel ve nicel  marka kavram›n› tan›mlayan Önder’in markalaflma
                                    iki farkl› baflar› ölçü-  yolunda olan flirketlere ve KOB‹’lere ajans seçimi
                                    sü bulundu¤unu be-    konusunda önerileri ise flöyle: “Öncelikle ilk tavsi-
                                    lirten Önder, “Birisi  yem; çal›flaca¤›n›z ajans› ismine, referanslar›na
                                    ölçülebilir, raporla-  göre seçmeden önce onlarla bir toplant› yap›n. He-
                                    nabilir olan eriflim,  deflerinize yaklafl›mlar›n› dinleyin. Maalesef birçok
                                    etkileflim, t›klama,   ajans maddi koflullar nedeniyle KOB‹’lerle çal›flma-
                                    takipçi say›s› gibi ka-  ya yanaflm›yor ya da çal›flsalar da çok k›s›tl› hizmet
                                    zan›mlar di¤eri ise   sunuyor. Bu nedenle çal›flt›¤› her marka onun için
                                    marka sadakati, bili-  önemli olan butik ajanslar› tercih etmelerini öneri-
                                    nirlik, fark›ndal›k,  rim. Büyüme sürecinde size destek olan, yol göste-
          duygusal ba¤ gibi kullan›c› ba¤l›l›klar›. Her ikisi de  ren, sürekli dirsek temas›nda olaca¤›n›z bir ajans-
          oldukça önemli.”                                la ilerlemeniz de çok önemli, butik ajanslar bu ba-
            Her ajans uzman oldu¤u konuda hizmet sunma-   k›mdan da di¤er ajanslara oranla daha do¤ru bir
          l›: Günümüzde ortak payda için çal›flan ajanslar›n  tercih.”
                                                                                     Aral›k 2018 KobiEfor 87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92