Page 65 - KobiEfor_Aralik_2018
P. 65
maya devam edece¤iz.” KOB‹’nin ana bankas› olmak istiyor
Türkiye Finans’›n yakalad›¤› baflar›n›n nedenle- Murat Akflam, vadelerin k›sa olmas› ve maliyetle-
rine bak›nca; müflterinin ihtiyac› yeni ürün, yak›n rin yükselmesine ra¤men KOB‹ taleplerini karfl›laya-
hizmet stratejisini görüyoruz. 2018’de devreye al›- cak kayna¤a sahip olduklar›n› dile getiriyor: “Banka
nan Esnek Destek Finansman›, TFX Target Ticari olarak yabanc› fonda sorunumuz yok. Hatta banka-
Müflteri ürünleri bunlar›n baz›lar›n› oluflturuyor. m›z›n likitide fazlas› var. Döviz kredisi verebiliyoruz.
Akflam, “Ekonomik olarak yaflad›¤›m›z s›k›nt›lar bu Bunun için de ihracat getirisi olan kifli ve kurumlara
tür ürünlere ilgiyi art›r›yor. Çünkü esnekli¤in ulaflmaya öncelik veriyoruz. TL taraf›nda ise ülkenin
önemli oldu¤u bir dönemdeyiz. Bunun gibi yeni tasarruf politikas›ndan kaynakl› olarak her bankan›n
ürünlerimiz gelecek” bilgisini veriyor. yaflad›¤› k›s›tl› kayna¤› biz de yafl›yoruz. TL taraf›nda
fonlama maliyetleri yükseldi. Ama bu dönemi f›rsat
‹hracatç› KOB‹ öncelikli olarak de¤erlendirip banka olarak nakit yönetimi
Türkiye Finans, ihracatç› firmalar› yak›n marka- ürünlerine yo¤unlaflarak KOB‹’nin ana bankas› ol-
ja alm›fl durumda. ‹hracatç› Birlikleriyle iflbirli¤i mak istiyoruz.” Akflam, kredi maliyetlerinin ise 1 y›l
içinde 80 bine yak›n ihracatç› firma tek tek ziyaret 1.5 y›l bu flekilde kalmas› halinde bilançolar›nda bir-
ediliyor. “Kredi dosyalar› oluflturup yo¤un flekilde tak›m s›k›nt›lar›n ortaya ç›kabilece¤i uyar›s›n› yap›-
yeni müflteri kazanmaya çal›fl›yoruz” diyen Akflam, yor: “Moralleri bozmamak laz›m. Maliyet azaltma
her ay 500 yeni müflteri kazand›klar›n› baz› aylarda belli bir oranda bafllad› zaten. Reytingi kuvvetli firma-
bu rakam›n 1000’lere ç›kt›¤›n› söylüyor. Hedeflerini lar piyasa ifltah› sayesinde 8 puan gerilere gelmeye
ise flöyle aktar›yor: “2019’da 5.000 yeni ihracatç› bafllad›. Bu KOB‹’lere de yans›yor. Önümüzdeki sene
müflteri kazanma hedefimiz var. ‹lk etapta 100.000 çok büyük sürpriz olmasa yüzde 20’ler seviyesinde
ard›ndan 500.000 KOB‹ müflterimiz oldu¤unda ba- gelecek o aralarda dönece¤iz. Daha afla¤›s› olur mu?
flar›l› oldu¤umuzu kabul ederiz. 100 bin hedefine ilk Onu zaman gösterir.”
3-4 y›lda, 500 bine ise 5. y›lda ulaflmay› hedefliyo-
ruz. Burada baflta ihracatç› olmak üzere üretim, ti- KGF kredilerinde Türkiye Finans fark›
caret ve hizmetler a¤›rl›kl› KOB‹’lere odaklan›yo- Kredi Garanti Fonu kredilerini 2010 y›l›ndan bu ya-
ruz.” Konjonktür olarak s›k›nt›l› bir dönem oldu¤u- na kulland›ran ve son 2 y›ld›r bu alanda agresif bir
nu hat›rlatt›¤›m›z Akflam, flöyle yan›tl›yor: “fiirket- performans sergileyen Türkiye Finans, 2018 y›l›nda
ler de bankalar da daha temkinli. Ama ticaret dur- 13. s›radan 10. s›raya ç›kt›. KGF’nin 50-55 milyar lira-
mad›. Ticaret veya üretim yap›yorsan›z iflletme ser- l›k paketi aç›klamas›yla yine iddial› olacaklar›n› kay-
mayesine ihtiyac›n›z vard›r. Hammadde al›p üret- deden Murat Akflam, “2019-2020’de KGF kredilerini
meniz, alacaklar› finanse etmeniz gerekiyor. Kriz kulland›rmada lider olmak istiyoruz” diyor. KGF kay-
diyebilece¤im sorun güvenden kaynakl›. Vadeler na¤›n› yüzde 30-40 yeni müflteriye kulland›rd›klar›n›,
gittikçe afla¤›ya iniyor. Tam da o noktada devreye neredeyse inflaat sektörüne ve yeniden yap›land›rma
biz giriyor; vadelendirmeyi sa¤l›yoruz.” kredisi hiç kulland›rmad›klar›n› aç›klayan Akflam,
KGF’nin devam edece¤ini öngördüklerini söylüyor.
‘Kat›l›m Bankac›l›¤›’ büyüyecek
‘Kat›l›m Bankac›l›¤›’n›n önünde büyüme potansi- Dijitalleflme a¤›rl›k kazan›yor,
yeli oldu¤unun alt›n› çizen Akflam ama tek bafl›na maliyetler düflüyor
büyümek için kat›l›m bankas› olman›n yeterli olma- Bankac›l›k sektöründe dijitalleflme a¤›rl›k kaza-
d›¤›n› düflünüyor. ‹yi hizmet verilmesi, ihtiyac›n n›yor. Türkiye Finans’ta KOB‹’lerin yüzde 30’u diji-
karfl›lanmas›yla ancak büyüme potansiyelinin ha- tal kanal› kullan›yor. Dijital yat›r›ma a¤›rl›k verir-
yata geçirilece¤ini kaydeden Akflam, “Kat›l›m Ban- ken müflterinin flubeye gelmeden tüm ifllemlerini
kac›l›¤›’n› sadece faiz hassasiyeti olan insanlar›n yürütmesi ilkesinden yola ç›kt›klar›n› aktaran Ak-
kullanaca¤› ürün olarak sunar, lanse ederseniz ta- flam, “Bu altyap› sistemini 2019’da bitirece¤iz. Her
bii ki hedef kitleniz daha farkl› hale gelir. Ama siz bankada olan ürünlerin yan›s›ra tüm ifllemlerin on-
kat›l›m bankac›l›¤›n›; katmade¤er sa¤layan, ifli ko- line yürütülmesidir. Yabanc› sermayeli flirketlere
laylaflt›ran ürün ve hizmetler bütünü olarak sunar- veya d›fl ticaret flirketlerine özel ürünlerle farkl›l›k
san›z durumunuz farkl› olur. Sonuçta hangi tür yarat›yoruz. Örne¤in; TFX Target ürünümüz buna
bankac›l›¤› yaparsan›z yap›n iflin özünde ticaretin iyi bir örnek. Ekim sonu itibariyle; 173 bin kifli top-
finansman› var. Mal al›m› ve sat›m› var. Alacak lam müflteri say›s›. 41 bin müflteri 403 bin ifllem
fonlamas›, hammadde fonlamas›, yat›r›m fonlama- yapm›fl. Bu ifllemlerin 378 bini; yüzde 94’ü mobil-
s› var. Siz ticareti do¤ru yap›yorsan›z, ticarete do¤- den gerçekleflmifl. 5569 ticari müflteri TFX Target
ru arac›l›k ediyorsunuz potansiyel sizin önünüzde” müflterisi olarak kay›tl›. Ekim ay›nda 986 müflteri 8
aç›klamas›n› yap›yor. bin ifllem yapm›fl. Mobil ifllem oran› yüzde 69.”
Aral›k 2018 KobiEfor 65