Page 63 - KobiEfor_Kasim_2018
P. 63
DOSYA/SEM
Katmade¤eri yüzde 100 tek yat›r›m konusu üniversitelerde
Sürekli
E¤itim
Merkezleri
‹fl dünyas›nda büyümenin flart› olarak ‘Yaflam Boyu E¤itim’ felsefesinin
‘Bilgi’ ve ‘Hüner’, ihtiyaçlar skalas›nda somut ekonomik faydaya dönüfltü¤ü
en bafla geçti. KOB‹ ölçekli giriflimci SEM’lerin hemen bütün
soruyor; “Bunlar› nereden alaca¤›m?” üniversitelerimizde ve yüksek
Yan›t çoktan verildi: “Üniversitelerin okullar›m›zda en ileri uygulamalar›
Sürekli E¤itim Merkezlerinden!” yaflan›yor. Git…
S uyunun içinde irili ufakl› bal›klarla önü-
müzden her gün h›zla ak›p geçen bir eko-
nomi nehri var; bizim de bal›¤a gereksin-
memiz. Ancak seyirci kal›yoruz; çünkü mi-
sinam›z ve oltam›z var fakat bal›k tutmas›-
n› bilmiyoruz. Türkiye’de hepimiz için gerçeklik bu-
dur. Çaresi, hemen bu saat, bal›k tutmay› ö¤ren-
mektir. mak isteyen KOB‹ sahiplerine ve giriflimci çal›flan-
Dijital dönüflüm ekonomiyi h›zland›rd›. Gözümü- lara hizmet üretmek için esin kayna¤› geliflmifl ül-
zü açmal›y›z. F›rsatlar› vaktinde görüp hamlemizi ke ekonomileri olan yeni e¤itim modelleri gelifltir-
yapmal›y›z. Yapam›yorsak e¤er, bilgi ve hüner nok- diler. Sürekli E¤itim Merkezleri (SEM) dedi¤imiz
sanl›¤›mzdand›r. KobiEfor Dergisi olarak “SEM iflte budur.
Dosyam›zda” okur ve abonemiz olan KOB‹ ölçek gi- Konu anlafl›lm›flt›r; ama ‘SEM has›lat›’ noktas›n-
riflimcilere, günün rekabetçi ekonomisinde ifl göre- da iki söz daha: Yüksek düzeyli e¤itim hizmetleri
cek bilgi ve beceriyi alabilecekleri ‘Sürekli E¤itim okul ça¤›n›n s›n›rlar› d›fl›na yay›l›yor. Bu e¤itim for-
Merkezleri’ni tan›t›yoruz. Çünkü biliyoruz ki günü- mat› ifl dünyas›na en yüksek katmade¤eri sa¤l›yor;
müzde katmade¤eri en yüksek sektör “güncel e¤i- ifl ve yaflam kalitesi yükseliyor. Diplomal› iflsiz say›-
tim”dir. SEM’lerde herkes ve hepimiz, ekmek ve su s› h›zla azal›yor. KOB‹ yöneticileri her konuya aç›k
kadar ihtiyac›m›z haline gelen güncel ‘Bilgi’ ve ‘Be- fikirli olmaya bafllad›lar.
ceri’yi kazanabiliriz. fiu da oldu: Diplomal› olsun olmas›n, SEM’den
‘Geleneksel’ olan korur ama büyütmez, günü- geçen her yafltakiler, ifl garantili meslek ediniyor-
müzün yasas› bu.. Türkiye’de üretimde ve ticaret- lar. Ayr›ca bu merkezler, düzenledikleri sertifika
te geleneksel çerçeveden ç›kamad›¤› için yar›fl›n programlar› ile üniversite mezunu yetiflkinlerin be-
d›fl›na düflen küçük ve orta boy iflletmelerin ve gi- lirli alanlarda uzmanlaflmalar›na yard›mc› olmak-
riflimcilerin say›s› o kadar çok ki. Bu nedenle Tür- tad›r. Sertifika üniversite diplomas›na itibar kat-
kiye’de üniversiteler geleneksel (formel) e¤itim makta, ifl bulmay› kolaylaflt›rmaktad›r.
programlar› d›fl›nda, ö¤renmek ve yetenek kazan- Fazlas›n› sen araflt›r!...
Kas›m 2018 KobiEfor 61