Page 63 - KobiEfor_Kasim_2018
P. 63

DOSYA/SEM




          Katmade¤eri yüzde 100 tek yat›r›m konusu üniversitelerde

                                                        Sürekli







                                                        E¤itim







                                                        Merkezleri







          ‹fl dünyas›nda büyümenin flart› olarak            ‘Yaflam Boyu E¤itim’ felsefesinin
          ‘Bilgi’ ve ‘Hüner’, ihtiyaçlar skalas›nda       somut ekonomik faydaya dönüfltü¤ü
          en bafla geçti. KOB‹ ölçekli giriflimci           SEM’lerin hemen bütün
          soruyor; “Bunlar› nereden alaca¤›m?”            üniversitelerimizde ve yüksek
          Yan›t çoktan verildi: “Üniversitelerin          okullar›m›zda en ileri uygulamalar›
          Sürekli E¤itim Merkezlerinden!”                 yaflan›yor. Git…
         S       uyunun içinde irili ufakl› bal›klarla önü-


                 müzden her gün h›zla ak›p geçen bir eko-
                 nomi nehri var; bizim de bal›¤a gereksin-
                 memiz. Ancak seyirci kal›yoruz; çünkü mi-
                 sinam›z ve oltam›z var fakat bal›k tutmas›-
          n› bilmiyoruz. Türkiye’de hepimiz için gerçeklik bu-
          dur. Çaresi, hemen bu saat, bal›k tutmay› ö¤ren-
          mektir.                                         mak isteyen KOB‹ sahiplerine ve giriflimci çal›flan-
            Dijital dönüflüm ekonomiyi h›zland›rd›. Gözümü-  lara hizmet üretmek için esin kayna¤› geliflmifl ül-
          zü açmal›y›z. F›rsatlar› vaktinde görüp hamlemizi  ke ekonomileri olan yeni e¤itim modelleri gelifltir-
          yapmal›y›z. Yapam›yorsak e¤er, bilgi ve hüner nok-  diler. Sürekli E¤itim Merkezleri (SEM) dedi¤imiz
          sanl›¤›mzdand›r. KobiEfor Dergisi olarak “SEM   iflte budur.
          Dosyam›zda”  okur ve abonemiz olan KOB‹ ölçek gi-  Konu anlafl›lm›flt›r; ama ‘SEM has›lat›’ noktas›n-
          riflimcilere, günün rekabetçi ekonomisinde ifl göre-  da iki söz daha: Yüksek düzeyli e¤itim hizmetleri
          cek bilgi ve beceriyi alabilecekleri ‘Sürekli E¤itim  okul ça¤›n›n s›n›rlar› d›fl›na yay›l›yor. Bu e¤itim for-
          Merkezleri’ni tan›t›yoruz. Çünkü biliyoruz ki günü-  mat› ifl dünyas›na en yüksek katmade¤eri sa¤l›yor;
          müzde katmade¤eri en yüksek sektör “güncel e¤i-  ifl ve yaflam kalitesi yükseliyor. Diplomal› iflsiz say›-
          tim”dir. SEM’lerde herkes ve hepimiz, ekmek ve su  s› h›zla azal›yor. KOB‹ yöneticileri her konuya aç›k
          kadar ihtiyac›m›z haline gelen güncel ‘Bilgi’ ve ‘Be-  fikirli olmaya bafllad›lar.
          ceri’yi kazanabiliriz.                            fiu da oldu: Diplomal› olsun olmas›n, SEM’den
            ‘Geleneksel’ olan korur ama büyütmez, günü-   geçen her yafltakiler, ifl garantili meslek ediniyor-
          müzün yasas› bu.. Türkiye’de üretimde ve ticaret-  lar. Ayr›ca bu merkezler, düzenledikleri sertifika
          te geleneksel çerçeveden ç›kamad›¤› için yar›fl›n  programlar› ile üniversite mezunu yetiflkinlerin be-
          d›fl›na düflen  küçük ve orta boy iflletmelerin ve gi-  lirli alanlarda uzmanlaflmalar›na yard›mc› olmak-
          riflimcilerin say›s› o kadar çok ki. Bu nedenle Tür-  tad›r. Sertifika üniversite diplomas›na itibar kat-
          kiye’de üniversiteler geleneksel (formel) e¤itim  makta, ifl bulmay› kolaylaflt›rmaktad›r.
          programlar› d›fl›nda, ö¤renmek ve yetenek kazan-   Fazlas›n› sen araflt›r!...
                                                                                     Kas›m 2018 KobiEfor 61
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68