Page 105 - KobiEfor_Kasim_2018
P. 105

UZMAN



                                   Çal›flan Ba¤l›l›¤›n› Artt›rmak ‹çin
                                   5 Memnuniyet Metri¤i


                                  K       urumlarda çal›flan ba¤l›l›¤›n›  n› ölçmeniz gerekecektir. Bunun d›-
                                          ölçmek çok önemlidir. Aksi
                                                                      fl›nda muhtemelen flirkette kalmas›-
                                                                      n› isteyece¤iniz baz› insanlar vard›r.
                                          takdirde çal›flanlar›n kuru-
                                          munuza ba¤l›l›¤›n› (ya da da-  Yeni çal›flanlar mevcut çal›flanlar›n›-
                                   ha kötüsü, tersi) yap›p yapmad›¤›n›z›  za yeni aç›l›mlar ve yeni beceriler
                                   nas›l anlayacaks›n›z? Ölçme söz ko-  getirebilir. Çal›flan devir h›z› oran›
          Kadri Demir              nusu oldu¤unda, çal›flan memnuni-   çal›flan›n pozisyonuna ve sektöre gö-
          kadri.demir@poldy.com.tr  yeti önemlidir. Genellikle sonuçlar›  re de¤ifliklik gösterecektir. Analizler
                                   genellemek ya da ölçmek zordur.    ve kararlar al›rken buna dikkat edil-
                                   Buna ra¤men ölçüyor olmak yine de  melidir. Dönemsel olarak “çal›flan-
                                   son derece faydal›d›r. Çünkü çal›flan-  lar›n yüzde kaç› flirkette kald›?” so-
                                   lar›n memnun olmas› daha üretken   rusuna cevap aranmal›d›r.
                                   ve ifle kat›l›mlar›n› art›racakt›r. So-  4- Kiflisel geliflim
          Çal›flan
                                   nuçta baflka bir ifl için ayr›lma olas›-  Yap›lan araflt›rmalarda kiflilerin ifl
          memnuniyetinizi          l›klar› daha düflük olacakt›r. Çal›flan  de¤ifltirmelerindeki en s›k sebepler-
          kolaylaflt›racak,         memnuniyetinizi kolaylaflt›racak, ku-  den birisi, yeni ifl ile birlikte yeni be-
                                   rum olarak daha kolay yönetmenize  ceriler edinme, yeni bilgi edinme, vb.
          kurum olarak
                                   ve mevcut yeteneklerinizi koruman›-  fleyler için kiflilere f›rsatlar sunma-
          daha kolay               za yard›mc› olacak 5 metrik.       s›d›r. fiirketinizdeki yetenekli çal›-
          yönetmenize ve           1- Kurum kültürüne uygunluk        flanlar› belirleyip bu çal›flanlar›n›z
                                   Her bir kurumun kendine bir kültürü  için yetenek yönetimi sistemi kurgu-
          mevcut
                                   vard›r. Bu günün ihtiyaçlar›na göre  laman›z gerekebilir. Sistem ile po-
          yeteneklerinizi          zamanla de¤iflikli¤e u¤rayabilecek-  tansiyeli yüksek ve yetenekli çal›-
          koruman›za               tir. Bir çal›flan ifle bafllad›¤›nda, ifl  flanlar› takip etmelisiniz. Çal›flanla-
                                   baflvurular› esnas›nda kifliye anlat›-  r›m›za “Mevcut iflinizde geliflme f›r-
          yard›mc› olacak
                                   lan de¤erler ile iflinizin temelinde  satlar›n› nas›l de¤erlendirirsiniz?”
          5 metrik:                yer alan de¤erlere nas›l uydu¤unu  sorusunun cevab›n› içerecek kiflisel
          “1- Kurum                (ya da uymad›¤›n›) göz önünde bu-  geliflim planlamalar›n› çal›flanlar›-
                                   lundurmak kayda de¤er olacakt›r.   m›z ile paylafl›p takibini yapmal›y›z.
          kültürüne
                                   “Kiflisel de¤erleriniz bizim temel de-  Yine benzer flekilde mevcut çal›flan-
          uygunluk.                ¤erlerimizle ne kadar iyi uyumlu?”  lar› elde tutmak için çal›flanlar›n ki-
          2- Çal›flan               sorusunun cevab›n›n ifle al›m afla-  flisel geliflimine yönelik e¤itimler ve
                                   mas›nda bilinmesi kültürel uyumu   aktiviteler planlanmal›d›r.
          devams›zl›¤›.
                                   ö¤renmek için anlaml› olabilecektir.  5- Çal›flan önerileri
          3- Çal›flan devir         Sonuçta, iflinize inanan birinin kuru-  Çal›flan ba¤l›l›¤›n›n ve memnuniyeti-
          h›z› oran›.              munuzun büyümesine yard›mc› olma   nin belli dönemlerde ölçülmesi çal›-
                                   olas›l›¤› daha yüksektir.          flanlar›n›z hakk›nda geri bildirim
          4- Kiflisel geliflim.
                                   2- Çal›flan devams›zl›¤›            sa¤lamas›nda önemli veriler suna-
          5- Çal›flan               Bir çal›flan›n baflar›l› olarak iflinize  cakt›r. Çal›flanlar›n›z›n arkadafllar›-
          önerileri.”              katk› sa¤lamas› ve verimli olmas›  n›n veya ailelerinin kurumunuza
                                   için birinci flart fiziki olarak flirket  herhangi bir eleman ihtiyac› oldu-
          Metrikler, bizim
                                   yerinde bulunmalar› gerekmektedir.  ¤unda ifl baflvurusunda bulunmas›
          iflimizi ölçmemizde       Ciddi sa¤l›k problemlerine ba¤l› ola-  veya tavsiye edip etmeyece¤i benzer
          çal›flanlar               rak yap›lan devams›zl›klar kiflinin  bir gösterge oluflturacakt›r. Mem-
                                   yoklu¤unu bir kenara b›rakarak, bir  nun olmayan bir çal›flan, birçok ne-
          hakk›ndaki tüm
                                   çal›flan›n ifline olan ba¤l›l›¤› bu kifli-  denden ötürü flirket ile ilgili zorunlu
          geri bildirimlerdir.     nin ifle olan katk›s›n› ölçmede karar  etkinliklere kat›lacakt›r. Bunun ter-
          Ölçemedi¤iniz ifli        vermek için önemli rol oynayacakt›r.  sine ise sadece memnun olan çal›-
                                   Hastal›k, sa¤l›k ve farkl› sebeplerle  flanlar, baflkalar›n›n aktif olarak ka-
          yönetemezsiniz.
                                   devams›zl›k oluflturan çal›flan›n üre-  t›l›mda bulunmas›na teflvik edecek-
                                   tece¤i mazeret listesi kabar›k ola-  tir. “Birini bizim için çal›flacak birine
                                   cakt›r. Bunu ölçmek için periyodik  yönlendirmek ne kadar olas› olur-
                                   olarak çal›flanlar›n devams›zl›klar›n›  du?” sorusu çal›flan memnuniyetinin
                                   ve devams›zl›klar›na neden olan se-  önemini göstermektedir.
                                   bepleri takip etmek gerekecektir.  Son olarak metrikler, bizim iflimizi
                                   3- Çal›flan devir h›z› oran›        ölçmemizde çal›flanlar hakk›ndaki
                                   Çal›flan devir h›z› oran›n› bulmak için  tüm geri bildirimlerdir. Ölçemedi¤i-
                                   giren ve ç›kan çal›flanlar›n›z›n say›s›-  niz ifli yönetemezsiniz.
                                                                                    Kas›m 2018 KobiEfor 103
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110