Page 105 - KobiEfor_Kasim_2018
P. 105
UZMAN
Çal›flan Ba¤l›l›¤›n› Artt›rmak ‹çin
5 Memnuniyet Metri¤i
K urumlarda çal›flan ba¤l›l›¤›n› n› ölçmeniz gerekecektir. Bunun d›-
ölçmek çok önemlidir. Aksi
fl›nda muhtemelen flirkette kalmas›-
n› isteyece¤iniz baz› insanlar vard›r.
takdirde çal›flanlar›n kuru-
munuza ba¤l›l›¤›n› (ya da da- Yeni çal›flanlar mevcut çal›flanlar›n›-
ha kötüsü, tersi) yap›p yapmad›¤›n›z› za yeni aç›l›mlar ve yeni beceriler
nas›l anlayacaks›n›z? Ölçme söz ko- getirebilir. Çal›flan devir h›z› oran›
Kadri Demir nusu oldu¤unda, çal›flan memnuni- çal›flan›n pozisyonuna ve sektöre gö-
kadri.demir@poldy.com.tr yeti önemlidir. Genellikle sonuçlar› re de¤ifliklik gösterecektir. Analizler
genellemek ya da ölçmek zordur. ve kararlar al›rken buna dikkat edil-
Buna ra¤men ölçüyor olmak yine de melidir. Dönemsel olarak “çal›flan-
son derece faydal›d›r. Çünkü çal›flan- lar›n yüzde kaç› flirkette kald›?” so-
lar›n memnun olmas› daha üretken rusuna cevap aranmal›d›r.
ve ifle kat›l›mlar›n› art›racakt›r. So- 4- Kiflisel geliflim
Çal›flan
nuçta baflka bir ifl için ayr›lma olas›- Yap›lan araflt›rmalarda kiflilerin ifl
memnuniyetinizi l›klar› daha düflük olacakt›r. Çal›flan de¤ifltirmelerindeki en s›k sebepler-
kolaylaflt›racak, memnuniyetinizi kolaylaflt›racak, ku- den birisi, yeni ifl ile birlikte yeni be-
rum olarak daha kolay yönetmenize ceriler edinme, yeni bilgi edinme, vb.
kurum olarak
ve mevcut yeteneklerinizi koruman›- fleyler için kiflilere f›rsatlar sunma-
daha kolay za yard›mc› olacak 5 metrik. s›d›r. fiirketinizdeki yetenekli çal›-
yönetmenize ve 1- Kurum kültürüne uygunluk flanlar› belirleyip bu çal›flanlar›n›z
Her bir kurumun kendine bir kültürü için yetenek yönetimi sistemi kurgu-
mevcut
vard›r. Bu günün ihtiyaçlar›na göre laman›z gerekebilir. Sistem ile po-
yeteneklerinizi zamanla de¤iflikli¤e u¤rayabilecek- tansiyeli yüksek ve yetenekli çal›-
koruman›za tir. Bir çal›flan ifle bafllad›¤›nda, ifl flanlar› takip etmelisiniz. Çal›flanla-
baflvurular› esnas›nda kifliye anlat›- r›m›za “Mevcut iflinizde geliflme f›r-
yard›mc› olacak
lan de¤erler ile iflinizin temelinde satlar›n› nas›l de¤erlendirirsiniz?”
5 metrik: yer alan de¤erlere nas›l uydu¤unu sorusunun cevab›n› içerecek kiflisel
“1- Kurum (ya da uymad›¤›n›) göz önünde bu- geliflim planlamalar›n› çal›flanlar›-
lundurmak kayda de¤er olacakt›r. m›z ile paylafl›p takibini yapmal›y›z.
kültürüne
“Kiflisel de¤erleriniz bizim temel de- Yine benzer flekilde mevcut çal›flan-
uygunluk. ¤erlerimizle ne kadar iyi uyumlu?” lar› elde tutmak için çal›flanlar›n ki-
2- Çal›flan sorusunun cevab›n›n ifle al›m afla- flisel geliflimine yönelik e¤itimler ve
mas›nda bilinmesi kültürel uyumu aktiviteler planlanmal›d›r.
devams›zl›¤›.
ö¤renmek için anlaml› olabilecektir. 5- Çal›flan önerileri
3- Çal›flan devir Sonuçta, iflinize inanan birinin kuru- Çal›flan ba¤l›l›¤›n›n ve memnuniyeti-
h›z› oran›. munuzun büyümesine yard›mc› olma nin belli dönemlerde ölçülmesi çal›-
olas›l›¤› daha yüksektir. flanlar›n›z hakk›nda geri bildirim
4- Kiflisel geliflim.
2- Çal›flan devams›zl›¤› sa¤lamas›nda önemli veriler suna-
5- Çal›flan Bir çal›flan›n baflar›l› olarak iflinize cakt›r. Çal›flanlar›n›z›n arkadafllar›-
önerileri.” katk› sa¤lamas› ve verimli olmas› n›n veya ailelerinin kurumunuza
için birinci flart fiziki olarak flirket herhangi bir eleman ihtiyac› oldu-
Metrikler, bizim
yerinde bulunmalar› gerekmektedir. ¤unda ifl baflvurusunda bulunmas›
iflimizi ölçmemizde Ciddi sa¤l›k problemlerine ba¤l› ola- veya tavsiye edip etmeyece¤i benzer
çal›flanlar rak yap›lan devams›zl›klar kiflinin bir gösterge oluflturacakt›r. Mem-
yoklu¤unu bir kenara b›rakarak, bir nun olmayan bir çal›flan, birçok ne-
hakk›ndaki tüm
çal›flan›n ifline olan ba¤l›l›¤› bu kifli- denden ötürü flirket ile ilgili zorunlu
geri bildirimlerdir. nin ifle olan katk›s›n› ölçmede karar etkinliklere kat›lacakt›r. Bunun ter-
Ölçemedi¤iniz ifli vermek için önemli rol oynayacakt›r. sine ise sadece memnun olan çal›-
Hastal›k, sa¤l›k ve farkl› sebeplerle flanlar, baflkalar›n›n aktif olarak ka-
yönetemezsiniz.
devams›zl›k oluflturan çal›flan›n üre- t›l›mda bulunmas›na teflvik edecek-
tece¤i mazeret listesi kabar›k ola- tir. “Birini bizim için çal›flacak birine
cakt›r. Bunu ölçmek için periyodik yönlendirmek ne kadar olas› olur-
olarak çal›flanlar›n devams›zl›klar›n› du?” sorusu çal›flan memnuniyetinin
ve devams›zl›klar›na neden olan se- önemini göstermektedir.
bepleri takip etmek gerekecektir. Son olarak metrikler, bizim iflimizi
3- Çal›flan devir h›z› oran› ölçmemizde çal›flanlar hakk›ndaki
Çal›flan devir h›z› oran›n› bulmak için tüm geri bildirimlerdir. Ölçemedi¤i-
giren ve ç›kan çal›flanlar›n›z›n say›s›- niz ifli yönetemezsiniz.
Kas›m 2018 KobiEfor 103