Page 49 - KobiEfor_Ekim_2018
P. 49
alanlar›nda hayati önemde bulunan ve kamulaflt›r-
ma çal›flmalar›nda sona yaklafl›lm›fl, zemin etüdü
tamamlanm›fl, tesisin alt yap› çal›flmalar› için ge-
rekli haz›rl›klara da bafllan›lan Ceyhan Enerji En-
düstri ‹htisas Bölgesi..”
Serbest bölge: “‘Yap, ifllet, devret’ modeli ile çal›-
2
flan 4.5 milyon m alan› ile Türkiye’nin ve dünyan›n en
büyük serbest bölgelerinden biri olan, tamamlanm›fl
altyap›s›, kimya, petro-kimya, demir-çelik, enerji
santralleri, tersane ve çimento fabrikalar› gibi a¤›r
sanayi yat›r›mlar›na yönelik Türkiye’nin ilk ve tek ser-
best bölgesi olma özelli¤ini tafl›yan Yumurtal›k Ser-
best Bölgesi..”
Küçük sanayi sitesi: “Mevcut haz›r giyim potansi-
yelinin harekete geçirilerek flehrimizin giyim konu-
sunda cazibe merkezi olmas›n› hedefledi¤imiz 520
dekar alanda kurulacak Adana Tekstil Kent Küçük
Sanayi Sitesi, ayakkab› imalatç›lar›n›n yeni ve mo-
dern bir siteye kavuflmas›n› amaçlad›¤›m›z Adana
Ayakkab›c›lar Küçük Sanayi Sitesi..” ileri boyutlara tafl›may› hedef-
Kültür ve turizm: “Arkeoloji, Kent, Sanayi, Etnog- ledi¤imiz Adana Tar›ma Daya-
rafya ve Tar›m Müzeleri… bunlarla iliflkili sosyal te- l› ‹htisas Organize Sanayi Böl-
sisler, konferans ve sinema salonlar›, kütüphane, gesi, bar›nma, çevre düzenle-
oyun alanlar› gibi alanlar bulunan ve 1. etab› tamam- mesi ve okul, sa¤l›k oca¤›,
lanarak faaliyete giren Yeni Müze Kompleksi,.. 33 oyun alanlar› ve cami gibi sos-
bin seyirci kapasiteli UEFA standartlar›ndaki Yeni yal donat›lar›yla TOK‹ Yat›-
Stadyum, UNESCO Dünya Miras›n›n Geçici Liste- r›mlar›, 1.1 milyar TL proje
si’ne giren Anavarza Antik Kenti’nin as›l listeye gire- bedelli, tamamland›¤›nda yak-
bilmesi için çal›flmalar›m›z devam etmektedir. lafl›k 700.000 dekar arazinin
Adana’da, turizmin her çeflidinden yararlan›lacak sulamas›n›n yap›laca¤› Afla¤›
zenginlikleri görmek mümkündür. Yemyeflil do¤as›y- Seyhan Yedigöze ‹mamo¤lu
la, suyuyla, topra¤›yla, iklimiyle, yaylalar›yla, deniziy- Projesi, yo¤un üretimi yap›lan hububat ürünleri
le, sahilleriyle, kültür ve tabiat varl›klar›yla, tarihsel özellikle m›s›r ve ya¤l› tohumlar içerisinden soya fa-
miraslar›yla Adana, sahip oldu¤u potansiyelin de¤er- sulyesi gibi ürünlerin profesyonel manada depolan-
lendirilmesiyle yak›n bir gelecekte turizmde hak etti- mas›, ürün standardizasyon sisteminin oluflturulma-
¤i konuma ulaflacakt›r. s›, ürünün kalitesinin belirlenmesi ve en uygun flart-
Eko-turizm, yayla turizmi, do¤a turizmi, sa¤l›k tu- larda pazar fiyatlar›n›n oluflturulmas› amac›yla olufl-
rizmi, kongre turizmi, gastronomi gibi alternatif tu- turulan Ticaret Borsas› Kampüsü, planlanan ‘Tarla
rizm çal›flmalar›yla zenginlefltirmek ve Akdeniz’den Bal›kç›l›¤›’ ve Yumurtal›k ilçesinde yap›lmas› planla-
dünyaya aç›lan pencerelerimiz olan Karatafl ve Yu- nan ‘Kafes Bal›kç›l›¤›’ projeleri, ‘Serada Muz Üretimi
murtal›k sahillerimizi yeni yat›r›mlarla buluflturma E¤itim Projeleri’, Adana-Mersin ‹stasyonlar› Aras›-
konusundaki çal›flmalar›m›z sürmektedir.” n›n 3. ve 4. Hat Yap›m›, Seyhan Baraj› Sulamalar›n›n
‘Festivaller Kenti’: Vali Demirtafl, kültürel gelifl- Kapal› Borulu fiebeke Olarak Rehabilite Edilmesi…”
menin kazan›m› olarak ortaya ç›kan; ‘Nisan’da, Ada- ‘Marka Kent’ Adana: “Adana’n›n her aç›dan çok
na’da Portakal Çiçe¤i Karnaval›’, ‘Sabanc› Uluslara- zengin bir potansiyeli var. Adana’m›z, turizm yat›-
ras› Tiyatro Festivali’, ‘Adana Film Festivali’, ‘Ada- r›mlar›n› bekleyen Türkiye’nin en uzun sahilleri, ikli-
na Lezzet Festivali’ gibi etkinlikleri de Adana’n›n mi, do¤al güzellikleri, ovay› usul usul sulayan Seyhan
kimli¤ine yaz›yor. ve Ceyhan nehirleri, bitki örtüsü, kültürel ve tarihi
Kalk›nma projeleri: Vali Demirtafl’›n gözümüzden varl›klar›, sanattan spora, tar›mdan sanayiye birçok
kaçmas›n istedi¤i kalk›nma projeleri de var: “Ada- alanda sahip oldu¤u potansiyel ve önemli yat›r›m ola-
na’n›n 66 mahallesinin sosyal, ekonomik ve kültürel naklar› ile bir y›ld›z gibi parl›yor. Tüm kamu kurum ve
aç›dan dönüflmesini, geliflmesini ve kalk›nmas›n› kurulufllar›m›z, yerel yönetimlerimiz ve sivil toplum
amaçlayan Güney Adana Kalk›nma Program›, ta- kurulufllar›m›z ile Adana’n›n ‘marka kent’ haline gel-
r›m ürünlerindeki kaliteyi, katmade¤eri ve çeflitlili¤i mesi için çaba gösteriyoruz. Bu çabam›z› kararl›l›kla
art›rmak, yelpazesini geniflletmek ve ihracat› daha sürdürece¤iz.”
Ekim 2018 KobiEfor 49