Page 70 - KobiEfor_Ocak_2018
P. 70
DOSYA/ENDÜSTR‹ 4.0 VE ÜN‹VERS‹TE-SANAY‹
Alüminyum sektörünün merkezi:
ALUTEAM
A lüminyum Test E¤itim ve Araflt›rma Mer-
kezi (ALUTEAM), Fatih Sultan Mehmet Va-
k›f Üniversitesi ile Giriflimci Alüminyum
Sanayici ve ‹fl Adamlar› Derne¤i taraf›n-
dan, ‹stanbul Kalk›nma Ajans›’n›n da pro-
je deste¤i al›narak 2011 y›l›nda kuruldu. Merkez,
alüminyum sektöründe; test, araflt›rma ve e¤itim
sacaya¤›n› buluflturuyor; KOB‹ a¤›rl›kl› sektör tem-
silcilerine hizmet vermenin yan›s›ra ‘Milli Proje-
ler’de kullan›lan alüminyumun niteli¤inin art›r›l-
mas› gibi önemli görevler yürütüyor.
Merkez, sanayi-üniversite iflbirli¤i çerçevesinde
alüminyumun katmade¤er oluflturacak alanlarda Yrd.Doç.Dr.
kullan›lmas›n› ve ülkemizin bu alanda dünya ça- Ebubekir Koç
p›nda rekabet gücünün artmas›n› sa¤lamay› he-
defliyor. ALUTEAM ayr›ca alüminyum sektörü ve il- yeni bir ürün grubu portföye girmiflse oradaki kad-
gili tüm sektörlerin ortak kullan›m›na ve iflbirli¤i- royu bu ürüne uygun hale getirmeye çal›fl›yoruz.
ne aç›k, uluslararas› ölçekte bir araflt›rma merke- Meslek E¤itimlerimiz ise daha uzun soluklu bir e¤i-
zi olmak misyonuyla hareket ediyor. Merkez, son tim anlam›na geliyor. Konuyla ilgili uzmanlar›n da-
y›llarda oluflturulmaya çal›fl›lan ‘tematik araflt›r- vet edildi¤i ve 20-30 firman›n kat›l›m sa¤lad›¤›, tar-
ma merkezi’ stratejisinin öncülerinden biri olarak t›flma ortam›nda bilgi paylafl›m›n›n sa¤land›¤› e¤i-
dikkat çekiyor. Alüminyum alan›nda bir merkez ol- timler düzenliyoruz” bilgisini veriyor. E¤itimler
man›n temel nedeni ise sektörün Türkiye’deki ka- sosyal medya üzerinden canl› olarak yay›nlan›yor
pasitesi ve potansiyeli. Zira Türkiye 1.3 milyon ve sunumlar web sayfas›ndan takip edilebiliyor.
tonluk üretim kapasitesine sahip. Sektörün orta Alüminyumda bilgi art›fl›n› sa¤lamaya çal›flt›klar›-
uzun vadeli hedefi ise üretimde 2 milyon ton ban- n›n alt›n› çizen Koç, bilginin paylafl›laca¤› platform
d›na ulaflmak. Bugün 2.5 milyar dolar ihracat ya- oluflturmay› hedeflediklerinin alt›n› çiziyor. Toplan-
pan sektör temsilcileri bunu 8 milyar dolara ç›kar- t›lara iliflkin rakamsal verileri de paylaflan Koç, “34
may› hedefliyor. Ayr›ca sektör ürünleri genifl bir seminer, 15 Mesleki E¤itim, toplam 446 kat›l›mc›y-
kullan›m yelpazesine sahip. la biraraya geldik” diyor.
Araflt›rma bafll›¤› alt›ndaki çal›flmalar da ikiye
Test, e¤itim ve araflt›rma ayr›l›yor. Bunlardan biri “Ürün ve Proses Gelifltir-
Fatih Sultan Mehmet Vak›f Üniversitesi ALUTE- me.” Yeni ürün gelifltirme konusunda firmalara bu-
AM Müdürü Yrd.Doç.Dr. Ebubekir Koç flu bilgileri rada destek sa¤lad›klar›n›n alt›n› çizen Koç, “Ge-
paylafl›yor: “Alüminyum sektörünün bilgi eksenli rekli hammaddeden bafllayarak firmaya ürünle il-
geliflmesi önemli. Sektörde katmade¤erin art›r›l- gili gerekli bilgi ilavesini sa¤lam›fl oluyoruz. Buna
mas› sa¤lanmal›. Merkez olarak alüminyum sektö- nitelikli imalat da diyoruz ve firmalar›m›z taraf›nda
rünün ihtiyac›na uygun altyap› imkanlar› (laboratu- talep al›yoruz. Bu hizmetimizle birçok firmam›z›;
var) oluflturduk. Sektör temsilcilerinin ihtiyaçlar› ayn› ifl, ayn› mühendis kadrosuyla dünya çap›nda
do¤rultusunda malzeme içerikli testleri uzman iflletmelerin tedarikçisi konumuna gelmesine vesi-
ekiplerimizle gerçeklefltiriyoruz. Bugüne kadar fir- le olduk” diyor.
malar›m›za test hizmeti verdik ve 1601 testin ger- “Tasar›m ve Ürün Gelifltirme” kapsam›nda ise
çekleflmesini sa¤lad›k.” Merkez’de tasar›m, prototipleme ve butik üretim
Merkez’de test d›fl›nda “Teknik E¤itimleri” ve hizmeti veriliyor. Tasar›m fikri olan firmalar, Mer-
“Mesleki E¤itimleri” kapsam›nda genel e¤itim hiz- kez’de A’dan Z’ye prototiplerini gerçeklefltirebiliyor
meti veriliyor. Teknik E¤itim; daha k›sa süreli, be- ve isterlerse butik üretim yap›labiliyor. Metal ve
lirli konularda ve yerinde veriliyor. Koç, “Firmada plastik 3D yaz›c›lar›n kullan›ld›¤› tesiste, tasar›mlar
70 KobiEfor Ocak 2018