Page 86 - KobiEfor_Agustosl_2017
P. 86
UZMAN
Fuarlar F›rsatt›r!
lke olarak 2023 y›l›na yöne- ¤unlaflt›¤›m›z› gözlemledi¤imi söy-
Ü lik 500 milyar dolar gibi çok leyebilirim. Oysa iyi bir stant haz›r-
lamaya ilave olarak fuar öncesinde
iddial› bir ihracat hedefimiz
var. Y›ll›k ortalama yüzde yap›lmas› gerekenler uzun bir liste
yirminin üzerinde bir art›fl oran› ge- oluflturur. Bu listede; fuara stant
rektiren bu hedefe ulaflman›n zor- açarak kat›lacaklar›n listesini ay-
Haluk Ünald› luklar›n›n fark›nda olarak yap›lmas› r›nt›l› bir flekilde incelemek, fuar
haluk@paradigmam.com gereken de birçok yeni ve ‘Stratejik’ süresince incelenecek veya mutla-
hamle oldu¤u söylenebilir. ka temas kurulmas› gerekenleri
‹hracat› artt›rmaya yönelik olarak belirlemek, önem s›ras›na dizmek,
kullan›lan önemli araçlardan birisi incelenecek veya ziyaret edilecek-
de fuarlard›r. Ülkemizde veya yurt- ler ile ilgili olarak program ve ifl
d›fl›nda yap›lan fuarlara hem ihra- bölümü yapmak, mümkün olursa
catç› flirketler, hem de sektörlerin onlardan önceden randevu almak
üst konumu durumundaki dernek vard›r.
ve birlikler taraf›ndan yo¤un bir il- Fuar esnas›nda ekibin bir k›sm› fu-
Fuar ortamlar›ndan gi gösterildi¤ini biliyoruz. Bu kap- ar stand›nda yeni ürünlerini müfl-
elde edilebilecek samda ilgili devlet kurumlar› da terilerine tan›t›rken bir k›s›m ekip
faydalar: büyük gayret ve fuar kat›l›mlar›na üyesi de daha önce yap›lan prog-
l Yeni ürünleri destek içindedir. ram dahilinde bütün fuardan sek-
mevcut müflterilere Dikkatli bir gözlem yap›ld›¤›nda fu- törün ve rakiplerin durumu ile ilgi-
tan›tmak arlar ile ilgili ‘tipik’ bir davran›fl bi- li olarak ‘Sistematik bir flekilde’ ve
çimimiz oldu¤unu görebiliriz: Fuar bir ekip çal›flmas› anlay›fl› içinde
l Potansiyel
konseptine ve sergilemek istedi¤i- bilgi toplamal›d›r. Sektörün mev-
müflterilerin
miz ürünlere göre iyi bir fuar stan- cut durumu, gelecek trendler ve
dikkatini çekmek d› haz›rlar ve daha sonra al›c›lar›n rakipler ile ilgili bilgi alabilecek
l Küresel pazar›n ilgisini çekerek standa gelmesini bundan daha iyi ve ‘ucuz’ bir ortam
durumunu anlamak sa¤lamaya, geleneksel misafirper- yoktur.
l Rakiplerin verli¤imiz do¤rultusunda onlar› Fuar sonras›nda kendi stand›m›za
durumunu anlamak. misafir etmeye ve ürünlerimizi ta- kat›lan mevcut ve potansiyel müfl-
n›tmaya çal›fl›r›z. terilerimizle iletiflimi devam ettir-
Oysa fuarlardan gerçek fayday› meye ve derinlefltirilmeye yönelik
sa¤layabilmek için hem öncesinde, faaliyetlerde bulunurken fuar ge-
hem fuar esnas›nda, hem de son- nelinde küresel sektörün ve rakip-
ras›nda yap›lmas› gereken birçok lerin durumu ile ilgili toplanan bil-
ilave aktivite oldu¤unu söyleyebili- gi masaya yat›r›lmal›, analiz edil-
rim. Fuar ortamlar›ndan elde edi- meli, yorumlanmal› ve raporlan-
lebilecek faydalar› afla¤›daki bafl- mal›d›r. Haz›rlanacak olan bu ra-
l›klar alt›nda grupland›rmak müm- por, sektörün mevcut ve yak›n ge-
kündür: lece¤ine ›fl›k tutmas› bak›m›ndan
l Yeni ürünleri mevcut müflterilere güncel bir doküman olaca¤›ndan
tan›tmak sektör ile ilgili karar vericiler için
l Potansiyel müflterilerin dikkatini önemli bir kaynak oluflturacakt›r.
çekmek K›sacas›; fuara kat›lmak, yeni ürün-
l Küresel pazar›n durumunu lerimizi mevcut ve potansiyel müfl-
anlamak terilerimize tan›tmaktan çok daha
l Rakiplerin durumunu anlamak büyük f›rsatlar sunar. Laf aram›zda;
Fuar kat›l›mlar›nda genelde bu bu imkanlar› Uzak Do¤ulu ‘Dostlar›-
faydalardan sadece ilk ikisine yo- m›z’ çok iyi kullan›rlar!
86 KobiEfor A€ustos 2017