Page 86 - KobiEfor_Agustosl_2017
P. 86

UZMAN



                                     Fuarlar F›rsatt›r!


                                            lke olarak 2023 y›l›na yöne-  ¤unlaflt›¤›m›z› gözlemledi¤imi söy-
                                    Ü       lik 500 milyar dolar gibi çok  leyebilirim. Oysa iyi bir stant haz›r-
                                                                        lamaya ilave olarak fuar öncesinde
                                            iddial› bir ihracat hedefimiz
                                            var. Y›ll›k ortalama yüzde  yap›lmas› gerekenler uzun bir liste
                                     yirminin üzerinde bir art›fl oran› ge-  oluflturur. Bu listede; fuara stant
                                     rektiren bu hedefe ulaflman›n zor-  açarak kat›lacaklar›n listesini ay-
           Haluk Ünald›              luklar›n›n fark›nda olarak yap›lmas›  r›nt›l› bir flekilde incelemek, fuar
           haluk@paradigmam.com      gereken de birçok yeni ve ‘Stratejik’  süresince incelenecek veya mutla-
                                     hamle oldu¤u söylenebilir.         ka temas kurulmas› gerekenleri
                                     ‹hracat› artt›rmaya yönelik olarak  belirlemek, önem s›ras›na dizmek,
                                     kullan›lan önemli araçlardan birisi  incelenecek veya ziyaret edilecek-
                                     de fuarlard›r. Ülkemizde veya yurt-  ler ile ilgili olarak program ve ifl
                                     d›fl›nda yap›lan fuarlara hem ihra-  bölümü yapmak, mümkün olursa
                                     catç› flirketler, hem de sektörlerin  onlardan önceden randevu almak
                                     üst konumu durumundaki dernek      vard›r.
                                     ve birlikler taraf›ndan yo¤un bir il-  Fuar esnas›nda ekibin bir k›sm› fu-
           Fuar ortamlar›ndan        gi gösterildi¤ini biliyoruz. Bu kap-  ar stand›nda yeni ürünlerini müfl-
           elde edilebilecek         samda ilgili devlet kurumlar› da   terilerine tan›t›rken bir k›s›m ekip
           faydalar:                 büyük gayret ve fuar kat›l›mlar›na  üyesi de daha önce yap›lan prog-
           l Yeni ürünleri           destek içindedir.                  ram dahilinde bütün fuardan sek-
           mevcut müflterilere        Dikkatli bir gözlem yap›ld›¤›nda fu-  törün ve rakiplerin durumu ile ilgi-
           tan›tmak                  arlar ile ilgili ‘tipik’ bir davran›fl bi-  li olarak ‘Sistematik bir flekilde’ ve
                                     çimimiz oldu¤unu görebiliriz: Fuar  bir ekip çal›flmas› anlay›fl› içinde
           l Potansiyel
                                     konseptine ve sergilemek istedi¤i-  bilgi toplamal›d›r. Sektörün mev-
           müflterilerin
                                     miz ürünlere göre iyi bir fuar stan-  cut durumu, gelecek trendler ve
           dikkatini çekmek          d› haz›rlar ve daha sonra al›c›lar›n  rakipler ile ilgili bilgi alabilecek
           l Küresel pazar›n         ilgisini çekerek standa gelmesini  bundan daha iyi ve ‘ucuz’ bir ortam
           durumunu anlamak          sa¤lamaya, geleneksel misafirper-  yoktur.
           l Rakiplerin              verli¤imiz do¤rultusunda onlar›    Fuar sonras›nda kendi stand›m›za
           durumunu anlamak.         misafir etmeye ve ürünlerimizi ta-  kat›lan mevcut ve potansiyel müfl-
                                     n›tmaya çal›fl›r›z.                 terilerimizle iletiflimi devam ettir-
                                     Oysa fuarlardan gerçek fayday›     meye ve derinlefltirilmeye yönelik
                                     sa¤layabilmek için hem öncesinde,  faaliyetlerde bulunurken fuar ge-
                                     hem fuar esnas›nda, hem de son-    nelinde küresel sektörün ve rakip-
                                     ras›nda yap›lmas› gereken birçok   lerin durumu ile ilgili toplanan bil-
                                     ilave aktivite oldu¤unu söyleyebili-  gi masaya yat›r›lmal›, analiz edil-
                                     rim. Fuar ortamlar›ndan elde edi-  meli, yorumlanmal› ve raporlan-
                                     lebilecek faydalar› afla¤›daki bafl-  mal›d›r. Haz›rlanacak olan bu ra-
                                     l›klar alt›nda grupland›rmak müm-  por, sektörün mevcut ve yak›n ge-
                                     kündür:                            lece¤ine ›fl›k tutmas› bak›m›ndan
                                     l Yeni ürünleri mevcut müflterilere  güncel bir doküman olaca¤›ndan
                                      tan›tmak                          sektör ile ilgili karar vericiler için
                                     l Potansiyel müflterilerin dikkatini  önemli bir kaynak oluflturacakt›r.
                                      çekmek                            K›sacas›; fuara kat›lmak, yeni ürün-
                                     l Küresel pazar›n durumunu         lerimizi mevcut ve potansiyel müfl-
                                      anlamak                           terilerimize tan›tmaktan çok daha
                                     l Rakiplerin durumunu anlamak      büyük f›rsatlar sunar. Laf aram›zda;
                                     Fuar kat›l›mlar›nda genelde bu     bu imkanlar› Uzak Do¤ulu ‘Dostlar›-
                                     faydalardan sadece ilk ikisine yo-  m›z’ çok iyi kullan›rlar!
           86 KobiEfor A€ustos 2017
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91