Page 116 - KobiEfor_Mayıs_2017
P. 116
UZMAN
‹yi Kaptan F›rt›nada Belli Olur!
E konomi ve ifl dünyas›ndaki dönüfl kumandas› veriyor ve dön-
meyi umuyordum. Ancak tehlike
‘F›rt›nal›’ havay› görünce
seneler önce Deniz Kuvvet-
leri’nde görevli iken yaflad›¤›m ve ve benim heyecan›m artmaya de-
vam ediyordu.
sonuçlar›n› hiç unutmad›¤›m bir Tam o esnada komutan köprü üs-
Haluk Ünald› an›m› sizlerle paylaflmay› arzu tüne geldi. Genel durumu y›ld›r›m
haluk@paradigmam.com ettim. gibi kontrol ettikten sonra tered-
düt etmeden ‘Kumanda bende,
sancak alabanda’ komutu verdi.
Dolar›n h›zla Bu komut, serdümene dönebildi-
de¤er kazanmas›, ¤in kadar h›zl› bir flekilde sa¤a
ihracat›m›z›n dön komutudur ve genelde çok
düflmesi ve ender verilir. Gemimiz verilen bu
piyasadaki baz› komuta uyup, h›zla ve savrularak
olumsuz rüzgar üstüne do¤ru dönmeye
geliflmeleri, Y›llar önce genç bir deniz subay› bafllad›. Belki mevkiimizi iyi ko-
ekonomi veya ifl olarak muhripte görev yap›yor- ruyamad›¤›m›z için taktik komu-
dünyam›zda yaflanan dum. Gemimiz, resimdekine ben- tandan olumsuz bir not alm›flt›k
bir ‘F›rt›na’ olarak zer flekilde bir harekât gerçek- ama solumuzdaki gemiye tehli-
de¤erlendirebiliriz. lefltirirken ben de köprü üstünde keli bir flekilde yaklaflmaktan bu
Bu durumda ifl vardiya subayl›¤› görevimi heye- güçlü komuta ile kurtulmufltuk.
dünyam›z›n canla yerine getiriyor, gemiye ku- ‘Komutan’ ne anlama geliyor o
‘Kaptanlar›’ olan manda ediyordum. Gemimiz dört gün bir kere daha anlam›flt›m.
flirket patron ve gemilik formasyon içinde en sa¤- Sonuç olarak; f›rt›nal› havada po-
tepe yöneticilerinin daki gemiydi ve hepimiz en solda- zisyonunuzu küçük iyilefltirmeler
gerekti¤i anda ki gemiye göre mevki muhafaza ile koruyamazs›n›z. Gerçekten
‘Sancak alabanda’ ediyorduk. Köprü üstündeki gö- ‘Komutan’ olan kifli gerekti¤i an-
diyebilme, mevcut rev sürem içinde havan›n artmas› da ‘Sancak alabanda’ diyebilme
duruma ayak ile beraber sancak bafl omuzluk- cesareti gösterilebilmelidir.
uydurmak üzere tan (ön-sa¤) güçlü bir rüzgâr al- Dolar›n h›zla de¤er kazanmas›,
uygun radikal maya bafllad›k. Di¤er gemiler be- ihracat›m›z›n düflmesi ve piyasa-
kararlar› h›zla ve nim rüzgâr alt›mda oldu¤undan daki baz› olumsuz geliflmeleri,
cesurca alabilme artan rüzgâr en fazla bizi etkiliyor ekonomi veya ifl dünyam›zda ya-
gücünü ve gemimizi yavafl yavafl solu- flanan bir ‘F›rt›na’ olarak de¤er-
muzdaki geminin üzerine düflü- lendirebiliriz. Bu durumda ifl
gösterebilmeleri
rüyordu. Birkaç kez dümenciye dünyam›z›n ‘Kaptanlar›’ olan flir-
gerekir diye
‘Befl derece sancakta git’ komutu ket patron ve tepe yöneticilerinin
düflünüyorum.
vermeme ra¤men solumdaki ge- gerekti¤i anda ‘Sancak alabanda’
K›saca; iyi kaptan
miye giderek artan bir tehlike ile diyebilme, mevcut duruma ayak
‘F›rt›nal›’ havada
yaklafl›yorduk. Benim de heyecan uydurmak üzere uygun radikal
belli olur!
katsay›m artmaya bafllam›flt›. Bir kararlar› h›zla ve cesurca alabil-
taraftan iskele k›rlang›çtan di¤er me gücünü gösterebilmeleri ge-
gemi ile mesafeyi kontrol ediyor, rekir diye düflünüyorum.
bir taraftan da dümenciye gide- K›saca; iyi kaptan ‘F›rt›nal›’ hava-
rek artan oranda sanca¤a (sa¤a) da belli olur!
116 KobiEfor May›s 2017