Page 72 - KobiEfor_Nisan_2017
P. 72
SAKARYA 2. OSB
Çamsan Entegre, yeni yat›r›mlar›yla büyüyor
T ürkiye’nin ilk ve Avrupa’n›n tim süreçlerinde uygulanan birçok
projeyle ürün kalitesini yükselten ye-
4. MDF fabrikas›na sahip
ni üretim reçeteleri gelifltiren firma-
Çamsan Entegre A¤aç Sa-
nayi ve Ticaret A.fi., son 10
Avrupa normlar›nda tutmak amac›yla
y›ld›r ‹stanbul Sanayi Odas›’n›n (‹SO) m›z kalite standartlar›n› her zaman
Türkiye’nin “En Büyük 500” kurulu- sektörümüzle ilgili global tüm gelifl-
flu listesinde yer al›yor. Sektörünün meleri yak›ndan takip etmektedir. ‹n-
öncü kurulufllar›ndan Çamsan En- san ve çevre sa¤l›¤›na önem veren
tegre, Türkiye’de laminat parke, flirketimiz yapt›¤› Ar-Ge çal›flmalar›y-
MDF ve MDF LAM ürünlerinin ta- la Türk Standartlar› Enstitüsü’nün
n›nmas›na ve geliflimine önemli (TSE) ahflap malzemelerde kullan›-
katk›da bulunuyor. Refik lan formalde hit miktar›n›n en dü-
Suat K›l›ç
Çamsan Entegre Genel Müdürü flük seviyede tutmak üzere düzen-
ve Yönetim Kurulu Üyesi Refik Suat ledi¤i E-0 belgesini almaya hak ka-
K›l›ç, Çamsan Entegre’nin Sakarya 2. Organize Sa- zanm›flt›r. Çevreye karfl› duyarl› bir felsefe ile faali-
nayi Bölgesi’ndeki yeni yat›r›m›n› tamamlayarak yet gösteren Çamsan Entegre bu bilinçle merkezi
mevcut fabrikas›n›n yan›nda yeni ikinci fabrikas›n- biyolojik ve kimyasal ar›tma tesislerini kurmufltur.”
da da üretime bafllad›¤›n› anlat›yor: “Sakarya 2. Or- Çamsan Entegre’nin vazgeçilmezi; kalite: Suat
ganize Sanayi Bölgesi’ndeki ikinci fabrikas›yla üre- K›l›ç, “kalite”nin olmazsa olmazlar› oldu¤unu vur-
timine devam eden Çamsan Entegre, yapt›¤› yeni guluyor: “Firmam›z›n temel hedefi, üretim kriter-
yat›r›mlarla sektör içerisindeki özel konumunu lerimizden ve yüksek kalite standartlar›m›zdan ta-
h›zla gelifltirerek yurtd›fl› ve yurtiçi pazarlarda sa- viz vermeden üretti¤imiz her üründe, yurtiçi ve
t›fllar›n› ve pazar pay›n› art›r›yor.” yurtd›fl› pazarlardaki rakiplerimize göre fark yarat-
Refik Suat K›l›ç, 1978 y›l›nda kurulan Çamsan mak ve sektördeki ‘farkl›’ konumumuzu koruyarak
Entegre’nin her zaman kalitesiyle pazarda hakl› bir marka imaj›m›z›n güçlenmesidir. Çamsan Entegre,
marka imaj›na sahip oldu¤unu belirterek, “Yeni kuruldu¤u günden itibaren kaliteyi sa¤lama yolu-
fabrikayla beraber yüzde 100 kapasite art›fl›yla nun kontrolden de¤il üretim ve hizmet süreçlerinin
sektörün ihtiyac› olan laminat parke, MDF LAM ve gelifltirilmesi ve iyilefltirilmesinden geçti¤inin bi-
MDF ürünlerini iç ve d›fl pazarlara yeterli miktarda lincinde olmufltur. Teknolojik geliflmelerle birlikte
verebilece¤iz. 80 milyon Euro tutar›ndaki yeni yat›- kalite konusundaki amac›n› ‘müflteri tatmini’, he-
r›m›m›z›n tamamlanmas›yla Sakarya 2. Organize defini ise ‘sürekli geliflme’ olarak belirlemifltir. Ay-
Sanayi Bölgesi’ndeki Çamsan Entegre Tesisle- r›ca flirket politikas› olarak, ülkemizin gelece¤i için
ri’mizde, 475 bin metreküp kapasiteli 2 adet MDF ürünlerimizde ve üretimin her aflamas›nda çevre
üretim hatt›, 4 adet laminat parke hatt›, 4 adet kap- dostu olmay› benimsedik.”
lama presi, 2 adet emprenye hatt›, 1 adet tutkal 30 y›ll›k tecrübesiyle Türkiye ekonomisine kat-
fabrikas› ve 2 adet ar›tma tesisi bulunmaktad›r. Ta- k›da bulunmaya devam eden kurulufl: Çamsan
mamlanan yeni yat›r›mlar›m›zla beraber flirketi- Entegre’nin yat›r›mlar›yla dünya standartlar›na uy-
miz, pazarda kalitesi ve özel koleksiyonlar›yla gun, çevreye ve çal›flanlar›na dost, üretim ve çal›fl-
prestij ürünü ve Türkiye’nin ilk laminat parkesi ma koflullar›yla örnek olarak, 30 y›l› aflk›n süredir
olan Çamsan Parke markas›n›n mevcut koleksi- oldu¤u gibi Türkiye ekonomisine katk›lar›na devam
yonlar›na ilaveten özel desen ve özel tasar›mlar›n› edece¤ini aktaran Suat K›l›ç, “Sektörde 30 y›l› aflan
içeren yeni MODERN seri koleksiyonuyla yurtiçi ve deneyimin bize kazand›rd›¤› e¤itim ve beceri düze-
d›fl› müflterilerimizin taleplerini karfl›lamak üzere yi yüksek insan gücü, ekip çal›flmas› bilincini koru-
pazara sunmufltur” diye konufluyor. ma prensibi ve sürdürülebilir kurumsall›k prensi-
Refik Suat K›l›ç, Çamsan Entegre’nin 2011 y›l›n- binin üretimdeki yans›mas› ‘kalite’ olmufltur. Yük-
da bafllatt›¤› yeniden yap›lanma çal›flmalar› yan›n- sek kaliteli MDF, MDF LAM ve Laminat Parke
da deneyimli profesyonel yönetimi ile teknik ve ida- ürünlerimiz, pazar›n özel taleplerini farkl› seg-
ri konularda gerçeklefltirdi¤i çal›flmalarla flirketin mentlerde karfl›lamaktad›r. Y›llar›n, Çamsan En-
performans›n› önemli ölçüde art›rd›¤›n› ifade edi- tegre’ye kazand›rm›fl oldu¤u zoru baflarma gücü ve
yor: “Özellikle Karadeniz Teknik Üniversitesi ile yüksek kalite anlay›fl›, ÇAMSAN PARKE markas›n›n
müfltereken yürütülen Ar-Ge çal›flmalar›nda E1 s›- laminat parke pazar›nda sektörün lider markas› ol-
n›f›nda MDF ve parkelik HDF üretimi yan›nda üre- mas›n› sa¤lam›flt›r” diyor.
72 KobiEfor Nisan 2017