Page 91 - KobiEfor_Mart_2017
P. 91

Art›k limanlarda keyfi tart›m                   ke neden oluyordu. Liman ifl-
           ücreti al›nmayacak                              letmelerinin yapt›¤› söz konu-
                                                           su tart›m kesintisinin yönet-
              Solas Sözleflmesi gere¤i taraf olan tüm ülkeler-  meli¤e ayk›r› ve kontrolsüz ol-
           de gemilere yüklenecek dolu konteynerlerin brüt  mas› bu haks›z kesintinin yeni-
           a¤›rl›klar›n›n yükleten taraf›ndan tespit edilerek  den düzenlenmesi için flika-
           do¤rulanmas› zorunludur. Bu kapsamda, do¤ru-    yette bulunan Türk Plastik Sa-
           lanm›fl brüt a¤›rl›k bilgisi bulunmayan dolu kontey-  nayicileri Araflt›rma Gelifltirme
           nerler gemilere yüklenmiyor. Söz konusu Solas   ve E¤itim Vakf› (PAGEV) ve sivil
           Kural›’n› Türkiye’de etkin bir flekilde uygulayan  toplum kurufllar›n›n flikayetle-  Yavuz Ero¤lu
           Ulaflt›rma, Haberleflme ve Denizcilik Bakanl›¤›’n›n  rini de¤erlendiren Ulaflt›rma,
           bir yönergesi bulunuyor. Ancak liman iflletmeleri  Denizcilik ve Haberleflme Bakanl›¤› dolar baz›nda
           ve acenteler, önergeye uymuyor, keyfi uygulamala-  al›nan tart›m ücreti uygulamas›na son verdi.
           r› ile ihracatç›lardan haks›z tart›m ücreti        Yeni düzenlemeye göre bundan sonra tüm sek-
           (VGM/DBA) talep ediyorlard›. Yönergeye göre ken-  törlerde faaliyet gösteren, kendi tart›s› olan ihra-
           disine ait tart› aletiyle konteynerin do¤rulan›fl brüt  catç›lardan liman iflletmesi herhangi bir isim alt›n-
           a¤›rl›¤›n› tespit eden ihracatç›lardan bir bedel al›n-  da bildirim ücreti, DBA ücreti veya farkl› bir ücret
           mayaca¤› belirtilmifl olmakla birlikte baz› acente ve  tahsil edemeyecek. Kendi tart›s› olmayan ihracatç›-
           hat operatörleri bildirim ad› alt›nda konteyner bafl›  lardan ise tart›m hizmeti veren liman iflletmesi,
           5 ila 7 dolar ücret al›n›yordu. Y›ll›k yaklafl›k 3.5 mil-  maksimum 60 TL ücret tahsil edebilecek.
           yon konteyner kullanan ihracatç›lardan ortalama 5  PAGEV Yönetim Kurulu Baflkan› Yavuz Ero¤lu,
           dolarl›k bir kesintiyle ihracatç›dan al›nan bu bedel  “Bekledi¤imiz bir karard›. Bu konu üzerinde çok
           60 milyon lira seviyelerine ulafl›yordu.         durduk. Sonucunda bakanl›k taleplerimizi hakl›
              Ayr›ca kendi tart›s› olmayan ihracatç›lar›n li-  buldu. Bundan sonra limandaki tart›lar lisanslana-
           manlardaki kantarlarda yap›lan a¤›rl›k tespitlerin-  cak. Karar› uygulamayan tespit edilirse yapt›r›m
           de 25 ila 70 dolara varabilen keyfi fiyatlamalara  uygulanacak. Bir önceki düzenlemeye göre yapt›-
           maruz kal›yordu. Ortalama 25 dolar konteyner bafl›  r›m gücünün artmas› olumlu geliflme. ‹hracatç›n›n
           al›nd›¤›nda bu rakam senelik 300 milyon lira ek yü-  önemli bir sorunu çözülmüfl oldu” dedi.



                                          Siemens, 3D yaz›c› ile üretilen gaz türbini
                                          kanatlar› ile 盤›r aç›yor

                                            Siemens, ta-   terials Solutions, turbo makinelerde yüksek ›s›ya
                                          mamen     ‘Kat-  sahip uygulamalar için yüksek performansl› par-
                                          manl› Üretim’    çalar üzerinde uzmanlafl›yor. Bu konuda kesinlik,
                                          (Additive Manu-  yüzey tesviyesi ve malzeme kalitesi, kullan›lan
                                          facturing - AM)  parçalar›n operasyonel performans›nda kritik
             teknolojisi kullan›larak imal edilmifl gaz türbini  öneme sahip. Testler, ‹ngiltere’nin Lincoln fleh-
             kanatlar› için ilk tam motor yükü testlerini ta-  rindeki endüstriyel gaz türbini fabrikas›nda Sie-
             mamlad›. fiirket, çoklu AM ile yazd›r›lm›fl gele-  mens test tesisinde gerçeklefltirildi.
             neksel tasar›ma sahip türbin kanad›n›n baflar›s›n›  Siemens Enerji ve Gaz Bölümü’nün CEO’su
             tam motor gücü koflullar›nda onaylad›. Bu, bile-  Willi Meixner, “Bu geliflme, bu teknoloji için en
             flenlerin dakikada 13.000 devirde ve 1.250 santig-  zorlu uygulamalardan biri olan, enerji üretiminde
             rat dereceden yüksek s›cakl›klarda test edildi¤i  katmanl› üretimin kullan›m›nda 盤›r açan bir ba-
             anlam›na geliyor.                             flar›. Baflar›l› test sonuçlar›, kendini adam›fl ulus-
               Buna ek olarak; Siemens, AM teknolojisi kulla-  lararas› bir proje ekibi ve onlara Finspång, Lin-
             n›larak üretilen, tamamen revize edilmifl ve iyi-  coln, Berlin’deki Siemens mühendisleri ile Mate-
             lefltirilmifl dahili so¤utma geometrisine sahip ye-  rials Solutions’dan uzmanlar›n katk›lar› sayesin-
             ni bir kanat tasar›m›n› test etti. Proje ekibi, ‹ngil-  de al›nd›. Sadece 18 ayda parça tasar›m›ndan ve
             tere’nin Worchester flehrinde bulunan ve yeni sa-  AM materyal gelifltirmeden kald›rma simülasyon-
             t›n al›nan Material Solutions flirketindeki 3D yaz-  lar› için yeni yöntemlere ve kalite kontrollerine
             d›rma tesisinde üretilmifl kanatlar› kulland›. Ma-  kadar tüm zinciri tamamlad›lar” diye konufltu.


                                                                                        Mart 2017 KobiEfor 91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96