Page 101 - KobiEfor_Mart_2017
P. 101

sarlanacak olan T›p Fakültesi kapsam›nda Organ  çifl yapmam›z gerekmektedir” diye konufluyor.
           Nakli, Onkoloji, Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi,
           Yafll› Bak›mevi ve Fizik Tedavi alanlar›nda üniversi-  Yüksek: “Üniversitemiz cazibe merkezi”
           temizin baflar›lar›n› çok kez duyacaks›n›z.”        Yüksek, Türkiye’de Ar-Ge ve inovasyon sisteminin
              Toplamda 2500 ö¤rencisi ve 143  akademik ö¤re-  sanayi, devlet ve üniversite olmak üzere üç ana unsu-
           tim görevlisinin bulundu¤unu anlatan Yüksek, “Bir  ru bulundurdu¤unu belirterek, flunlar› anlat›yor: “Bu
           dünya üniversitesi olabilmek için öncelikle ö¤retim  üç unsur aras›nda öylesi bir sistematik iliflki kurul-
           elemanlar›, ö¤rencileri, kampüsleri ve e¤itim prog-  mal›d›r ki yeni teknoloji ö¤renilip özümsenebilsin; bu
           ramlar›yla uluslararas› kültür ve atmosfere sahip  teknolojinin bütün ekonomik faaliyet alanlar›na yay›l-
           olmak gereklidir. Bu nedenle ö¤renci ve ö¤retim  mas› sa¤lanabilsin; dahas›, edinilen teknolojinin bir
           üyesi de¤iflim programlar›, çift diploma anlaflmalar›  üst düzeyde yeniden üretme ve gelifltirme yetene¤i
           ve ortak proje iflbirlikleriyle yurtd›fl› trafi¤imizi s›k-  kazan›labilsin ve gelifltirilen teknoloji yeni ürünlere,
           laflt›rmal›y›z. Özellikle her alanda ‹ngilizce e¤itim  yeni üretim yöntemlerine dönüfltürebilsin. Ar-Ge ve
           programlar› açarak ve bölgesel gücümüzü kullana-  inovasyon süreci olarak tan›mlanan bu süreç, asl›n-
           rak uluslararas› ö¤renciler için güçlü bir seçenek ol-  da, bilginin ekonomik bir faydaya dönüfltürülmesini
           ma flans›m›z büyüktür. Önümüzdeki dönem dünya-   ifade etmektedir. Bilgiyi üretecek, bunun için gerekli
           n›n dört bir yan›ndan mevcut ö¤rencilerimizin yakla-  araflt›rmalar› yapacak olan üniversite, bunu ticari bir
           fl›k yüzde 10’u kadar uluslararas› ö¤renciyi üniversi-  ürüne dönüfltürecek olan da sanayidir. Temel arafl-
           temize kazand›raca¤›z” bilgisini veriyor.       t›rmalar› yapan üniversitelerin ve uygulamal› araflt›r-
                                                           malar› yapan büyük ölçekli kamu araflt›rma labora-
              Programlar bilgi ve tecrübeyi çeken          tuvarlar›n›n oluflturdu¤u Ar-Ge sistemi inovasyonun
              m›knat›s olmal›                              kayna¤› olarak görülmektedir.
              ‹smail Yüksek, de¤iflen küresel
           kavramlar nedeniyle UAÜ olarak
           temellerini atmaya çal›flt›klar› yeni
           üniversite anlay›fl› oldu¤unu belir-
           terek, “Üretti¤i bilgiyi etkin bir fle-
           kilde kullanan, yeni üretimler için
           kaynak oluflturan ve farkl› finans-
           man seçeneklerini de¤erlendiren,
           teknoloji, Ar-Ge ve inovasyon
           odakl› sanayiyle iflbirli¤i imkanlar›
           arayan, bilim ve Ar-Ge’nin cazibe
           merkezi olan, uluslararas› hare-
           ketlili¤e uyumlu e¤itim program-
           lar›na sahip olan, mezunlar› ve ürünleriyle toplum  Üniversitemizin Antalya Organize Sanayi’ne yak›n-
           ve sanayiye yön veren, yaflam boyu e¤itim felsefesi-  l›¤› nedeniyle oluflan lokasyon avantaj›, üniversite-
           ni ö¤rencilerine ve topluma kazand›rmaya çal›flan  sanayi iflbirli¤inin etkinlikle yürütülebilmesine ö¤-
           bir dünya üniversitesi hedefimizi hayata geçirmek  rencileri ve akademisyenlerin ifl dünyas›na entegras-
           için ciddi ad›mlar at›yoruz” diyor.             yonuna katk› sa¤lamaktad›r. fiirketlerin problem
              Bu kapsamda üniversite-sanayi iflbirli¤ine yeni  analizleri ve proje ihtiyaçlar›na yönelik çal›flmalar ile
           bir bak›fl aç›s› kazand›rmak istediklerini kaydeden  birlikte araflt›rmalar›na fon sa¤lanmas› ve patent sü-
           Yüksek, “Sanayi ve sektörlerdeki geliflmelerin et-  reçleri konusunda her türlü destek üniversitemiz ta-
           kisini laboratuvarlar›m›za, s›n›flar›m›za ve hatta  raf›ndan sa¤lanmaktad›r.”
           akademik programlar›m›za yans›tmay› hedefliyo-     Yüksek, üniversitenin akademik kadrosu, baflta
           ruz. Çünkü, yar›n üniversitemizin ç›kt›lar› olacak  mühendislik, mimarl›k, iflletme, iktisat, turizm, hu-
           ö¤rencilerimiz, ayn› zamanda sanayi ve sektörle-  kuk olmak üzere fen, sosyal bilimler ve sanat alan-
           rin girdileri olacak. Bu nedenle dersliklerimiz, la-  lar›nda disiplinleraras› lisans ve lisansüstü akade-
           boratuvarlar›m›z ve akademik programlar›m›z     mik programlar› ile özellikle mühendislik alanla-
           güncel bilgi ve tecrübeyi çeken m›knat›s gibi ol-  r›nda ö¤renim görmeyi isteyen ö¤rencilerin cazibe
           mal› ve ö¤rencilerimizi toplumsal ve ekonomik   merkezi haline geldi¤ini duyuruyor. Yüksek, “Bu y›l
           döngüye hizmet edecek flekilde haz›rlamal›d›r.   verece¤imiz ilk mezunlar›m›z›n kalitesi, sanayi ve
           Bu gerçek ›fl›¤›nda, sanayi ve sektördeki geliflme-  ifl alanlar›nda tercih edilmeleri ö¤renciler aras›nda
           leri, sorunlar› ve çözümleri özümseyerek proje ve  Üniversitemiz’in de tercih edilme nedenlerinden bi-
           problem çözme temelli e¤itim programlar›na ge-  risi olacakt›r” diyor.
                                                                                      Mart 2017 KobiEfor 101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106