Page 59 - KobiEfor_Aralik_2017
P. 59
Pimtafl Plastik, katmade¤erli üretimle büyüyor
Pimtafl Plastik, 2017 y›l›n› Ar-Ge y›l› ilan etti. As›l
fiamil Tahmaz
hedeflerinin inovasyon ürünleri üretmek oldu¤unu
vurgulayan Pimtafl Plastik Yönetim Kurulu Baflkan›
fiamil Tahmaz, Bakanl›k onayl› bir Ar-Ge merkez-
leri bulundu¤unu ve y›lda yaklafl›k 10-25 aras› Ar-
Ge projesi gerçeklefltirdiklerini söylüyor. As›l he-
deflerinin bir Ar-Ge merkezi oluflturmaktan ziyade
bir mükemmeliyet merkezi kurmak oldu¤unu be-
lirten Tahmaz, bunun için çal›flmaya devam ettikle-
rini ifade ediyor.
Üniversite-sanayi iflbirli¤ine de önem verdiklerini
vurgulayan Tahmaz, Okan Üniversitesi ile yapt›klar›
anlaflmaya göre rektörlü¤e ba¤l› bir master prog-
ramlar› bulundu¤unu aktar›yor: “Kendi Ar-Ge mer-
kezimiz içinde 30’a yak›n ö¤rencimiz var ve bu ö¤- ¤›m›z için harici bir vak›f kurmak yerine mevcut bir
renciler civar firmalarda çal›flan arkadafllar›m›z. üniversitenin farkl› bir kampüsü statüsünde bir yap›
Farkl› firmalarda çal›flan arkadafllar›m›z haftan›n 3 kurmaya çal›fl›yoruz.”
günü gelip burada ifl ç›k›fl› iflletme master dersleri- Temelleri 1977 y›l›nda at›lan Pimtafl Plastik, iki
ni al›yorlar. Büyük bir sinerji yakalad›k. Master aileden oluflan bir organizasyon. Bugün ailenin
program›n›n ilk dönemi bitti, ikinci dönemi bafllad›. ikinci kuflak temsilcileri taraf›ndan yönetilen Pim-
Çal›flmam›z, üniversite-sanayi iflbirli¤inin canl› bir tafl Plastik, kuruluflundan bu yana plastik inflaat
örne¤i haline geldi. Kurgulad›¤›m›z Ar-Ge merkezi malzemeleri imalat› yap›yor. Tar›m, turizm, endüs-
ve mükemmeliyet merkezi sadece Pimtafl ekibine tri ve yap›-inflaat gibi birçok sektöre yönelik ürün-
hizmet eden bir unsur de¤il, sektörün ihtiyac›na ce- leri bulunan Pimtafl Plastik, son 5 y›ld›r otomotiv
vap veren bir yap› üzerine infla edilmeye çal›fl›yor.” yan sanayisine odaklan›yor. Pimtafl Plastik Yöne-
fiamil Tahmaz, 2019’da hayata geçirmeyi planla- tim Kurulu Baflkan› fiamil Tahmaz, “TS belgesini
d›klar› yeni yat›r›mlar›n› da aç›kl›yor: “2019’da ifl- almam›z itibariyle de otomotiv sanayisinin önde ge-
letmemizi teknoparka dönüfltürece¤iz. Bu Türki- len kurulufllar› Ford, Toyota gibi firmalara da hiz-
ye’de bir ilk olacak. Projeyle birlikte savunma sa- met veren bir yap› içerisine girmifl olaca¤›z. Toyo-
nayi, sa¤l›k ve yerli otomotiv sektörlerine ad›m ata- ta’n›n farlar›n›n yaklafl›k 35 parças›n› imal ediyo-
ca¤›z. Tekponapark’ta özellikle yaz›l›m ve elektro- ruz. Ford kamyonlar›n›n da filtrelerini imal ediyo-
nik alanlar›nda 8-10 yeni firma daha bize kat›lacak. ruz. Bu operasyon da iflletmemizin imalat›n›n yak-
Teknopark konusunda 5 firma ile görüflüyoruz. lafl›k yüzde 35’ine tekabül ediyor. Di¤er tarafta da
Ayr›ca 2019’a da Gebze Sanayi Üniversitesi ad›yla yap› grubu, havuz ekipmanlar›, ar›tma tesisleri, su
sektörün ihtiyac› olan bölümleri bünyesinde bar›nd›- parklar›, akvaryumlar›n detaylar› gibi imalatlar›m›z
ran bir üniversite kurma hayalimiz var. Bunu ger- var. Tar›m sektöründe noktasal sulamaya kadar
çeklefltiriyoruz, isim haklar›n› da alm›fl durumday›z. var›z. Ortalama olarak da 8 bin 500-9 bin çeflit ürün
Bunun büyük bir avantaj› var. Örne¤in; polimerler ile imal eden bir yap› var. 2015 sonu, 2016 bafl› itiba-
ilgili plastik mühendisli¤i, kal›p bölümü, kimya gibi riyle yapt›¤›m›z yat›r›mlarla da ayn› zamanda içme
sektörün ihtiyac›na yönelik mesleklere yo¤unlaflma sular›, do¤algaz hatlar›ndaki boru ve ekipmanlar›n›
arzusunday›z. Buraya gelecek ö¤renciler ifl kayg›s› da üreten bir yap›y› da kurmufl durumday›z Üretim
olmadan, sektörün ve sektörün OSB’si içerisinde yelpazesini genifl tutarak, herhangi bir sektörel
beyinler yetifltirmeye çal›fl›yoruz. Biz iflletme içeri- kriz durumunda di¤er sektörlerden oksijen alabi-
sinde pratikte tecrübelenece¤i, kendi inovasyonunu len Pimtafl Plastik, üretimimizin yüzde 55-60’›n›
yarataca¤› Ar-Ge merkezinin oldu¤u bir kurguda sa- yaklafl›k 90 ülkeye ihraç ediyor” diyor.
nayi ile üniversitenin iç içe geçmifl, ayn› yap› içinde fiamil Tahmaz, 2018’de hedeflerinin 120’nin üze-
bir yaflam-e¤itim sa¤lamaya çal›fl›yoruz. Biz sanayi- rinde ülkeye ihracat yapmak oldu¤unu dile getiri-
üniversite iflbirli¤i konusunda kendi bölgemizde ön- yor: “Y›ll›k ortalama yüzde 35 büyüyoruz, önümüz-
cü olmaya çal›fl›yoruz. Bugün bir üniversite kurmak deki y›l yüzde 30 büyümeyi hedefliyoruz. Hem Avru-
gerçekten zor. Bir vak›f kurman›z ve ayn› zamanda pa’da serbest dolafl›m› sa¤lamak hem de marka
kurmufl oldu¤unuz vakf›n bir mütevelli heyeti ve de¤erimizi art›rmak için kendi sektörümüzle ilgili
sürdürülebilirli¤i olmas› gerekiyor. Tabi ki bunlar Avrupa’da bilindik markalar› sat›n almak istiyoruz.
önemli unsurlar ancak sektörel bir yap› oluflturaca- 3 firmayla görüflmelerimiz devam ediyor.”
Aral›k 2017 KobiEfor 59