Page 53 - KobiEfor_Aralik_2017
P. 53

dan sosyal medya dan›flmanl›¤›na kadar genifl bir
           yelpazede sosyal medyaya dair her alanda hizmet ve-
           ren ajans, mobil uygulamalar, flirket içi yaz›l›mlar gi-
           bi markalara özel hizmetler de sunuyor.
              Clubby Media Ajans Kurucu Orta¤› Garbis Can Ca-
           bato¤lu, “Genç, dinamik ve çal›flkan bir ekipten olu-
           flan, dijital pazarlama ve sosyal medya ça¤›n›n öne-
           mini çok iyi bilen ve markalar›na bunu afl›layan bir
           ajans›z. Sosyal medyada ölçülebilir, etkili sonuçlar
           almak amac›yla yola ç›kt›k. Dijital pazarlama
           ça¤›n›n önemini çok iyi biliyor ve bu ciddiyetle
           projelerimizi gerçeklefltiriyoruz” diyor.
              Garbis Can Cabato¤lu, pazarlama ve iletiflim
           kavramlar›n› markalara entegre ederek, ulafl-
           mak istenilen hedef kitleye en do¤ru flekilde
           seslenilmesini sa¤lad›klar›n› belirtiyor: “Hiz-
           metlerimizle markalar›n sosyal medya platformla-  sistemler mevcut. Web sitelerinde müflterilerimize
           r›ndaki etkilefliminin artmas›n› ve geri dönüfllerinin  özel tasar›mlar yap›yoruz. Bu da web sitesinin daha
           kuvvetlenmesini sa¤l›yoruz.” Cabato¤lu, ajans›n 2.5  güvenli olmas›n› sa¤l›yor.”
           y›lda yüzde 50’den fazla büyüdü¤ünü aktar›yor: “12  Clubby Media’n›n mottosu; “dürüst çal›flmak.”
           aktif müflterimize hizmet sunuyoruz. Yaz ve k›fl ay-  Günürün, bu konuya titizlikle e¤ildiklerini vurgulu-
           lar›nda farkl› ifl yo¤unlu¤u bulunan 5-6 flirkete de  yor: “Müflterilerimiz talep ettiklerinde kendi panel-
           dönemsel olarak dan›flmanl›k hizmeti veriyoruz.”  lerimizde onlara yetki vererek sosyal medyada kul-
              Cabato¤lu, sunduklar› hizmetin fark›n› flöyle ak-  land›¤›m›z reklam bütçelerinin nas›l de¤erlendiril-
           tar›yor: “Markalar›m›z için 7/24 ulafl›labilir olmak,  di¤ini dakika dakika görebilmelerini sa¤l›yoruz.”
           herhangi bir kriz durumunda zaman›nda ve do¤ru     Günürün, ajans›n gelecek hedeflerini ise flöyle
           müdahalelerle krizin büyümesine engel olmam›z›  özetliyor: “‹nanc›m›z odur ki çok k›sa süre içerisinde
           sa¤l›yor. ‹fl orta¤›m›z olarak gördü¤ümüz müflteri-  flu an ki konumumuzdan çok daha ileride olaca¤›z.
           lerimiz günün ve gecenin her saati bize ulaflabilir,  Uzun vadede sektörde ilk 10 dijital ajans aras›nda ol-
           bizimle iletiflim kurabilir, onlarla samimi iliflkiler  may› hedefliyoruz. Bilinçli, tecrübeli çal›flanlar ile
           kuruyoruz. Bizi rakiplerimizden ay›ran en büyük  müflterileriyle arkadafll›k,  dostluk kurarak iletiflime
           özellik, tam olarak budur. Biz müflterimizle bir  geçen bir sosyal medya ajans› olmay› hedefliyoruz.
           WhatsApp grubu kuruyoruz, böylece bize 7/24 ula-  H›zla büyümek yerine sa¤lam ve emin ad›mlarla bü-
           flabilme flanslar› oluyor. Müflterilerimiz istedikleri  yümeye inan›yoruz. Müflterinin ölçe¤inden ziyade re-
           zaman bizi toplant›ya ça¤›rabiliyor, h›zla yan›t veri-  el hedeflerinin olmas› önemli. ‹leriye tafl›yabilece¤i-
           yor, onlar› bizzat kendi yerlerinde ziyaret ediyoruz.  mize, büyümesine katk› sa¤layabilece¤imize inand›-
           Bize istedikleri soruyu yöneltebiliyorlar, gecenin  ¤›m›z, markalarla çal›flmay› tercih ediyoruz.  Müflte-
           kaç› olursa olsun bizi telefonla aray›p hizmet alabi-  rilerimizle kazan-kazan iliflkimiz olsun istiyoruz.”
           liyorlar. Markalar›n bizi tercih etmesinin en büyük  Günürün, markalaflma yolunda ad›mlar atmak
           sebebinin de bu oldu¤unu düflünüyorum. Çal›flt›¤›-  isteyen giriflimcilere ve KOB‹’lere ise flunlar› öneri-
           m›z ço¤u ifl orta¤›m›z›n da söyledi¤i gibi her zaman  yor: “Sosyal medya bafll› bafl›na bir kategori olarak
           çok h›zl› geri dönüfl yap›yoruz.”                de¤erlendirilmeli ve sosyal medya ajans›n›z ayr› ol-
              “‹letiflim uzun soluklu bir ifltir”  diyen Clubby  mal›. Güvenilir, fleffaf sosyal medya ajanslar›yla ça-
           Media Ajans Kurucu Orta¤› Haflim Nizar Günürün,  l›flmalar›n›, ajans›n hizmet verdi¤i markalar›n sos-
           markalarla uzun süreli çal›flmay› tercih ettiklerini  yal medya kanallar›nda yapt›klar› iflleri incelemele-
           söylüyor. Tek bir iletiflim stratejisi etraf›nda marka-  rini, çal›flmaya bafllamadan önce mutlaka ajans yet-
           ya hizmet sunan bütün ajanslar›n ayn› dili konuflma-  kilileriyle bir araya gelip görüflmelerini öneriyoruz.
           s›n›n önemine iflaret eden Günürün, “Günün sonun-  Sosyal medyada kriz yönetimi çok önemli o nedenle
           da patron,  markad›r. Son karar› her zaman marka  ajans sürekli ulafl›labilir olmal›.
           verir. Y›ld›z her zaman markad›r” diyor.           Bir de markan›n sosyal medyada yapt›¤› hatay›
              Günürün, anlat›yor:“Sosyal medya bizim için bir  kabul edip ona göre aksiyon almas› çok önemlidir.
           araçt›r. Web sitenizi ise kendi ma¤azan›z, showro-  Yap›lan hatal› paylafl›m› silip yokmufl gibi davran-
           omunuz gibi düflünebilirsiniz. Web sitenize her ge-  mak büyük hatad›r, o daha büyük kriz oluflturur.
           len insan› belli metriklerle ölçümlüyor ve analizini  Yap›lan hatalar›n hepsi kabul edilip ona göre aksi-
           yap›yoruz, yap›lan bütün ifllemleri izleyebildi¤imiz  yon al›nmal›d›r.”
                                                                                       Aral›k 2017 KobiEfor 53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58