Page 53 - KobiEfor_Aralik_2017
P. 53
dan sosyal medya dan›flmanl›¤›na kadar genifl bir
yelpazede sosyal medyaya dair her alanda hizmet ve-
ren ajans, mobil uygulamalar, flirket içi yaz›l›mlar gi-
bi markalara özel hizmetler de sunuyor.
Clubby Media Ajans Kurucu Orta¤› Garbis Can Ca-
bato¤lu, “Genç, dinamik ve çal›flkan bir ekipten olu-
flan, dijital pazarlama ve sosyal medya ça¤›n›n öne-
mini çok iyi bilen ve markalar›na bunu afl›layan bir
ajans›z. Sosyal medyada ölçülebilir, etkili sonuçlar
almak amac›yla yola ç›kt›k. Dijital pazarlama
ça¤›n›n önemini çok iyi biliyor ve bu ciddiyetle
projelerimizi gerçeklefltiriyoruz” diyor.
Garbis Can Cabato¤lu, pazarlama ve iletiflim
kavramlar›n› markalara entegre ederek, ulafl-
mak istenilen hedef kitleye en do¤ru flekilde
seslenilmesini sa¤lad›klar›n› belirtiyor: “Hiz-
metlerimizle markalar›n sosyal medya platformla- sistemler mevcut. Web sitelerinde müflterilerimize
r›ndaki etkilefliminin artmas›n› ve geri dönüfllerinin özel tasar›mlar yap›yoruz. Bu da web sitesinin daha
kuvvetlenmesini sa¤l›yoruz.” Cabato¤lu, ajans›n 2.5 güvenli olmas›n› sa¤l›yor.”
y›lda yüzde 50’den fazla büyüdü¤ünü aktar›yor: “12 Clubby Media’n›n mottosu; “dürüst çal›flmak.”
aktif müflterimize hizmet sunuyoruz. Yaz ve k›fl ay- Günürün, bu konuya titizlikle e¤ildiklerini vurgulu-
lar›nda farkl› ifl yo¤unlu¤u bulunan 5-6 flirkete de yor: “Müflterilerimiz talep ettiklerinde kendi panel-
dönemsel olarak dan›flmanl›k hizmeti veriyoruz.” lerimizde onlara yetki vererek sosyal medyada kul-
Cabato¤lu, sunduklar› hizmetin fark›n› flöyle ak- land›¤›m›z reklam bütçelerinin nas›l de¤erlendiril-
tar›yor: “Markalar›m›z için 7/24 ulafl›labilir olmak, di¤ini dakika dakika görebilmelerini sa¤l›yoruz.”
herhangi bir kriz durumunda zaman›nda ve do¤ru Günürün, ajans›n gelecek hedeflerini ise flöyle
müdahalelerle krizin büyümesine engel olmam›z› özetliyor: “‹nanc›m›z odur ki çok k›sa süre içerisinde
sa¤l›yor. ‹fl orta¤›m›z olarak gördü¤ümüz müflteri- flu an ki konumumuzdan çok daha ileride olaca¤›z.
lerimiz günün ve gecenin her saati bize ulaflabilir, Uzun vadede sektörde ilk 10 dijital ajans aras›nda ol-
bizimle iletiflim kurabilir, onlarla samimi iliflkiler may› hedefliyoruz. Bilinçli, tecrübeli çal›flanlar ile
kuruyoruz. Bizi rakiplerimizden ay›ran en büyük müflterileriyle arkadafll›k, dostluk kurarak iletiflime
özellik, tam olarak budur. Biz müflterimizle bir geçen bir sosyal medya ajans› olmay› hedefliyoruz.
WhatsApp grubu kuruyoruz, böylece bize 7/24 ula- H›zla büyümek yerine sa¤lam ve emin ad›mlarla bü-
flabilme flanslar› oluyor. Müflterilerimiz istedikleri yümeye inan›yoruz. Müflterinin ölçe¤inden ziyade re-
zaman bizi toplant›ya ça¤›rabiliyor, h›zla yan›t veri- el hedeflerinin olmas› önemli. ‹leriye tafl›yabilece¤i-
yor, onlar› bizzat kendi yerlerinde ziyaret ediyoruz. mize, büyümesine katk› sa¤layabilece¤imize inand›-
Bize istedikleri soruyu yöneltebiliyorlar, gecenin ¤›m›z, markalarla çal›flmay› tercih ediyoruz. Müflte-
kaç› olursa olsun bizi telefonla aray›p hizmet alabi- rilerimizle kazan-kazan iliflkimiz olsun istiyoruz.”
liyorlar. Markalar›n bizi tercih etmesinin en büyük Günürün, markalaflma yolunda ad›mlar atmak
sebebinin de bu oldu¤unu düflünüyorum. Çal›flt›¤›- isteyen giriflimcilere ve KOB‹’lere ise flunlar› öneri-
m›z ço¤u ifl orta¤›m›z›n da söyledi¤i gibi her zaman yor: “Sosyal medya bafll› bafl›na bir kategori olarak
çok h›zl› geri dönüfl yap›yoruz.” de¤erlendirilmeli ve sosyal medya ajans›n›z ayr› ol-
“‹letiflim uzun soluklu bir ifltir” diyen Clubby mal›. Güvenilir, fleffaf sosyal medya ajanslar›yla ça-
Media Ajans Kurucu Orta¤› Haflim Nizar Günürün, l›flmalar›n›, ajans›n hizmet verdi¤i markalar›n sos-
markalarla uzun süreli çal›flmay› tercih ettiklerini yal medya kanallar›nda yapt›klar› iflleri incelemele-
söylüyor. Tek bir iletiflim stratejisi etraf›nda marka- rini, çal›flmaya bafllamadan önce mutlaka ajans yet-
ya hizmet sunan bütün ajanslar›n ayn› dili konuflma- kilileriyle bir araya gelip görüflmelerini öneriyoruz.
s›n›n önemine iflaret eden Günürün, “Günün sonun- Sosyal medyada kriz yönetimi çok önemli o nedenle
da patron, markad›r. Son karar› her zaman marka ajans sürekli ulafl›labilir olmal›.
verir. Y›ld›z her zaman markad›r” diyor. Bir de markan›n sosyal medyada yapt›¤› hatay›
Günürün, anlat›yor:“Sosyal medya bizim için bir kabul edip ona göre aksiyon almas› çok önemlidir.
araçt›r. Web sitenizi ise kendi ma¤azan›z, showro- Yap›lan hatal› paylafl›m› silip yokmufl gibi davran-
omunuz gibi düflünebilirsiniz. Web sitenize her ge- mak büyük hatad›r, o daha büyük kriz oluflturur.
len insan› belli metriklerle ölçümlüyor ve analizini Yap›lan hatalar›n hepsi kabul edilip ona göre aksi-
yap›yoruz, yap›lan bütün ifllemleri izleyebildi¤imiz yon al›nmal›d›r.”
Aral›k 2017 KobiEfor 53