Page 103 - KobiEfor_Kasim_2017
P. 103

ERMAN KARACA
           TÜB‹SAD Baflkan›
                        “Türkiye’ye
                 dijital strateji gerek”


              Türkiye’nin dijital dönüflüm sürecindeki duru-
            munu ve sorunlar›n› Türkiye Biliflim Sanayicileri
            Derne¤i (TÜB‹SAD) Baflkan› Erman Karaca ile gö-
            rüfltük, okurlar›m›za aktar›yoruz:

              KobiEfor: Türkiye’de Djital Dönüflümü
              nas›l görmektesiniz?
              Türkiye'nin hedefi rekabet gücü yüksek ekono-
            miler aras›nda yer almak ise dünyadaki dijitallefl-
            me ve Sanayi 4.0 çal›flmalar›n› takip etmek ve ger-
            çeklefltirmek zorunday›z.  Dijital dönüflüm ile hem
            rekabet gücümüzü art›rabiliriz hem de katmade-
            ¤eri yüksek sanayi ile dünya üretim de¤er zincirin-
            den çok daha fazla pay alan bir Türk sanayisi yara-
            tabiliriz.
              Türkiye’nin  rekabetçili¤i: Küresel Rekabetçi-
            lik Endeksi gibi birçok çal›flmada Türkiye’nin arzu
            edilen düzeyde olmad›¤›n› gösteriyor. ‹hracat›-      ERMAN KARACA: “ SANAY‹N‹N,
            m›zda yüksek teknolojili ürünlerin pay› sadece      fi‹RKETLER‹M‹Z‹N D‹J‹TALLEfiME
            yüzde 3.7, Avrupa Birli¤i’nde ise  yüzde 15. Üreti-  YOLUNDA ADIM ATAB‹LMELER‹ ‹Ç‹N
            mimizin yüzde 38’i düflük teknoloji ile gerçeklefli-  D‹J‹TAL STRATEJ‹YE SAH‹P OLMALARI
            yor. Giriflimlerimizin yaklafl›k yüzde 60’› düflük      ÇOK ÖNEML‹. D‹J‹TAL DE⁄‹fi‹M
            teknoloji ile çal›fl›yor.
              Türkiye ya bu at›l›m› yaparak bir üst gelir grubu-    TEKNOLOJ‹ B‹R‹MLER‹N‹N
            na yükselecek ya da rekabet edebildi¤i pazarlar›    L‹DERL‹⁄‹NDEN ÇOK ÜST DÜZEY
            kaybetme riski ile karfl› karfl›ya kalacak. Genç, tek-   YÖNET‹C‹LER TARAFINDAN
            nolojiyi içsellefltirmifl ve büyüyen iflgücüne sahip  BEN‹MSENMEL‹ VE YÖNET‹LMEL‹.”
            Türkiye, dijital dönüflüm ile bugüne kadar gerçek-
            lefltiremedi¤i at›l›m› yapabilir.               önemlisi de rekabet gücünün art›r›lmas›nda kritik
              Dijital strateji laz›m: Sanayinin, flirketlerimizin  rol oynuyor. Tüm bu geliflmeler sanayiyi de yeni bir
            dijitalleflme yolunda ad›m atabilmeleri için dijital  evreye tafl›yor.
            stratejiye sahip olmalar› çok önemli. Dijital de¤i-
            flim teknoloji birimlerinin liderli¤inden çok üst dü-  KobiEfor: Biliflim sektörü boyutunda
            zey yöneticiler taraf›ndan benimsenmeli ve yönetil-  KOB‹’lerimizin durumu nas›ld›r?
            meli. Ancak, Türkiye’de dijital de¤iflim henüz bütün  KOB‹’lerin 2017 y›l›nda yapt›klar›  yat›r›mlarda
            bir resim olarak ele al›nm›yor. Bazen birbirinden  öncelikleri donan›m oldu. Bu nedenle donan›m pa-
            ba¤›ms›z olarak gelifltirilen ve yönetilen inisiyatif-  zar› da büyümeye devam edecektir. 2023 ihracat›n-
            ler çerçevesinde yürütülüyor. Finans ve telekomü-  da Türkiye'nin her yan›nda yaklafl›k 12 bin ihracat
            nikasyon sektörleri dijitalleflme konusunda hem  yapmayan ve yeni ihracata yönelik KOB‹ iflletmesi-
            öncüler hem de yat›r›mlar›n›n önemli bir bölümü-  ni sürece katmak hedefleniyor.
            nü dijitalleflmeye ay›r›yorlar.                    KOB‹’lerin sektörümüz ba¤lam›nda sorunlar›
              Dijital de¤iflim flirketlerin; yeni ve h›zla geliflen  flöyledir: Giriflimcilik, yöneticilik ve mülkiyetin ifl-
            teknolojinin olanaklar›n› kullanarak stratejilerini,  letme sahibinde bütünleflmesi. Fizibilite çal›flma-
            operasyonlar›n› ve insan kaynaklar›n› 盤›r açacak  lar›n›n yetersizli¤i. Ortak giriflimlerde çekingenlik.
            flekilde yeniden düflünmelerini gerektiriyor. Dijital-  ‹flletmeler aras› iflbirli¤i eksikli¤i. Kurulufl yeri se-
            leflme; bir flirketin ifl yap›fl süreçlerinde hemen her  çimi ile ilgili sorunlar. ‹dari Sorunlar. Yönetim ve
            fleyi de¤ifltiriyor ve birçok alanda büyük kazan›mlar  yönetici sorunlar›. Nitelikli personel bulunama-
            sa¤l›yor. Bu avantajlar flirket performans›n›n iyi-  mas›. ‹flletme sahiplerinin teknik kökenli olmas›.
            lefltirilmesi ve flirket hedeflerine ulafl›lmas›nda, en  Örgüt ve örgütlenme sorunlar› v.b.
                                                                                      Kas›m 2017 KobiEfor 103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108