Page 103 - KobiEfor_Kasim_2017
P. 103
ERMAN KARACA
TÜB‹SAD Baflkan›
“Türkiye’ye
dijital strateji gerek”
Türkiye’nin dijital dönüflüm sürecindeki duru-
munu ve sorunlar›n› Türkiye Biliflim Sanayicileri
Derne¤i (TÜB‹SAD) Baflkan› Erman Karaca ile gö-
rüfltük, okurlar›m›za aktar›yoruz:
KobiEfor: Türkiye’de Djital Dönüflümü
nas›l görmektesiniz?
Türkiye'nin hedefi rekabet gücü yüksek ekono-
miler aras›nda yer almak ise dünyadaki dijitallefl-
me ve Sanayi 4.0 çal›flmalar›n› takip etmek ve ger-
çeklefltirmek zorunday›z. Dijital dönüflüm ile hem
rekabet gücümüzü art›rabiliriz hem de katmade-
¤eri yüksek sanayi ile dünya üretim de¤er zincirin-
den çok daha fazla pay alan bir Türk sanayisi yara-
tabiliriz.
Türkiye’nin rekabetçili¤i: Küresel Rekabetçi-
lik Endeksi gibi birçok çal›flmada Türkiye’nin arzu
edilen düzeyde olmad›¤›n› gösteriyor. ‹hracat›- ERMAN KARACA: “ SANAY‹N‹N,
m›zda yüksek teknolojili ürünlerin pay› sadece fi‹RKETLER‹M‹Z‹N D‹J‹TALLEfiME
yüzde 3.7, Avrupa Birli¤i’nde ise yüzde 15. Üreti- YOLUNDA ADIM ATAB‹LMELER‹ ‹Ç‹N
mimizin yüzde 38’i düflük teknoloji ile gerçeklefli- D‹J‹TAL STRATEJ‹YE SAH‹P OLMALARI
yor. Giriflimlerimizin yaklafl›k yüzde 60’› düflük ÇOK ÖNEML‹. D‹J‹TAL DE⁄‹fi‹M
teknoloji ile çal›fl›yor.
Türkiye ya bu at›l›m› yaparak bir üst gelir grubu- TEKNOLOJ‹ B‹R‹MLER‹N‹N
na yükselecek ya da rekabet edebildi¤i pazarlar› L‹DERL‹⁄‹NDEN ÇOK ÜST DÜZEY
kaybetme riski ile karfl› karfl›ya kalacak. Genç, tek- YÖNET‹C‹LER TARAFINDAN
nolojiyi içsellefltirmifl ve büyüyen iflgücüne sahip BEN‹MSENMEL‹ VE YÖNET‹LMEL‹.”
Türkiye, dijital dönüflüm ile bugüne kadar gerçek-
lefltiremedi¤i at›l›m› yapabilir. önemlisi de rekabet gücünün art›r›lmas›nda kritik
Dijital strateji laz›m: Sanayinin, flirketlerimizin rol oynuyor. Tüm bu geliflmeler sanayiyi de yeni bir
dijitalleflme yolunda ad›m atabilmeleri için dijital evreye tafl›yor.
stratejiye sahip olmalar› çok önemli. Dijital de¤i-
flim teknoloji birimlerinin liderli¤inden çok üst dü- KobiEfor: Biliflim sektörü boyutunda
zey yöneticiler taraf›ndan benimsenmeli ve yönetil- KOB‹’lerimizin durumu nas›ld›r?
meli. Ancak, Türkiye’de dijital de¤iflim henüz bütün KOB‹’lerin 2017 y›l›nda yapt›klar› yat›r›mlarda
bir resim olarak ele al›nm›yor. Bazen birbirinden öncelikleri donan›m oldu. Bu nedenle donan›m pa-
ba¤›ms›z olarak gelifltirilen ve yönetilen inisiyatif- zar› da büyümeye devam edecektir. 2023 ihracat›n-
ler çerçevesinde yürütülüyor. Finans ve telekomü- da Türkiye'nin her yan›nda yaklafl›k 12 bin ihracat
nikasyon sektörleri dijitalleflme konusunda hem yapmayan ve yeni ihracata yönelik KOB‹ iflletmesi-
öncüler hem de yat›r›mlar›n›n önemli bir bölümü- ni sürece katmak hedefleniyor.
nü dijitalleflmeye ay›r›yorlar. KOB‹’lerin sektörümüz ba¤lam›nda sorunlar›
Dijital de¤iflim flirketlerin; yeni ve h›zla geliflen flöyledir: Giriflimcilik, yöneticilik ve mülkiyetin ifl-
teknolojinin olanaklar›n› kullanarak stratejilerini, letme sahibinde bütünleflmesi. Fizibilite çal›flma-
operasyonlar›n› ve insan kaynaklar›n› 盤›r açacak lar›n›n yetersizli¤i. Ortak giriflimlerde çekingenlik.
flekilde yeniden düflünmelerini gerektiriyor. Dijital- ‹flletmeler aras› iflbirli¤i eksikli¤i. Kurulufl yeri se-
leflme; bir flirketin ifl yap›fl süreçlerinde hemen her çimi ile ilgili sorunlar. ‹dari Sorunlar. Yönetim ve
fleyi de¤ifltiriyor ve birçok alanda büyük kazan›mlar yönetici sorunlar›. Nitelikli personel bulunama-
sa¤l›yor. Bu avantajlar flirket performans›n›n iyi- mas›. ‹flletme sahiplerinin teknik kökenli olmas›.
lefltirilmesi ve flirket hedeflerine ulafl›lmas›nda, en Örgüt ve örgütlenme sorunlar› v.b.
Kas›m 2017 KobiEfor 103