Page 69 - KobiEfor_Ekim_2017
P. 69

büyümesi ve büyümeye devam edecek olmas›, bü-
          yük veri konusunu bir sorun olmaktan ç›kar›p bulut
          biliflimle birlikte bir çözüm oda¤› haline gelmesi
          sa¤land›.
            Teknolojinin, nesnelerin interneti, büyük veri (big
          data) ve bulut biliflim ile ç›kt›¤› bu yolda, kullan›c›la-
          ra kaç›r›lmaz imkanlar sunaca¤› san›l›yor. ‹lerleyen
          zamanlarda gelifltirilecek yeni teknolojiler sayesinde
          ‘Büyük Veri’ avuçlar›m›z›n içine düflecek.
            Hitachi yeni dijital flirketi
            Hitachi Vantara’y› duyurdu
            Hitachi Ltd., Hitachi grup flirketlerinin inovas-  Türkiye’deki KOB‹’lerin yüzde
          yon, gelifltirme ve tecrübe alan›ndaki genifl portfö-  71’i buluta s›cak bak›yor
          yünden faydalanarak, ticari ve endüstriyel flirketle-
                                                             KOB‹’ler düflük bütçelerle yüksek ilk yat›r›m
          re veri odakl› çözümler sunmak üzere Hitachi Van-
                                                           maliyeti bulunan donan›m yat›r›mlar› yerine bu-
          tara ad›nda yeni bir flirket kurdu¤unu duyurdu. Ye-
                                                           lut üzerinden hizmet almaya daha s›cak bakar-
          ni flirket, Hitachi’nin operasyonel teknolojiler (OT)
                                                           ken, yerel flirketleri tercih ediyorlar. M2S arafl-
          ve biliflim teknolojileri (BT) alan›ndaki sosyal ino-
                                                           t›rma flirketinin, Türkiye’deki 400 KOB‹ üzerin-
          vasyon alan›ndaki kabiliyetlerinden yararlanmak
                                                           de yapt›¤› araflt›rmaya göre, KOB‹’lerin bulut
          üzere, Hitachi Data Systems, Hitachi Insight Group
                                                           biliflim hizmetlerine olan yarg›s› de¤ifliyor.
          ve Pentaho’nun faaliyetlerini Hitachi Vantara ad›yla
                                                           Araflt›rmaya kat›lan KOB‹’lerin yüzde 71’i bulut
          tek çat› alt›nda birlefltirecek.
                                                           üzerinden herhangi bir çözüm kiralayabilece¤i-
                                                           ni ifade ederken bu oran 2014 y›l›nda yaln›zca
                                                           30 seviyelerindeydi. Araflt›rma sonuçlar›na gö-
                                                           re, KOB‹’lerin yüzde 67’sinin 2017 y›l› için ay›r-
                                                           d›klar› bütçe 50 bin TL’nin alt›nda kal›yor. Bu-
                                                           nunla birlikte yüzde 67.4’ü önümüzdeki 1 y›l
                                                           içerisinde veri depolama, sanallaflt›rma, bulut,
                                                           felaket yönetimi ve yedekleme çözümlerine ya-
                                                           t›r›m yapmay› planl›yor.
                                                             Türkiye’deki KOB‹’lerin düflük bütçelerle opti-
                                                           mum BT hizmetini alabilmesinin yolunun bulut
                                                           çözümlerinden geçti¤ini belirten Radore Veri
            Hitachi, pazara kurumsal flirketlerin ifl yap›fl flekil-
                                                           Merkezi Genel Müdürü Sadi Abal›, “Son 3 y›ldaki
          lerini dönüfltürmüfl olan BT uygulamalar›, analitik,
                                                           geliflime bak›ld›¤›nda KOB‹’lerin bulut biliflim
          içerik, bulut ve altyap› çözümleri getiriyor. Hitachi
                                                           kullan›m› konusunda bilinçlendi¤i ortaya ç›k›yor.
          Ltd. Baflkan› ve CEO’su Toshiaki Higashihara, yeni
                                                           Yüksek ilk yat›r›m maliyetiyle donan›m yat›r›m›
          flirket hakk›nda yapt›¤› yorumda, flunlar› söyledi: “Hi-
                                                           yapmak yerine her zaman güncel ve en ileri tek-
          tachi Vantara, Hitachi olarak müflterek kurumsal viz-
                                                           nolojiye bulut biliflim ile ulaflmak mümkün hale
          yonumuz olan ‘Sosyal ‹novasyon’ alan›nda ilerleme-
                                                           geldi” dedi. M2S’in araflt›rma sonuçlar›na göre;
          ye devam ederken yeni bir dönemin bafllang›c›n›
                                                           KOB‹’lerin yüzde 57’si BT hizmetlerini yerel flir-
          temsil ediyor. Hitachi, ellerindeki verinin gücünü an-
                                                           ketlerden almay› tercih ediyor. Bu talebi tetikle-
          laml› ifl eylemlerine dönüfltürmeleri konusunda
                                                           yen etkenlerin bafl›nda Türkçe konuflabilen bir
          müflterilerine uzun y›llard›r yard›m ediyor. Dünyan›n
                                                           muhatap bulma, k›sa sürede ulaflabilme ve her
          dijital araçlar ve süreçlerle dönüfltü¤ü bu günlerde,
                                                           an destek alabilme gibi ihtiyaçlar yat›yor.
          en güçlü dijital çözüm flirketlerimizi, müflterilerimi-
                                                             Bulut hizmeti almay› planlayan KOB‹’lerin en
          zin faaliyetlerini üstel bir flekilde etkileyecek ve top-
                                                           fazla talep ettikleri bafll›klar ise flu flekilde s›ra-
          luma fayda sa¤layacak yeni bir Hitachi flirketi olarak
                                                           lan›yor:
          bir araya getiriyoruz. Hitachi Vantara’n›n oluflturul-
                                                             l Veri yedekleme (yüzde 40.1)
          mas›, Hitachi’nin müflterileri ve ortaklar›yla iflbirli¤i
                                                             l Sunucu bar›nd›rma ve sanallaflt›rma
          içerisinde bir fleyler yaratmaya ve nesnelerin inter-
                                                               (yüzde 23.2)
          neti (IoT) ça¤› için gerçek bir inovasyon orta¤› olmaya
                                                             l Felaket Kurtarma (yüzde 22.2)
          olan adanm›fll›¤›n› gösteriyor.”
                                                                                      Ekim 2017 KobiEfor 69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74