Page 55 - KobiEfor_Temmuz_2016
P. 55

HABER




                             eTA ‘dijital lojistik sektörü’nü oluflturdu

               2019’da Türkiye’nin lideri olacak




          Elektronik Tafl›mac›l›k A¤› eTA, dijital         100 bin kamyoncuya ulaflarak,
          lojistik kavram›n›n ilk temsilcisi olarak       günlük 2 bin sefer yapmay› ve
          2019 büyüme planlar›n› ç›kard›.                 pazardaki büyüme f›rsat›n›
          Firma vizyon olarak 2019 y›l›nda                de¤erlendirmeyi hedefliyor.
        B        orusan Lojistik’in hayata                            may› planlad›¤› cirosunu 2019’da 100


                 geçirdi¤i Elektronik Tafl›-
                                                                      milyon dolara ç›karmay› amaçl›yor.
                 mac›l›k A¤› (eTA), KOB‹
                 oda¤›nda internet üzerin-
                                                                        katlad›
                 den nakliyat hizmetini ta-                             Ak›ll› telefon ilgiyi 3’e
          fl›y›c›larla buluflturuyor. 2012’de                              2012 y›l›ndan 2016’ya teknolojide
          kurulan eTA, 2014’ün sonunda                                ciddi oranda geliflme yafland›¤›n› ha-
          hayata geçirdi¤i mobil teknoloji                            t›rlatan Erçelik, geliflen teknolojileri
          ile 2015’i ayl›k ortalama yüzde 10                          ifl süreçlerine entegre ettiklerini dile
          büyüme ve ciroda 3 kat büyümey-                             getiriyor: “Ak›ll› telefonun bu kadar
          le kapad›. Firma, 2016 için ayl›k  Hamdi                    hayat›n içine girmesiyle kamyoncu ile
          ortalama yüzde 15, ciroda ise 4  Erçelik                    SMS yoluyla kurdu¤umuz iletiflimi
          kat büyüme hedefliyor. eTA Genel                            mobil uygulama ile de¤ifltirdik. Yeni
          Müdürü Hamdi Erçelik, “KOB‹ sa-                             uygulama kamyoncular›n mevcut
          y›s›nda 6 bine ulaflt›k. Her ay 1000                         tüm iflleri görerek, herhangi bir ko-
          KOB‹ teklif al›yor. Teklif alan firmalar›n yar›s›yla ti-  misyon ödemeden ihaleye kat›l›p kolayca teklif ver-
          cari faaliyetimiz oluyor. Aktif müflteri say›m›z her  melerini sa¤l›yor. SMS uygulamas›ndan mobile ge-
          ay ayn› oranda art›yor. Borusan Lojistik ile yürüttü-  çiflte 3 kat› ilgi görmeye bafllad›k.” Türkiye’de e ta-
          ¤ümüz iflbirli¤iyle 30 bin tekil kamyoncu üyeye  fl›mac›l›¤› eTA’n›n bafllatt›¤›n› ve yarat›lan sektörün
          ulaflt›k. Vizyon olarak 2019 y›l›nda 100 bin kamyon-  lideri olduklar›n› anlatan Erçelik, sektörün büyük-
          cuya ulaflarak, günlük 2 bin sefer yapmay› hedefli-  lü¤üne iliflkin ise flu bilgileri veriyor: “Ulaflt›rma
          yoruz. Pazarda büyük bir büyüme f›rsat› var ve biz  Bakanl›¤› ve Karayollar› Genel Müdürlü¤ü iflbirli-
          daha iflin bafl›nday›z. Bu da gelece¤e olan güveni-  ¤iyle 2016’n›n Ocak ay›nda yay›nlanan Karayolu Ta-
          mizi artt›r›yor” diyor.                         fl›mac›l›¤› Raporu’na göre lojistik sektörü, 1 tonu 1
                                                          kilometre hareket ettirmeyi referans ald›¤›m›zda,
            eTA,100 milyon dolar hedefliyor               toplamda 250 milyon ton kilometrelik bir büyüklü-
            eTA, bir tarafta bireysel giriflimci kamyoncu es-  ¤e sahip. Sektörümüzün en büyük temsilcisi olan
          naf›n› Türkiye’nin en büyük, en efektif ve son tekno-  Borusan Lojistik, günde 3 bin sefer ile yüzde 2.5-3
          lojileri kullanan filosu haline getirirken di¤er taraf-  aras›nda bir paya sahip. eTA olarak uzun vadede
          ta da Türkiye ekonomisinin dinami¤i say›lan küçük  binde seviyelerinde olan durumumuzu yüzdelik di-
          ve orta büyüklükteki iflletmelere bu kaynaktan fay-  lime çekmeye çal›fl›yoruz.”
          dalanma imkan› sa¤l›yor. 2016 y›l› gibi ekonomide
          dura¤anl›¤›n yafland›¤› bir y›lda büyüme oranlar›n›  Borusan Lojistik ve eTA’dan iflbirli¤i
          yaratt›klar› de¤ere ba¤layan Hamdi Erçelik, flunla-  Normal koflullarda eTA’n›n günlük 200, Borusan
          r› anlat›yor: “Sisteme üye olan nakliyeciler, ifl f›r-  Lojistik’in ise 3 bin ç›k›fl› var. Kardefl kurulufl olan
          satlar›na mobil kanallar üzerinden do¤ru zamanda  Borusan ve eTA Lojistik potansiyeli iflbirli¤iyle ge-
          ve do¤ru yerde h›zla ulafl›p ifl süreklili¤ine kavuflur-  lifltirmeye çal›fl›yor. eTA’n›n sistemine dahil olan
          ken; yük sahipleri her an takip edilebilir sigortal›  Borusan Lojistik’in günlük bin civar›nda ifli eTA’ya
          nakliye hizmetlerini ilave bedel ödemeden, piyasa  ak›yor. Sene sonunda 3 binin tamam›n›n eTA’ya çe-
          fiyatlar›nda ve pratik bir flekilde al›r.  Fayda ve fiyat  kilmesi bekleniyor. Tehlikeli at›k, a¤›r tafl›mac›l›k
          avantaj› sa¤layarak küçülen pazarda büyüyoruz.  d›fl›nda sektör ba¤›ms›z hizmet veren eTA, modeli
          ‹flin özünde Borusan güvencesiyle önemli bir de¤er  Türkiye’de tam anlam›yla oturttuktan sonra ‹ran’da
          yarat›yoruz.” eTA, 2016’da 20 milyon dolara ulafl-  benzer bir projeyi hayata geçirecek.
                                                                                   Temmuz 2016 KobiEfor 55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60