Page 55 - KobiEfor_Temmuz_2016
P. 55
HABER
eTA ‘dijital lojistik sektörü’nü oluflturdu
2019’da Türkiye’nin lideri olacak
Elektronik Tafl›mac›l›k A¤› eTA, dijital 100 bin kamyoncuya ulaflarak,
lojistik kavram›n›n ilk temsilcisi olarak günlük 2 bin sefer yapmay› ve
2019 büyüme planlar›n› ç›kard›. pazardaki büyüme f›rsat›n›
Firma vizyon olarak 2019 y›l›nda de¤erlendirmeyi hedefliyor.
B orusan Lojistik’in hayata may› planlad›¤› cirosunu 2019’da 100
geçirdi¤i Elektronik Tafl›-
milyon dolara ç›karmay› amaçl›yor.
mac›l›k A¤› (eTA), KOB‹
oda¤›nda internet üzerin-
katlad›
den nakliyat hizmetini ta- Ak›ll› telefon ilgiyi 3’e
fl›y›c›larla buluflturuyor. 2012’de 2012 y›l›ndan 2016’ya teknolojide
kurulan eTA, 2014’ün sonunda ciddi oranda geliflme yafland›¤›n› ha-
hayata geçirdi¤i mobil teknoloji t›rlatan Erçelik, geliflen teknolojileri
ile 2015’i ayl›k ortalama yüzde 10 ifl süreçlerine entegre ettiklerini dile
büyüme ve ciroda 3 kat büyümey- getiriyor: “Ak›ll› telefonun bu kadar
le kapad›. Firma, 2016 için ayl›k Hamdi hayat›n içine girmesiyle kamyoncu ile
ortalama yüzde 15, ciroda ise 4 Erçelik SMS yoluyla kurdu¤umuz iletiflimi
kat büyüme hedefliyor. eTA Genel mobil uygulama ile de¤ifltirdik. Yeni
Müdürü Hamdi Erçelik, “KOB‹ sa- uygulama kamyoncular›n mevcut
y›s›nda 6 bine ulaflt›k. Her ay 1000 tüm iflleri görerek, herhangi bir ko-
KOB‹ teklif al›yor. Teklif alan firmalar›n yar›s›yla ti- misyon ödemeden ihaleye kat›l›p kolayca teklif ver-
cari faaliyetimiz oluyor. Aktif müflteri say›m›z her melerini sa¤l›yor. SMS uygulamas›ndan mobile ge-
ay ayn› oranda art›yor. Borusan Lojistik ile yürüttü- çiflte 3 kat› ilgi görmeye bafllad›k.” Türkiye’de e ta-
¤ümüz iflbirli¤iyle 30 bin tekil kamyoncu üyeye fl›mac›l›¤› eTA’n›n bafllatt›¤›n› ve yarat›lan sektörün
ulaflt›k. Vizyon olarak 2019 y›l›nda 100 bin kamyon- lideri olduklar›n› anlatan Erçelik, sektörün büyük-
cuya ulaflarak, günlük 2 bin sefer yapmay› hedefli- lü¤üne iliflkin ise flu bilgileri veriyor: “Ulaflt›rma
yoruz. Pazarda büyük bir büyüme f›rsat› var ve biz Bakanl›¤› ve Karayollar› Genel Müdürlü¤ü iflbirli-
daha iflin bafl›nday›z. Bu da gelece¤e olan güveni- ¤iyle 2016’n›n Ocak ay›nda yay›nlanan Karayolu Ta-
mizi artt›r›yor” diyor. fl›mac›l›¤› Raporu’na göre lojistik sektörü, 1 tonu 1
kilometre hareket ettirmeyi referans ald›¤›m›zda,
eTA,100 milyon dolar hedefliyor toplamda 250 milyon ton kilometrelik bir büyüklü-
eTA, bir tarafta bireysel giriflimci kamyoncu es- ¤e sahip. Sektörümüzün en büyük temsilcisi olan
naf›n› Türkiye’nin en büyük, en efektif ve son tekno- Borusan Lojistik, günde 3 bin sefer ile yüzde 2.5-3
lojileri kullanan filosu haline getirirken di¤er taraf- aras›nda bir paya sahip. eTA olarak uzun vadede
ta da Türkiye ekonomisinin dinami¤i say›lan küçük binde seviyelerinde olan durumumuzu yüzdelik di-
ve orta büyüklükteki iflletmelere bu kaynaktan fay- lime çekmeye çal›fl›yoruz.”
dalanma imkan› sa¤l›yor. 2016 y›l› gibi ekonomide
dura¤anl›¤›n yafland›¤› bir y›lda büyüme oranlar›n› Borusan Lojistik ve eTA’dan iflbirli¤i
yaratt›klar› de¤ere ba¤layan Hamdi Erçelik, flunla- Normal koflullarda eTA’n›n günlük 200, Borusan
r› anlat›yor: “Sisteme üye olan nakliyeciler, ifl f›r- Lojistik’in ise 3 bin ç›k›fl› var. Kardefl kurulufl olan
satlar›na mobil kanallar üzerinden do¤ru zamanda Borusan ve eTA Lojistik potansiyeli iflbirli¤iyle ge-
ve do¤ru yerde h›zla ulafl›p ifl süreklili¤ine kavuflur- lifltirmeye çal›fl›yor. eTA’n›n sistemine dahil olan
ken; yük sahipleri her an takip edilebilir sigortal› Borusan Lojistik’in günlük bin civar›nda ifli eTA’ya
nakliye hizmetlerini ilave bedel ödemeden, piyasa ak›yor. Sene sonunda 3 binin tamam›n›n eTA’ya çe-
fiyatlar›nda ve pratik bir flekilde al›r. Fayda ve fiyat kilmesi bekleniyor. Tehlikeli at›k, a¤›r tafl›mac›l›k
avantaj› sa¤layarak küçülen pazarda büyüyoruz. d›fl›nda sektör ba¤›ms›z hizmet veren eTA, modeli
‹flin özünde Borusan güvencesiyle önemli bir de¤er Türkiye’de tam anlam›yla oturttuktan sonra ‹ran’da
yarat›yoruz.” eTA, 2016’da 20 milyon dolara ulafl- benzer bir projeyi hayata geçirecek.
Temmuz 2016 KobiEfor 55