Page 78 - KobiEfor_Mayıs_2016
P. 78

KOB‹ Z‹RVES‹



           için genç ve kad›n giriflimciler en baflta yeral›yor.  zamanda kad›n istihdam›n artmas›na vesile oldu¤u-
           Türkiye’nin gelece¤i yeni yat›r›mlarla büyüyecek. Bu-  nu ifade etti: “Ülkemizde kad›n giriflimciler genelde
           nun için ihracatç›n›n desteklenmesi gerekiyor.”   ailesine bakmak için giriflimci oluyor. F›rsatlar› gö-
              Türk bankac›l›k sektörünün kredi hacminin 1.5  rerek giriflimci olan kad›n say›s› az. Burada tüm ku-
           triyon TL oldu¤unu, KOB‹’lere kulland›r›lan kredi  rumlar›n sorumlulu¤u var. Çünkü kad›n giriflimci
           oran›n›n 400 milyar TL oldu¤unu aktaran Gergerli,  say›s›n› art›rmak için teflvik etmek yetmiyor. Uygula-
           “KOB‹’ler yüzde 26 pay al›yor. Bu oran bize göre ye-  may› da takip etmek gerekiyor. Kad›n giriflimcilerin
           terli de¤il. KOB‹’lerin daha fazla finansmana ulafl-  yüzde 85’i ilk 3 y›l› tamamlam›yor. Bu nedenle e¤i-
           mas›n› ve uzun vadeli yat›r›ma dönük kredi kullan-  timlerde mentörlük çok önemli. Çünkü kad›n kad›n-
           mas›n› destekliyoruz. Yaklafl›k 20 bin KOB‹’ye 10  dan ö¤reniyor.  KOSGEB’e ça¤r› yapmak istiyorum:
           milyar TL civar›nda kefalet sa¤lad›k. Oluflturulan  KAG‹DER olarak mentörlük projeleri gelifltirmeye
           kredi hacmi bu. Yeterli görmüyoruz. Bankac›l›k sek-  haz›r›z.” Sanem Oktar, bir di¤er önemli konunun da
           törünün 400 milyar TL’sinin içinde 10 milyar çok bü-  kamu ihalelerinde kad›nlara kota uygulamas› oldu-
           yük rakamlar de¤il” dedi.                       ¤unu söyledi.
              Türk Telekom A.fi. Kurumsal Pazarlama Genel      TÜRKONFED Baflkan› Tarkan Kadoo¤lu,  “Gerek
           Müdür Yard›mc›s› Mert Baflar, Türkiye’nin en büyük  ulusal çapta gerekse yerel ve sektörel düzeyde yap-
           500 flirketinin tamam›na hizmet verdiklerini, Türki-  t›¤›m›z çal›flmalar önemli bir gerçe¤i aç›kça iflaret
           ye’deki 1 milyon KOB‹’ye direkt kurumsal, di¤er KO-  ediyor.” diye vurgulayarak flunlar› söyledi: “Türki-
           B‹’lere ise bireysel hizmet sunduklar›n›  söyledi. Tür-  ye’nin h›zl› büyümeyi yakalayabilmesi ve orta gelir
           kiye’deki 284 OSB’de Türk Telekom’un altyap›s›n›n  tuza¤›n› aflabilmesi için yüksek katmade¤erli ifl
           kullan›ld›¤›n› aç›klayan Baflar, flunlar› anlatt›: “Tica-  alanlar›na yo¤unlaflmas› gerekiyor. Yenilikçi, sürdü-
           retin yo¤un oldu¤u tüm alanlarda h›zl› bir dönüflümü  rülebilir ve ça¤›n›n ötesine geçen ürün ve hizmetler
           sürdürüyoruz. 4.5G bu anlamda önemli bir yat›r›m›  gelifltirmemiz önem tafl›yor. Bunu da güçlü bir de¤er
           kaps›yor. Fiber altyap›m›z›n yüzde 75’i fiberdir. Altya-  zinciri içinde, yenilikçi ürün ve hizmetler üreten giri-
           p›m›z›n kalan yüzde 25’ini de fibere dönüfltürmeye  flimcilerimiz ile KOB‹’lerimiz olmadan baflaramay›z.
           devam edece¤iz. Türkiye çap›nda belli flehirlerde de-  Ancak bunu yaparken, ortaya ç›kan k›r›lganl›klara
           ¤il 81 ilde 214 bin fiber altyap›m›z var.”      karfl› da giriflimcilerimizi, adil olmayan ticarete kar-
              Günümüzde en önemli amac›n bilgiye ulaflma ol-  fl› koruma alt›na almal›y›z. Bu gerçekten yola ç›ka-
           du¤unu dile getiren Baflar, bunun en önemli yolunun  rak, ihtiyaç duydu¤umuz düzenleyici çerçevenin befl
           da h›z ve kapasite oldu¤unu aktard›. H›z ve kapasite  ayr› niteli¤i olmas› gerekti¤ini vurguluyoruz. ‘Cesur’,
           için baz istasyonlar›n›n fiber altyap› ile birbirine ba¤-  ‘H›zl›’, ‘Adil’, ‘Koruyucu’ ve ‘Ak›ll›’ düzenlemeler
           lanmas› gerekti¤ini ifade eden Baflar, Türk Tele-  beklentisi içindeyiz. Giriflimcilerimiz, yenilikleri h›zla
           kom’un baz istasyonlar›n›n yüzde 75’inin birbirine  pazara sunabilmek için fikirlerinin çal›nmayaca¤›n-
           ba¤l› oldu¤unu paylaflt›.  Baflar, flunlar› anlatt›: “KO-  dan emin olmal›d›r. Bunun yolu da fikri mülkiyet
           B‹’ler çok dinamik bir pazar. Mevcut iflletmelerimizin  haklar›n› koruyan düzenlemelerin kuvvetli olmas›n-
           uzun yaflamas› önemlidir. Kurumsallaflma ve tekno-  dan geçer. Firmalar›m›z; rekabet ortam›nda, kay›td›-
           loji iflletmelerin yaflam›n› yükseltir. Ancak iflletmele-  fl› ve merdiven alt› üretim yapan firmalarla mücade-
           rimizin yüzde 35’inin henüz web sayfas› yok. fiirketle-  le etmek zorunda kalmamal›d›r.”
           rin Google'da adresi, telefonu yoksa, yok kabul edili-  Kadoo¤lu, “TÜRKONFED’in de s›k s›k vurgulad›¤›
           yorlar. Art›k Google'da yoksan yoksun dönemini yafl›-  karfl›l›ks›z çek ve senetler ile art›k bir furya haline
           yoruz. ‹flletmelerimizin bu konulara dikkat etmesi  gelen iflas erteleme kararlar›, finansal anlamda za-
           gerekli.”                                       ten k›r›lgan olan KOB‹’lerimizi ve yeni giriflimleri
              KAG‹DER Baflkan› Sanem Oktar, 20 y›ld›r kad›n gi-  batma noktas›na getirmektedir” dedi.
           riflimci ve 300 kad›n giriflimcinin üye oldu¤u dernek-
           te yönetici oldu¤unun alt›n› çizerek, “Maalesef kad›n
           say›m›z az. Oysa kad›n›n ekonomiye dahil edildi¤inde
           ülkenin nas›l bir ivme kazanaca¤›n› OECD raporlar›
           sunuyor. Buna göre e¤er kalk›nma istiyorsak gelifl-
           mek istiyorsak kad›n›n ekonomiye dahil olmas› gere-
           kiyor. Kad›n istihdam edildi¤inde kifli bafl› GSMH 4 bin
           dolar art›yor. fiu anda kad›n›n istihdam oran› yüzde
           27.5, yani 8.2 milyon kad›n çal›fl›yor. Tüm Türkiye’de
           98 bin kad›n giriflimci var. Bu say›lar ile gerçekten
           kalk›nmam›z pek mümkün de¤il” dedi.
              Oktar, kad›n giriflimci say›s›n›n artmas›n›n ayn›

           78 KobiEfor May›s 2016
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83