Page 66 - KobiEfor_Mayıs_2016
P. 66
200.say›
BARIfi TOPUZ (Netfork Kurucu Baflkan›) Y. ERGÜN ERDEM (Netfork Kurucu Baflkan›)
Yarat›c›l›k KOB‹’nin do¤as›nda Dijital KOB‹’ler için büyük avantaj!
KOB‹’lerin dünyas›nda ku- ‹letiflim yat›r›mlar› KOB‹’lerin
rumsallaflm›fl dev holdinglere varolufl savafl› için oldukça önemli
k›yasla f›rsatlar daha büyük bir konu. Kaynak ve yat›r›mlar›n›
çünkü asl›nda uzun y›llara da- planlarken hedef kitlelerine nas›l
yanan kurumsallaflm›fl yap›- ulaflabileceklerine dair kanal opti-
lar art›k kemikleflmifl sistem- mizasyonunu yani medya planlar›n›
leri sebebiyle esnek ve daha titizlikle yapmalar› gerekiyor. Özel-
yarat›c› çözümlerle ilerleye- likle lokal ya da bölgesel olarak
miyorlar. Pratikte bakt›¤›m›z- ürün-hizmet üreten KOB‹’ler için
da gelecekte KOB‹’ler ülkenin lokomotifi konu- dijital iletiflim dünyas› büyük avantajlar bar›nd›r›yor.
munda yeral›yor olacak. Çünkü heyecanl›, büyük Konvansiyonel dünyaya yap›lan dev iletiflim yat›-
gelecek hedefleri olan olgunlaflma sürecindeki her r›mlar›n› yapacak noktaya eriflinceye kadar, sürdü-
yeni yap› amatör ruhun getirdi¤i hayal kurma yete- rülebilir ve hedef kitleyle frekans› yüksek flekilde te-
ne¤ini kaybetmemifl oluyor. Inovatif üretimler ve mas› sürdüren bir dünyada sosyal medya yani online
tüketicinin ihtiyac› olan alternatifler konusunda ha- dünyan›n iletiflim taktiklerini kullan›yor olmak yat›-
rikalar yaratmalar› mümkün. Yani yarat›c›l›k KO- r›m geri dönüflünü yükseltiyor. Bunun örneklerini di-
B‹’nin do¤as›na ait çok k›ymetli bir özellik. Bu se- jital kanaldan hedef kitleye ulaflarak kimi zaman
beple özellikle ülke ekonomisinin kritik bir dönemi planl› kimi zaman el yordam›yla denemeler yapan
olarak yorumlayabilece¤imiz bu dönemde KOB‹’le- KOB‹’ler çoktan yaflamaya bafllad›. Uzun laf›n k›sas›
rin pek çok kapal› kap›ya alternatif yeni kap›lar ve senelerdir pek çok KOB‹’nin markalaflma sürecinde
yat›r›m f›rsatlar› açaca¤›n› söyleyebiliriz. çözüm orta¤› olabilmifl bir profesyonel olarak KO-
KobiEfor bizce tüm iflletmelerin, KOB‹’lerin, giri- B‹’lere, iletiflim yat›r›mlar›nda dijitalin dinamiklerini
flimcilerin ve iletiflim ajanslar›n›n dikkatle takip et- dikkate almalar›n› tavsiye ediyorum.
mesi gereken bir yay›nd›r. 200, say›s›n› tüm kalbi- KobiEfor her zaman bizim için önemli mecralar-
mizle kutlad›¤›m›z KobiEfor ailesinin baflar›lar›n›n dan biri olagelmifltir. KobiEfor’un 200. say›s›n› kut-
devam›n› diliyoruz. luyor, baflar›lar›n›n devam›n› diliyorum.
AYSIN B‹TER ÖZTÜRK (Aina ‹letiflim Ajans Baflkan›)
“Etik durufllar›, sektörlere sayg›lar› ve y›lmadan
çal›flmalar›yla bize örnek oldular”
KobiEfor deyince benim akl›ma uzun süreli dostluk ve yol arkadafll›¤› geliyor.
2000 y›l›nda kurdu¤umuz flirketimizin ilk gününden beri tüm KobiEfor Dergisi ai-
lesi ile yak›n iliflkilerimiz devam etti. Etik durufllar›, temsil ettikleri sektörlere
duyduklar› sayg› ve y›lmadan çal›flmalar› ile bize örnek oldular. Birçok flirket on-
lar›n yapt›klar› yay›nlarla, konferans ve e¤itimlerle yönlerini buldu ve Türk eko-
nomisine önemli katk›da bulundu. Bugün 200. say› kutlamas› yaz›yor olmaktan
mutluluk ve gurur duyuyorum. Yay›nlarda eme¤i geçen tüm ekibi can› gönülden
tebrik ederim. Nice say›lara hep birlikte…
DR. AYDIN DÖRTOK (Dörtok ‹letiflim Ajans› Baflkan›)
Yurtd›fl›ndaki örneklerinin birço¤undan çok daha kaliteli ve doyurucu
Türkiye’nin en önemli iflveren grubu olan KOB‹’lerimizin sesi olmay›
baflarm›fl, KobiEfor’u büyük bir ilgi ile takip ediyorum. Uzun y›llar çeflit-
li ülkelerde yapt›¤›m görevlerde derginizin örneklerinden çok say›da
görme f›rsat› buldum. 6 y›l önce Türkiye’ye döndü¤ümde karfl›laflt›¤›m
KobiEfor, diyebilirim ki yurtd›fl›ndaki örneklerinin birço¤undan çok daha
kaliteli ve doyurucu. KOB‹’lerin hem sorunlar›na hem de baflar› hikaye-
lerine yer veren, kurumsallaflma yolundaki çabalar›na destek olan ve
200’üncü say›ya ulaflma baflar›s› gösteren KobiEfor’a nice 200’üncü sa-
y›lar diliyorum.
66 KobiEfor May›s 2016