Page 66 - KobiEfor_Mayıs_2016
P. 66

200.say›


            BARIfi TOPUZ (Netfork Kurucu Baflkan›)           Y. ERGÜN ERDEM (Netfork Kurucu Baflkan›)
               Yarat›c›l›k KOB‹’nin do¤as›nda               Dijital KOB‹’ler için büyük avantaj!

                                KOB‹’lerin dünyas›nda ku-                    ‹letiflim yat›r›mlar› KOB‹’lerin
                              rumsallaflm›fl dev holdinglere                varolufl savafl› için oldukça önemli
                              k›yasla f›rsatlar daha büyük                bir konu. Kaynak ve yat›r›mlar›n›
                              çünkü asl›nda uzun y›llara da-              planlarken hedef kitlelerine nas›l
                              yanan kurumsallaflm›fl yap›-                  ulaflabileceklerine dair kanal opti-
                              lar art›k kemikleflmifl sistem-               mizasyonunu yani medya planlar›n›
                              leri sebebiyle esnek ve daha                titizlikle yapmalar› gerekiyor. Özel-
                              yarat›c› çözümlerle ilerleye-               likle lokal ya da bölgesel olarak
                              miyorlar. Pratikte bakt›¤›m›z-              ürün-hizmet üreten KOB‹’ler için
            da gelecekte KOB‹’ler ülkenin lokomotifi konu-  dijital iletiflim dünyas› büyük avantajlar bar›nd›r›yor.
            munda yeral›yor olacak. Çünkü heyecanl›, büyük    Konvansiyonel dünyaya yap›lan dev iletiflim yat›-
            gelecek hedefleri olan olgunlaflma sürecindeki her  r›mlar›n› yapacak noktaya eriflinceye kadar, sürdü-
            yeni yap› amatör ruhun getirdi¤i hayal kurma yete-  rülebilir ve hedef kitleyle frekans› yüksek flekilde te-
            ne¤ini kaybetmemifl oluyor. Inovatif üretimler ve  mas› sürdüren bir dünyada sosyal medya yani online
            tüketicinin ihtiyac› olan alternatifler konusunda ha-  dünyan›n iletiflim taktiklerini kullan›yor olmak yat›-
            rikalar yaratmalar› mümkün. Yani yarat›c›l›k KO-  r›m geri dönüflünü yükseltiyor. Bunun örneklerini di-
            B‹’nin do¤as›na ait çok k›ymetli bir özellik. Bu se-  jital kanaldan hedef kitleye ulaflarak kimi zaman
            beple özellikle ülke ekonomisinin kritik bir dönemi  planl› kimi zaman el yordam›yla denemeler yapan
            olarak yorumlayabilece¤imiz bu dönemde KOB‹’le-  KOB‹’ler çoktan yaflamaya bafllad›. Uzun laf›n k›sas›
            rin pek çok kapal› kap›ya alternatif yeni kap›lar ve  senelerdir pek çok KOB‹’nin markalaflma sürecinde
            yat›r›m f›rsatlar› açaca¤›n› söyleyebiliriz.   çözüm orta¤› olabilmifl bir profesyonel olarak KO-
              KobiEfor bizce tüm iflletmelerin, KOB‹’lerin, giri-  B‹’lere, iletiflim yat›r›mlar›nda dijitalin dinamiklerini
            flimcilerin ve iletiflim ajanslar›n›n dikkatle takip et-  dikkate almalar›n› tavsiye ediyorum.
            mesi gereken bir yay›nd›r. 200, say›s›n› tüm kalbi-  KobiEfor her zaman bizim için önemli mecralar-
            mizle kutlad›¤›m›z KobiEfor ailesinin  baflar›lar›n›n  dan biri olagelmifltir. KobiEfor’un 200. say›s›n›  kut-
            devam›n› diliyoruz.                            luyor, baflar›lar›n›n devam›n› diliyorum.


             AYSIN B‹TER ÖZTÜRK (Aina ‹letiflim Ajans Baflkan›)
                 “Etik durufllar›, sektörlere sayg›lar› ve y›lmadan
                          çal›flmalar›yla bize örnek oldular”

               KobiEfor deyince benim akl›ma uzun süreli dostluk ve yol arkadafll›¤› geliyor.
             2000 y›l›nda kurdu¤umuz flirketimizin ilk gününden beri tüm KobiEfor Dergisi ai-
             lesi ile yak›n iliflkilerimiz devam etti. Etik durufllar›, temsil ettikleri sektörlere
             duyduklar› sayg› ve y›lmadan çal›flmalar› ile bize örnek oldular. Birçok flirket on-
             lar›n yapt›klar› yay›nlarla, konferans ve e¤itimlerle yönlerini buldu ve Türk eko-
             nomisine önemli katk›da bulundu. Bugün 200. say› kutlamas› yaz›yor olmaktan
             mutluluk ve gurur duyuyorum. Yay›nlarda eme¤i geçen tüm ekibi can› gönülden
             tebrik ederim. Nice say›lara hep birlikte…


            DR. AYDIN DÖRTOK (Dörtok ‹letiflim Ajans› Baflkan›)
              Yurtd›fl›ndaki örneklerinin birço¤undan çok daha kaliteli ve doyurucu


                                           Türkiye’nin en önemli iflveren grubu olan KOB‹’lerimizin sesi olmay›
                                         baflarm›fl, KobiEfor’u büyük bir ilgi ile takip ediyorum.  Uzun y›llar çeflit-
                                         li ülkelerde yapt›¤›m görevlerde derginizin örneklerinden çok say›da
                                         görme f›rsat› buldum. 6 y›l önce Türkiye’ye döndü¤ümde karfl›laflt›¤›m
                                         KobiEfor, diyebilirim ki yurtd›fl›ndaki örneklerinin birço¤undan çok daha
                                         kaliteli ve doyurucu. KOB‹’lerin hem sorunlar›na hem de baflar› hikaye-
                                         lerine yer veren, kurumsallaflma yolundaki çabalar›na destek olan ve
                                         200’üncü say›ya ulaflma baflar›s› gösteren KobiEfor’a nice 200’üncü sa-
                                         y›lar diliyorum.
            66 KobiEfor May›s 2016
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71