Page 56 - KobiEfor_Nisan_2016
P. 56

HABER



























                     Türkiye’nin yaratmay› hedefledi¤i  küresel markalar›n
                                         ana rahmine düfltü¤ü yer;


                           ‘STARTUP’LAR






            Hem Türkiye’de hem de dünyan›n                 yar›flan ve baflar›
            birçok ekonomisinde giriflimcilik               örneklerini ç›karan bir ülke.
            ekosistemi popüler bir kavramla                Ancak unutulmamal› startuplar›n
            büyümeye bafll›yor: Startup.                    gelifliminin anahtar› ‘destek sa¤layan’
            Türkiye, bu kulvarda                           kurulufllarda gizli.
          K         üresel ekonomide son     Burak                         r›mc› A¤›m›z’a 40’a yak›n ülke-

                                                                           den de baflvuru al›yoruz. Türkiye
                    10 y›l›n sihirli kavram-
                                             Büyükdemir
                                                                           baflta olmak üzere en çok Pakis-
                    lar›ndan  biri “Startup”.
                    ‹ngilizce bir kavram.
                                                                           tado¤u ve Do¤u Avrupa’dan bafl-
                    Türkçe karfl›l›¤› “fikir                                tan ve M›s›r gibi ülkelerden, Or-
           iflletmesi”, “yeni giriflim”, “ken-                               vuru geliyor. Bugüne kadar 80
           dinde giriflim” olabilir. Bu yaz›n›n                             giriflime yat›r›m yapt›k ve 300 gi-
           konusu ‘Türkiye’nin örnek star-                                 riflime de destek olduk” bilgisini
           tup destekçilerini tan›tmak. Çün-                               veriyor.
           kü ülkenin geliflimi yolunda star-                                  Etohum’un sundu¤u hizmetleri
           tup’lara büyük umut ba¤lan›yor.                                 Büyükdemir flöyle anlat›yor: “Yat›-
           Türkiye’de birçok kurum elini ta-  bu baflvurular aras›ndan 1.900  r›mc› üyelerimizin ve uluslararas›
           fl›n alt›na koyarak umudun ye-   giriflimciyle yüz yüze görüfltükle-  a¤›m›z›n da katk›lar›yla yarat›c›l›k-
           flermesi için hizmet veriyor.    rini aktar›yor. Büyükdemir, “Zor-  la beslenen ve yeni çözümler or-
              Bu kurumlardan biri Etohum.  lu süreçler sonunda seçti¤imiz  taya koyan “katmade¤erli” giri-
           Etohum kuruldu¤u 2008’den bu    sosyal medyadan mobil ve yaz›-  flimlerin belli bir aflamaya gelme-
           yana yürüttü¤ü faaliyetler, haya-  l›m alanlar›na kadar farkl› alan-  sine yard›mc› olduktan sonra da-
           ta geçirdi¤i projelerle Türki-  larda uzmanlaflan 250 giriflimin  ha büyük yat›r›mlar almalar› için
           ye’deki giriflimcilik ekosistemi-  yüzde 50’si yedi y›l›n sonunda ha-  giriflimcilere kapsaml› bir men-
           nin önemli kurumlar›ndan biri   la ayakta kalmay› baflar›rken or-  torluk deste¤i sa¤l›yoruz. Etohum
           oldu. Kurucusu Burak Büyükde-   tak oldu¤umuz giriflimlerin ne-  süreçleri sonunda belirlenen giri-
           mir, 2008 y›l›ndan bu yana 12 bin  redeyse yar›s› önemli bir konu-  flimlerin, sermaye deste¤i sa¤la-
           giriflimci baflvurusu ald›klar›n›,  ma ulaflt›. fiu anda Etohum Yat›-  ma ve ortakl›k kurmalar› amac›yla

           56 KobiEfor Nisan 2016
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61