Page 72 - KobiEfor_Mart_2016
P. 72

SEKTÖR/ENERJ‹



          ‘Türkiye’, Shell’in büyümede
          öncelikli 10 pazar›ndan biri                     TEKSAN’da dönüflüm bafllad›
                                                                                  Enerji sektöründe 22
                             Shell Türkiye Ülke Baflkan›
                                                                               y›ld›r hizmet veren Tek-
                           Ahmet Erdem, Shell'in 93 y›ld›r
                                                                               san, 2016 y›l›na yeni logo-
                           Türkiye'de faaliyet gösterdi¤ini  su ve kurumsal kimli¤i ile merhaba dedi. Gelifl-
                           belirterek, “Türkiye pazar›na
                                                           menin ancak de¤iflimle mümkün olaca¤›na ina-
                           inan›yoruz ve bunun bir göster-
                                                           nan flirket, bugüne kadar ürün ve hizmetlerinde
                           gesi olarak uzun vadeli bir yat›-
                                                           gösterdi¤i fark› kurumsal kimli¤ine ve logosuna
                           r›m stratejisi izliyoruz. Türkiye,
                                                           da tafl›yor. Teksan; teknoloji, kalite, yenilik, güven
                           Shell’in büyüme aç›s›ndan ön-   ve müflteri memnuniyeti gibi s›k› s›k›ya ba¤l› oldu-
                           celikli 10 pazar›ndan biri. Türki-
            Ahmet Erdem                                    ¤u de¤erlerinden vazgeçmeden kabuk de¤ifltiri-
                           ye’nin genç ve dinamik nüfusu,
                                                           yor. Teksan, Kocaeli Serbest Bölge’de devreye
                           büyüyen ekonomisi bunun en
                                                           alaca¤› yeni fabrikas› ve Türkiye’de bir ilk olan
          önemli sebepleri aras›nda yeral›yor” diye konufltu.
                                                           hibrit teknolojili jeneratör seti ile 2016 y›l›nda bü-
            Shell Türkiye’nin 2015’te 16 milyar liran›n üzerin-  yük bir dönüflüme imza atmaya haz›rlan›yor.
          de bir sat›fl geliri elde etti¤ini aktaran Erdem, sözle-
          rine flöyle devam etti: "2015 y›l›nda Shell&Turcas  Aytemiz, hizmetlerini mobile tafl›d›
          olarak yüzde 20 civar›nda bir pazar pay› ile akaryak›t
          pazar›ndaki güçlü konumumuzu korudu¤umuzu dü-                   Türkiye genelinde 481 bayiye
          flünüyoruz. Hedefimiz 2016’da, pazar›n üzerinde bir            ulaflan Aytemiz, geniflleyen bayi
          büyüme performans› yakalamak. 2015 y›l›nda oldu-              a¤›n›, haz›rlad›¤› mobil uygulamaya
          ¤u gibi 2016’da da büyüme odakl› bir bak›fl aç›s›yla           tafl›yarak sürücülerin en yak›n Ay-
          yat›r›mlar›m›za devam edece¤iz."                              temiz istasyonuna kolayl›kla ulafl›l-
            Akaryak›t pazar›nda yaflanan tüm zorluklara                  mas›n› sa¤l›yor. Aytemiz, mobil uy-
          ra¤men, 2015'te istasyon a¤lar›na yat›r›m yapt›k-             gulama üzerinden tüketicilerin
          lar›n› vurgulayan Erdem, "Müflterilerimizin bizi               güncel akaryak›t fiyatlar›n› takip
          görmek istedi¤i lokasyonlar› çeflitlendirdik ve                edebilmelerine de yard›mc› oluyor.
          1024 istasyonla Türkiye genelinde hizmet vermeye                Uygulama ayn› zamanda tüketi-
          devam ediyoruz" diye konufltu. Erdem, Shell’in   cilerin Aytemiz istasyonlar›nda düzenlenen kam-
          Akdeniz’deki tek gres ve en büyük madeni ya¤    panyalardan ve firma hakk›ndaki geliflmelerden
          üretim tesisi Derince tesisinden 2015 y›l›nda top-  haberdar olabilecekleri bir platform olmas›yla öne
          lam 93 bin ton madeni ya¤ ve gres üretimi gerçek-  ç›k›yor. Aytemiz mobil aplikasyon içerisinde birçok
          lefltirdiklerini; bu tesisten 55 ülkeye 100 milyon  hizmeti birarada sunuyor. Bilgiler dokuz ana kate-
          TL’ye yak›n bir tutarda ihracat yapt›klar›n› ve üre-  gori alt›nda toplan›rken kullan›c› dostu tasarlanan
          timi önümüzdeki y›llarda daha da art›rmay› hedef-  ara yüz sayesinde, uygulama içerisinde ihtiyaç du-
          lediklerini belirtti.                           yulan bilgiye kolayl›kla eriflilebiliyor.


                                                         güçlendirilmesine yö-
           Aygaz’dan kad›nlara destek
                                                         nelik at›lacak ad›mla-
                              Koç Toplulu¤u enerji flirket-  ra yol gösteriyor.
                            lerinden Aygaz, Birleflmifl Mil-  Enerji sektöründeki
                            letler (BM) Küresel ‹lkeler Söz-  erkek istihdam oran›,
                            leflmesi (UN Global Compact)  kad›n istihdam ora-
                            ve BM Toplumsal Cinsiyet Eflit-  n›ndan oldukça yüksek. Türkiye’nin önde gelen
                            li¤i ve Kad›n›n Güçlenmesi Bi-  enerji flirketlerinden biri olarak Aygaz’›n toplum-
                            rimi (UN Women) ortakl›¤›nda  sal cinsiyet duyarl› iflyeri infla etmeye yönelik ge-
            Gökhan
                            oluflturulan Kad›n›n Güçlendi-  lifltirece¤i uygulamalar›n sektörel bir de¤iflime de
            Tezel
                            rilmesi Prensipleri (Women’s  öncü olaca¤›na inan›yor; böyle bir küresel hare-
                            Empowerment Principles) im-  ketin parças› olmaktan gurur duyuyoruz” diye ko-
           zac›lar›ndan biri oldu.                       nufltu. Tezel, Aygaz çal›flanlar› ve bayileri ile bera-
             Aygaz Genel Müdürü Gökhan Tezel, “Bu pren-  ber toplumsal cinsiyet eflitli¤ini sa¤lamak üzere
           sipler cinsiyet eflitli¤inde geliflme sa¤layacak, ka-  hem ifl yaflam›na hem de topluma yönelik çal›fl-
           d›n›n toplumda, ifl hayat›nda ve ekonomik hayatta  malar›na devam edeceklerini kaydetti.


          72 KobiEfor Mart 2016
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77