Page 64 - KobiEfor_Aralik_2016
P. 64

HABER



            Sürdürülebilirlik karl›l›k sa¤lar
                             PwC Almanya Sürdürülebilir-
                           lik Lideri Hendrik Fink, “‹fl Yö-
                           netiminde Yeni bir F›rsat: Sür-
                           dürülebilirlik Geliflim Hedefleri”
                           temal› konuflmas›nda finansal
                           olmayan bilginin daha da önem
                           kazand›¤›n› söyledi. Fink, flir-
            Hendrik Fink
                           ketlerin bütünsel olarak sürek-  SA’n›n nas›l dünya markas› oldu¤unu anlatt›.
                           lilik için ifl d›fl› olmas› gerekti¤i-  Sabanc› Üniversitesi Finans Kürsüsü Baflkan›
          nin alt›n› çizerek, “Süreklili¤in maliyeti var ama ka-  Prof.Dr. Özgür Demirtafl, geliflmekte olan ülke kav-
          r› yok deniliyor. Ama gerçek öyle de¤ildir. fiirketler  ram›n›n Türkiye veya benzer ülkelerde yanl›fl anla-
          15 y›ll›k projeksiyonlarla çal›flmal›. Ancak flirketler  fl›ld›¤›n› savunarak, “Geliflmekte olan geliflecek gi-
          kolay olmayan hedeflere odaklanmal›. Hedef koy-  bi alg›lan›yor. Bu tam olarak do¤ru de¤il. ‹ddia edi-
          mak ve ölçmek önemlidir” diyor.                 yorum gelecekte geliflmifl ülkeler ile geliflmekte
                                                          olan ülkelerin aras› fermuar gibi daha da aç›lacak.
            1. OTURUM                                     Geliflmekte olan ülkelerin büyük a¤›rl›¤› küme dü-
                                                          flecek. 2040’a kadar gelifltiniz gelifltiniz. Geliflmez-
                                                          seniz ebedi kal›rs›n›z” dedi. Türkiye’nin bir di¤er
                                                          kendini kand›rma söylemenin ise ‘Dünya’n›n bize
                                                          ihtiyac› var’ fikri oldu¤unu savunan Demirtafl, önü-
                                                          müzdeki y›llarda teknolojideki geliflmeler, robot-
                                                          laflma nedeniyle ucuz iflgücüne ihtiyaç kalmayaca-
                                                          ¤›n›n öngörülmesi gerekti¤ini söyledi. Türkiye’nin
                                                          geliflim için bir alan belirlemesini öneren Demirtafl,
                                                          yaz›l›m› buna örnek gösterdi.
            “Yenil Normal: Endüstri 4.0” özel oturumunun
          baflkanl›¤›n› Siemens ‹cra Kurulu Üyesi, Genel Mü-  III. OTURUM
          dür Yard›mc›s›, Dijital Fabrika Divizyon Direktörü  “Belirsizlik Alt›nda Yönetim” oturumuna PwC
          Ali R›za Ersoy yürüttü. Ersoy, Endüstri 4.0’›n insan  Dan›flmanl›k Hizmetleri Lideri Hüsnü Dinçsoy bafl-
          ve gezegen sever bir yap› oldu¤unu ve sistemin  kanl›k etti. Dinçsoy, hiçbir fleyin sonsuza kadar sür-
          ucuza ve hatas›z çal›flma vadetti¤ini söyledi.   meyece¤ini 200 y›ll›k dünyan›n en büyük flirketle-
            Vestel Genel Müdür Yard›mc›s› Mehmet S. Kes-  rinden Dutch East India Company’yi örnek göstere-
          kiner, kalite problemi nedeniyle planlar›n tam ola-  rek anlatt›.
          rak tutturulamad›¤›n› belirterek, “Sensörlerle de-  Oturumda konuflan Pegasus Üst Yöneticisi (CEO)
          netlenen makine, ak›ll› cihazlarla denetlenen ope-  Mehmet Nane, ifl süreçlerinde teknolojinin ve tüke-
          ratörler, insan, makine ve malzemelerin izlendi¤i  tici görüfllerinin önemine iliflkin de¤erlendirmeler
          ve bunlar›n etkileflim içinde oldu¤u bir a¤ yaratmak  yapt›. Özel sektörün ifl süreçlerinde tüketicinin gö-
          istiyoruz. Bunu Vestel’de kurguluyoruz” dedi.   rüfllerine kulak vermesi gerekti¤ini belirten Nane,
            Arçelik Üretim Teknolojileri Direktörü Mustafa  "Biz biletlerimizin toplamda yüzde 60'tan fazlas›n›
          Esenlik, k›sa yaflam ömürlü ürünlerin yeni ürünle-  internetten sat›yoruz. Bir ajans ya da arac› vas›ta-
          rin ortaya ç›k›fl›na zemin haz›rlad›¤›n› bu de¤iflimde  s›yla satm›yoruz. Bunun yüzde 12'si de mobil…
          planlama, pazarlama sürelerinin k›sald›¤›n› belir-  2010 y›l›nda mobil oran› neredeyse yüzde 1'ler civa-
          terek bu süreçleri art›k monotonluk istemeyen Y  r›ndayd›. 2014'te yüzde 6'lar civar›ndayd›. 2016'da
          jenerasyonu ile yürüttüklerini söyledi.         yüzde 18'ler civar›nda… H›zl›ca art›yor. Bu rakam-
            Durmazlar Makine Ar-Ge Bölümü Mekatronik      lar bize bir fleyler söylüyor" diye konufltu. Nane, tü-
          Müdürü Kemal ‹leri ise bulut haberleflme çal›flma-  keticiyi "okumaya çal›fl›n" ça¤r›s›nda bulundu.
          lar›n› anlatt›.

            II. OTURUM
            “Geliflmekte Olmaktan Geliflmifl Olmaya-Ekono-
          mik Perspektif” oturumuna BloombergHT Haber
          Koordinatörü Ali Ça¤atay baflkanl›k etti. Oturumda
          ilk sözü alan KordSA Global CEO’su Cenk Alper, 10
          y›ll›k bir perspektifte global oyuncu olan Kord-
          64 KobiEfor Aral›k 2016
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69