Page 121 - KobiEfor_Aralik_2016
P. 121
Türk-Arap Odas› kuruldu genifl bir alan var. ‹flte biz
bu potansiyeli hayata ge-
Türkiye Odalar ve Borsalar Birli¤i çirmek için Türk-Arap
(TOBB) ile Arap Odalar Birli¤i protokolü Odas›'n› kuruyoruz" dedi.
ile merkezi ‹stanbul'da olmak üzere Arap Odalar Birli¤i ve Ür-
Türk-Arap Odas› kuruldu. Protokolün im- dün Ticaret Odas› Baflkan›
za töreninde konuflan TOBB Baflkan› M. Senatör Nael Al Kabariti,
Rifat Hisarc›kl›o¤lu, Arap co¤rafyas› ile “Türk ve Arap özel sektö-
ekonomik iliflkilerin son dönemde önem- rünü temsilen buraday›z.
li geliflme kaydetti¤ini belirterek son 15 y›lda Arap ül- Arap ülkeleri ve Türkiye aras›ndaki ortak noktalar›
keleri ile Türkiye’nin ticaret hacminin tam 7.5 kat art- bulup istihdam› art›racak ortak yat›r›mlar yapmal›y›z.
t›¤›n›, Arap co¤rafyas› ile ticaretin 47 milyar dolara Arap ülkelerinde iflsizlik s›k›nt›s› büyük. ‹ki tarafta da
kadar ulaflt›¤›n› kaydetti. Arap co¤rafyas›ndan Türki- istihdam› art›racak projeleri bir an önce bafllamal›y›z.
ye'ye gelen turist say›s›n›n 9 kat artt›¤›n› ve 3 milyona ‹stihdam› art›rmal›y›z. Bu uluslar›n sosyo-kültürel
ulaflt›¤›n› bildiren Hisarc›kl›o¤lu, Türk ifladamlar›n›n geliflimini de h›zland›r›r. Avrupa Birli¤i'nin ticaret ra-
Arap co¤rafyas›na yapt›klar› do¤rudan yat›r›m›n 36 kamlar›n› aflabilece¤imizi düflünüyorum” dedi.
kat artt›¤›n›, Arap yat›r›mc›lar›n Türkiye'deki do¤ru- M›s›r Ticaret Odalar› Federasyonu ve Afrika Odalar
dan yat›r›mlar›n›n da 23 kat artarak 10 milyar dolar›n Birli¤i Baflkan› Ahmed Al Wakeel de Türk ve Arap
üzerine ç›kt›¤›n› söyledi. iliflkileri için çok önemli bir temel at›ld›¤›n› vurgula-
Türk özel sektörünün Arap dünyas›yla daha fazla yarak, “Bugün asl›nda ticari anlamda yat›r›mlar ve
ifl yapma konusunda çok hevesli oldu¤unu ve önle- ekonomik ad›mlar, kültürel ve sosyal aç›dan da gelifl-
rinde büyük potansiyel bulundu¤unu ifade eden Hi- meyi h›zland›racak” dedi. Ürdün Yat›r›m Destek Ajan-
sarc›kl›o¤lu, "Türkiye olarak toplam d›fl ticaretimizin s› Genel Sekreteri Dr. Mikhled Al Omari ise inflaat ya-
sadece yüzde 8’ini Arap Ligi ile yap›yoruz. Arap Ligi t›r›mlar›na sonuna kadar aç›k olduklar›na dikkat çe-
ise toplam ticaretinin sadece yüzde 1'ini bizimle yap›- kerek, Türk ifladamlar›n› Ürdün’e inflaat yat›r›m› yap-
yor. Yani önümüzde ifl yapmaya, gelifltirmeye müsait maya davet etti.
Lenovo, Moto Z TEB Arval’den firmalara
modelini tan›tt› özel; “Sat ve Kirala”
Lenovo tüm dünyada büyük TEB ve BNP Paribas Grup
ses getiren Moto Z modelini ve ortak ifltiraki olan TEB Arval,
devrim niteli¤indeki modlar›n› bugün 18 bin araçl›k filosu ile
tan›tt›. Lenovo’nun gelifltirdi¤i her ölçekten firmaya ihtiyaca
Moto Mod’lar kullan›c›lar›na özel çözümler üretiyor. Bu
kendi telefonlar›n› ihtiyaçlar›na amaç do¤rultusunda da TEB
göre tasarlama ve kullanma imkan› sunarken yeni Arval, geçti¤imiz aylarda eski
bir kategorinin de temelini at›yor. Tek “t›k” ile ana araçlar›n› elden ç›karmak ve
gövde ile birleflen Moto Z ak›ll› telefon modlar› ye- yenilemek isteyen firmalara
nilikçi manyetizma sistemiyle kesintisiz bir tekno- özel olarak “Sat ve Kirala” çözümünü tan›tt›.
loji deneyimi sunuyor. Üstelik farkl› Moto Mod’lar “Sat ve Kirala” çözümü ile filo sahipleri hem
aras›nda de¤iflim yapmak da çok kolay. Lenovo eski araçlar›n› gerçek piyasa de¤erinde sat›yor,
Türkiye Ak›ll› Telefon Kategorisi Ülke Müdürü Ha- hem de kaynaklar›n› yeni araç sat›n al›m›na
kan Sökmen, “Lenovo olarak inovasyonlara verdi¤i- ba¤lamadan, her fley dahil sistemle zahmetsiz-
miz önem sonucunda Motorola yeniden do¤du. ce kiralama yapabiliyorlar. TEB Arval Sat ve Ki-
Ak›ll› telefon pazar› Türkiye’de y›lda yaklafl›k 12 rala çözümünü kullananlar, araçlar›n› TEB Ar-
milyonun üzerinde adet bir pazar ve senelik 6 mil- val’in genifl sat›fl a¤›nda, kolayca satabiliyor,
yar dolarl›k bir de¤ere ulafl›yor. Lenovo ise Ocak- yeni araçlar›n› her fley dahil fiyata kiralayabili-
Eylül 2015 ve 2016 k›yaslamas›nda toplam Zincir yorlar. Firmalar “Sat ve Kirala” çözümü ile sa-
Ma¤azalar Kanal›’nda hem adetsel hem de cirosal t›flta yaklafl›k yüzde 10 ile yüzde 20 aras›nda kar
olarak yüzde 402 ile en fazla büyüyen marka oldu. elde etmenin yan›s›ra hem sat›n alma, hem de
fiu an Türkiye’nin Teknoloji Marketlerinde en çok kiralama s›ras›nda hiçbir prosedürle u¤raflmak
sat›lan 3. Markas› durumunday›z” dedi. zorunda kalm›yorlar.
Aral›k 2016 KobiEfor 121